![]() |
![]() |
Katalog Edyta Wąsik, 2022-05-20 Kętrzyn Awans zawodowy, Ankiety Ankieta - nauczanie zdalne Ankieta na temat nauczania zdalnego w okresie pandemii Covid – 19 (2020-2022) Drogi Rodzicu, Nauczycielu, Uczniu! W okresie pandemii Covid -19 w szkołach niemal na całym świecie odbywało się nauczanie zdalne. Podziel się opinią na temat takiej formy działań edukacyjnych! Zaznacz tylko jedną właściwą odpowiedź! 1) Moim zdaniem nauczanie zdalne jest : a) Tak samo skuteczne, jak nauczanie w szkole w relacji nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel b) Jest to pewna alternatywa, ale nic nie zastąpi nauczania w klasie szkolnej c) Jest zupełnie nieskuteczne d) Nie mam zdania 2) Według mnie największym wyzwaniem dla ucznia w pracy zdalnej było: a) Zainstalowanie komunikatora zoom b) Obsługa komputera podczas pracy zdalnej c) Spędzanie wielu godzin przy komputerze podczas lekcji online d) Praca z włączoną kamerką 3) Uważam, że największym osiągnięciem nauczyciela w pracy z komunikatorem zoom podczas lekcji zdalnych było: a) Utrzymanie dyscypliny na lekcji b) Podtrzymanie zainteresowania uczniów poprzez stosowanie technologii informacyjnych c) Komunikacja nauczyciel-uczeń, uczeń-nauczyciel podczas wzywania do odpowiedzi d) Egzekwowanie pracy domowych 4) Myślę, że największym problemem rodzica w kontroli pracy zdalnej ucznia był/o: a) Brak pewności czy uczeń systematycznie uczestniczy w lekcjach zdalnych b) Rozwiązywanie problemów technicznych, np. brak sygnału c) Kontakt ze szkołą d) Świadomość, że uczeń może się samowolnie wylogować z lekcji unikając odpowiedzi 5) Poziom przygotowywania się przez ucznia do kolejnej lekcji z danego przedmiotu był: a) Taki sam, jak podczas pracy w szkole, ponieważ uczeń, który chce się nauczyć, będzie się uczył w każdych warunkach b) Niższy, ponieważ uczniowie byli zmęczeni wielogodzinną pracą przed komputerem c) Podobny, ponieważ uczeń ma swoją własną metodę opanowywania wiedzy d) Bardzo słaby, ponieważ uczeń najefektywniej uczy się poprzez wymianę wiedzy z rówieśnikami w warunkach szkolnych 6) Po doświadczeniu ze zdaną edukacją uczeń w szkole średniej: a) Ma poczucie mniej wydajnej pracy własnej , zatem uczy się więcej b) Nie widzi różnicy w sposobie przyswajania wiedzy przez siebie w obu formach pracy, zatem po prostu się uczy tak, jak zawsze c) Jest bogatszy o wiedzę o samym sobie i możliwościach adaptacji w nowych warunkach pracy d) Jest oswojony ze zdalnymi zajęciami , zatem chętnie uczestniczy w kołach zainteresowań poprzez komunikator 7) Rodzic ucznia uczestniczącego w nauczaniu zdalnym z domu: a) Jest bardziej świadomy zaangażowania swojego dziecka w proces edukacyjny i wie, jak skutecznie pomóc mu w nauce b) Posiada większą wiedzę o problematyce opiekuńczo – wychowawczej szkoły i chętnie angażuje się w sprawy klasy c) Zachęca swoje dziecko do systematyczniejszej pracy ukierunkowanej na przygotowanie do egzaminu maturalnego d) Angażuje się w takim samym stopniu w edukację swojego dziecka, jak przed nauczaniem zdalnym i w trakcie tej formy pracy 8) Z punktu widzenia nauczyciela nauczanie zdalne: a) jest jedynie alternatywną formą kształcenia, ale nic nie jest w stanie zastąpić procesu edukacyjnego w szkole b) jest nieskuteczne ze względu na częste próby ominięcia pracy na lekcji przez uczniów, problemy techniczne, brak sprzętu, itp. c) jest bardziej skuteczne z uwagi na rozwiązania technologiczne obecne w rożnych dziedzinach życia d) powinno zastąpić pracę w szkole na stałe, a z czasem, podążając za wizją przyszłości, profesjonalne roboty powinny uczyć młodzież 9) Ogólnie rzecz biorąc najważniejszą pozytywną stroną nauczania zdalnego z domu jest : a) brak czynników zakłócających pracę na lekcji w kilkunastosobowej grupie w klasie b) ochrona własnego zdrowia i życia z uwagi na brak możliwości zarażenia się wirusem c) efektywniejsza praca indywidualna d) zaoszczędzenie czasu dla siebie 10) Nauczania zdalnego najbardziej nie polecałbym uczniom: a) niedojrzałym do samodyscypliny b) nieodpowiedzialnym za samych siebie c) zbyt ambitnym i pracowitym d) uzależnionym od mediów społecznościowych ponieważ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |