![]() |
![]() |
Katalog Edyta Wąsik, 2022-05-20 Kętrzyn Awans zawodowy, Ankiety Ankieta - przygotowania do matury z języka angielskiego Ankieta na temat przygotowań do matury z języka angielskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym (2022) Drogi Rodzicu, Nauczycielu, Uczniu! Ostatnia klasa szkoły średniej jest czasem bardzo intensywnej pracy. Podziel się opinią na temat przygotowań do egzaminu maturalnego z Twojego punktu widzenia! Zaznacz tylko jedną właściwą odpowiedź! 1) Uczeń w ostatniej klasie szkoły średniej: a) Angażuje się bardziej w przygotowywanie do egzaminu maturalnego niż w poprzednich klasach b) Uczy się tak samo intensywnie, jak w klasach niższych c) Nie uczy się systematycznie, ponieważ uważa, że do tej pory nauczył się wszystkiego, a teraz tylko powtarza 2) Przygotowywanie do matury ustnej z języka angielskiego w przypadku ucznia polega na: a) Ćwiczeniach dialogowych podczas lekcji w klasie szkolnej b) Korepetycjach c) Samodzielnej pracy w domu 3) Przygotowywanie do matury pisemnej z języka angielskiego na obu poziomach w przypadku ucznia polega na: a) Zdobywaniu wiadomości i powtarzaniu wiedzy jedynie na lekcjach w szkole b) Zdobywaniu wiadomości i powtarzaniu wiedzy na lekcjach w szkole oraz korepetycjach c) Zdobywaniu wiadomości i powtarzaniu wiedzy na lekcjach w szkole oraz samodzielnej pracy j w domu (podręczniki, zasoby internetowe,itp.) 4) Maturzysta w ostatniej klasie szkoły średniej zwykle: a) Koncentruje się głównie na przedmiotach maturalnych, które wymienił w deklaracji maturalnej b) Przygotowuje się do wszystkich przedmiotów w równym stopniu c) Uczestniczy w lekcjach w myśl zasady ,,3 z’’: zapamiętać, zakuć, zapomnieć 5) Przygotowywanie się do zajęć lekcyjnych w godzinach popołudniowych zajmuje przyszłemu maturzyście z reguły: a) 1 -2 godziny b) 2-3 godziny c) 3 i więcej godzin 6) Próbny egzamin maturalny z języka angielskiego w listopadzie, np. Matura z Operonem a) Jest bardzo potrzebny, ponieważ daje uczniowi informację zwrotną o przewidywanym wyniku egzaminu oraz dotychczasowych mocnych i słabszych stronach umiejętności językowych b) Jest zupełnie zbędny, ponieważ, jak mówi przysłowie: Czego Jaś się nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał c) Jest jedynie kolejną sytuacją wywołująca stres tak, jak praca klasowa 7) Próbny egzamin maturalny z języka angielskiego powinien odbywać się na obu poziomach: a) Tak b) Nie c) Nie mam zdania 8) Podczas pracy z materiałem edukacyjnym na lekcji najwięcej trudności sprawiają przyszłemu maturzyście: a) Zadania na rozumienie ze słuchu b) Zadania na rozumienie tekstu pisanego c) Wypowiedzi pisemne 9) Najczęściej powodem takich trudności mogą być: a) Dekoncentracja z powodu stresu i paniki podczas pracy z rówieśnikami i nauczycielem w klasie b) Zaległości z powodu niesystematycznej pracy c) Brak zdolności językowych i/lub dysfunkcje takie, jak dysleksja, dysortografia, dysgrafia 10) Uczeń w klasie maturalnej najbardziej oczekuje: a) Wzmocnień pozytywnych, np. pochwał ze strony nauczyciela przedmiotu, rodziców i rówieśników b) Dodatkowych zajęć przygotowawczych zapewniających poczucie samorozwoju i bycia dobrze przygotowanym c) Nie ma żadnych oczekiwań, ponieważ jest pewny swoich umiejętności i wierzy we własne siły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |