Katalog

Edyta Wąsik, 2022-05-20
Kętrzyn

Awans zawodowy, Ankiety

Ankieta - przygotowania do matury z języka angielskiego

- n +

Ankieta na temat przygotowań do matury z języka angielskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym (2022)
Drogi Rodzicu, Nauczycielu, Uczniu!
Ostatnia klasa szkoły średniej jest czasem bardzo intensywnej pracy. Podziel się opinią na temat przygotowań do egzaminu maturalnego z Twojego punktu widzenia! Zaznacz tylko jedną właściwą odpowiedź!
1) Uczeń w ostatniej klasie szkoły średniej:
a) Angażuje się bardziej w przygotowywanie do egzaminu maturalnego niż w poprzednich klasach
b) Uczy się tak samo intensywnie, jak w klasach niższych
c) Nie uczy się systematycznie, ponieważ uważa, że do tej pory nauczył się wszystkiego, a teraz tylko powtarza
2) Przygotowywanie do matury ustnej z języka angielskiego w przypadku ucznia polega na:
a) Ćwiczeniach dialogowych podczas lekcji w klasie szkolnej
b) Korepetycjach
c) Samodzielnej pracy w domu
3) Przygotowywanie do matury pisemnej z języka angielskiego na obu poziomach w przypadku ucznia polega na:
a) Zdobywaniu wiadomości i powtarzaniu wiedzy jedynie na lekcjach w szkole
b) Zdobywaniu wiadomości i powtarzaniu wiedzy na lekcjach w szkole oraz korepetycjach
c) Zdobywaniu wiadomości i powtarzaniu wiedzy na lekcjach w szkole oraz samodzielnej pracy j w domu (podręczniki, zasoby internetowe,itp.)
4) Maturzysta w ostatniej klasie szkoły średniej zwykle:
a) Koncentruje się głównie na przedmiotach maturalnych, które wymienił w deklaracji maturalnej
b) Przygotowuje się do wszystkich przedmiotów w równym stopniu
c) Uczestniczy w lekcjach w myśl zasady ,,3 z’’: zapamiętać, zakuć, zapomnieć
5) Przygotowywanie się do zajęć lekcyjnych w godzinach popołudniowych zajmuje przyszłemu maturzyście z reguły:
a) 1 -2 godziny
b) 2-3 godziny
c) 3 i więcej godzin
6) Próbny egzamin maturalny z języka angielskiego w listopadzie, np. Matura z Operonem
a) Jest bardzo potrzebny, ponieważ daje uczniowi informację zwrotną o przewidywanym wyniku egzaminu oraz dotychczasowych mocnych i słabszych stronach umiejętności językowych
b) Jest zupełnie zbędny, ponieważ, jak mówi przysłowie: Czego Jaś się nie nauczył, tego Jan nie będzie umiał
c) Jest jedynie kolejną sytuacją wywołująca stres tak, jak praca klasowa
7) Próbny egzamin maturalny z języka angielskiego powinien odbywać się na obu poziomach:
a) Tak
b) Nie
c) Nie mam zdania
8) Podczas pracy z materiałem edukacyjnym na lekcji najwięcej trudności sprawiają przyszłemu maturzyście:
a) Zadania na rozumienie ze słuchu
b) Zadania na rozumienie tekstu pisanego
c) Wypowiedzi pisemne
9) Najczęściej powodem takich trudności mogą być:
a) Dekoncentracja z powodu stresu i paniki podczas pracy z rówieśnikami i nauczycielem w klasie
b) Zaległości z powodu niesystematycznej pracy
c) Brak zdolności językowych i/lub dysfunkcje takie, jak dysleksja, dysortografia, dysgrafia
10) Uczeń w klasie maturalnej najbardziej oczekuje:
a) Wzmocnień pozytywnych, np. pochwał ze strony nauczyciela przedmiotu, rodziców i rówieśników
b) Dodatkowych zajęć przygotowawczych zapewniających poczucie samorozwoju i bycia dobrze przygotowanym
c) Nie ma żadnych oczekiwań, ponieważ jest pewny swoich umiejętności i wierzy we własne siły
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.