Katalog Iwona Dobkowska, 2022-05-27 Ostrołęka Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Długosiodle ubiegającego się o stopień awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego nauczyciel języka niemieckiego IWONA DOBKOWSKA Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2022 r. Plan rozwoju zawodowego przygotowany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1287) Cel podstawowy podejmowanego stażu: • uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Inne cele: • rozwijanie swoich umiejętności zawodowych, • podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły. §8, ust. 2, pkt.1-4 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie, jakości pracy szkoły. ZADANIA: 1. Poznanie procedury awansu zawodowego FORMY REALIZACJI: • Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli: Karta Nauczyciela oraz rozporządzenie MEN). • Śledzenie ewentualnych zmian. • Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły. • Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. TERMIN: IX 2019 DOKUMENTACJA: zgromadzone materiały, wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji planu. 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. FORMY REALIZACJI: • Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych). • Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach zespołu przedmiotowego. • Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz inne oferty szkoleń występujące na rynku. • Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy. • Lektura czasopism niemieckojęzycznych. • Studia podyplomowe: Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: listy obecności, certyfikaty, notatki, zaświadczenia itp., strony internetowe www, tytuły lektur i publikacji, dyplom ukończenia studiów. 3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. FORMY REALIZACJI: Analiza dokumentacji szkolnej: • Statut Szkoły, • Program wychowawczo – profilaktyczny, • Ocenianie Wewnątrzszkolne. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: potwierdzenie dyrektora szkoły. 4. Przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. FORMY REALIZACJI: • Prowadzenie 3 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli, • Opracowanie scenariusza zajęć, • Przeprowadzenie zajęć, • Omówienie z nauczycielami przebiegu zajęć. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: Scenariusz zajęć, notatki. §8, ust. 3, pkt.1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych sprzyjających procesowi uczenia się. 1. Wykorzystanie w pracy Internetu. FORMY REALIZACJI: • Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego. • Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami. • Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: notatki, zgromadzone materiały. 2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. FORMY REALIZACJI: • Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników. • Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów. • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych. • Komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami poprzez e-dziennik, a-mail. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: zgromadzone materiały, zapisy tematów w dziennikach lekcyjnych. § 8 ust.3, pkt.2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1.Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. FORMY REALIZACJI: • Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych. • Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. • Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich). • Konsultacje z nauczycielami języka niemieckiego z mojej szkoły i innych szkół. • Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: Konspekty, potwierdzenie dyrektora szkoły, scenariusze, karty pracy, notatki, protokoły z posiedzeń. 1.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. FORMY REALIZACJI: • Opublikowanie na portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego. • Współpraca z nauczycielami w zespołach przedmiotowych, wychowawczych i komisjach szkolnych. • Wymiana poglądów, materiałów pomocniczych, tworzenie scenariuszy, planów pracy służących organizacji imprez szkolnych. • Wyciąganie wniosków do dalszej pracy. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: Według harmonogramu, notatki, protokoły z zebrań. 4.Prowadzenie warsztatów z nauczycielami języków obcych. FORMY REALIZACJI: • Udział w kursie: Gry i zabawy edukacyjne na języku obcym. • Wybór gier internetowych i planszowych. • Przeczytanie dostępnej literatury. • Przygotowanie scenariusza zajęć. • Prowadzenie zajęć z nauczycielami: praktyczne wykorzystanie zabaw i gier. Dyskusja i ewaluacja zajęć. • Opublikowanie materiałów na stronie szkoły. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: dokumentacja, notatki, scenariusz zajęć. § 8 ust.3, pkt.3, Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów. FORMY REALIZACJI: • Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych. • Obserwacja uczniów na tle grupy. • Rozmowy indywidualne z uczniami i ich rodzicami. • Organizowanie zajęć przy tablicy interaktywnej na interesujące uczniów tematy. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: Scenariusze zajęć, notatki, obserwacje. 2. Praca z uczniami z trudnościami. • Prowadzenie zajęć wyrównawczych. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: wpisy do dziennika. Dokumentacja ucznia z trudnościami. 3. Organizacja konkursu szkolnego. • Przygotowanie szkolnego konkursu z języka niemieckiego. • Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu plastycznego pt. „ Die schönste Weihnachtskarte”. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: protokół z konkursu, zdjęcia prac. 4. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły. • Organizacja Dnia Języków Obcych. • Pomoc w organizacji uroczystości szkolnych. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: potwierdzenie dyrektora szkoły, publikacje na stronie internetowej szkoły, zdjęcia. 5. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. • Zamieszczanie informacji w prasie lokalnej dotyczącej działalności szkoły oraz na stronie internetowej szkoły. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: według harmonogramu, wycinki z prasy lokalnej, strona internetowa., scenariusze, zdjęcia. § 8 ust.3, pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1.Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. • Opracowanie i wdrożenie własnego Programu z zakresu zajęć pozalekcyjnych z języka niemieckiego „Wirtualny świat języka niemieckiego”. • Dokonanie ewaluacji wdrożonego programu. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: program, dokumentacja § 8 ust. 2 pkt. 4b Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela – doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu 1. Pełnienie funkcji koordynatora projektu Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży. • Przygotowanie stosownych dokumentów. • Napisanie wniosku o pozyskanie dotacji na realizację projektu. • Realizacja projektu. • Rozliczenie projektu. • Sprawozdanie. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: potwierdzenie przez dyrektora, dokumentacja projektu. 2. Praca w zespole nauczycieli. • Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń. • Realizacja przydzielonych zadań. • Współtworzenie wymaganej dokumentacji. • Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów. TERMIN: okres stażu DOKUMENTACJA: zaświadczenia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |