Katalog

Iwona Dobkowska, 2022-05-27
Ostrołęka

Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela mianowanego
Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki
w Długosiodle
ubiegającego się o stopień awansu zawodowego
na nauczyciela dyplomowanego
nauczyciel języka niemieckiego
IWONA DOBKOWSKA
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2022 r.
Plan rozwoju zawodowego przygotowany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1287)

Cel podstawowy podejmowanego stażu:
• uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Inne cele:
• rozwijanie swoich umiejętności zawodowych,
• podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły.
§8, ust. 2, pkt.1-4
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie, jakości pracy szkoły.
ZADANIA:
1. Poznanie procedury awansu zawodowego
FORMY REALIZACJI:
• Dokładne zapoznanie się z przepisami dotyczącymi awansu zawodowego (analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli: Karta Nauczyciela oraz rozporządzenie MEN).
• Śledzenie ewentualnych zmian.
• Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu.
• Sporządzenie własnego planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go dyrektorowi szkoły.
• Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
TERMIN: IX 2019
DOKUMENTACJA: zgromadzone materiały, wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z realizacji planu.
2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
FORMY REALIZACJI:
• Aktywne uczestnictwo w radach pedagogicznych (posiedzeniach klasyfikacyjnych, plenarnych oraz szkoleniowych).
• Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach zespołu przedmiotowego.
• Aktywne uczestnictwo w warsztatach i konferencjach metodycznych organizowanych przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz inne oferty szkoleń występujące na rynku.
• Studiowanie publikacji z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania języków obcych w celu wzbogacenia warsztatu pracy.
• Lektura czasopism niemieckojęzycznych.
• Studia podyplomowe: Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza.

TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: listy obecności, certyfikaty, notatki, zaświadczenia itp., strony internetowe www, tytuły lektur i publikacji, dyplom ukończenia studiów.
3. Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
FORMY REALIZACJI:
Analiza dokumentacji szkolnej:
• Statut Szkoły,
• Program wychowawczo – profilaktyczny,
• Ocenianie Wewnątrzszkolne.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: potwierdzenie dyrektora szkoły.
4. Przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom.
FORMY REALIZACJI:
• Prowadzenie 3 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli,
• Opracowanie scenariusza zajęć,
• Przeprowadzenie zajęć,
• Omówienie z nauczycielami przebiegu zajęć.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: Scenariusz zajęć, notatki.
§8, ust. 3, pkt.1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych
sprzyjających procesowi uczenia się.
1. Wykorzystanie w pracy Internetu.
FORMY REALIZACJI:
• Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego oraz zasad uzyskania awansu zawodowego.
• Doskonalenie i poszerzenie wiedzy informatycznej w celu wykorzystania jej w pracy własnej i z uczniami.
• Wykorzystanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z nauką języka obcego.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: notatki, zgromadzone materiały.
2. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej.

FORMY REALIZACJI:

• Opracowanie dokumentacji, scenariuszy zajęć, kart pracy, ankiet itp. przy użyciu technologii komputerowej.
• Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii
i słowników.
• Wykorzystywanie sprzętu komputerowego do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów.
• Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych.
• Komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami poprzez e-dziennik,
a-mail.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: zgromadzone materiały, zapisy tematów w dziennikach lekcyjnych.
§ 8 ust.3, pkt.2
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć,
w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
1.Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom.
FORMY REALIZACJI:
• Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych.
• Obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli.
• Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć, kart pracy, uroczystości szkolnych (z zachowaniem praw autorskich).
• Konsultacje z nauczycielami języka niemieckiego z mojej szkoły i innych szkół.
• Aktywna praca w ramach zespołu nauczycieli języków obcych.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: Konspekty, potwierdzenie dyrektora szkoły, scenariusze, karty pracy, notatki, protokoły z posiedzeń.
1.Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy.
FORMY REALIZACJI:
• Opublikowanie na portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego.
• Współpraca z nauczycielami w zespołach przedmiotowych, wychowawczych i komisjach szkolnych.
• Wymiana poglądów, materiałów pomocniczych, tworzenie scenariuszy, planów pracy służących organizacji imprez szkolnych.
• Wyciąganie wniosków do dalszej pracy.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: Według harmonogramu, notatki, protokoły z zebrań.
4.Prowadzenie warsztatów z nauczycielami języków obcych.
FORMY REALIZACJI:
• Udział w kursie: Gry i zabawy edukacyjne na języku obcym.
• Wybór gier internetowych i planszowych.
• Przeczytanie dostępnej literatury.
• Przygotowanie scenariusza zajęć.
• Prowadzenie zajęć z nauczycielami: praktyczne wykorzystanie zabaw i gier. Dyskusja i ewaluacja zajęć.
• Opublikowanie materiałów na stronie szkoły.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: dokumentacja, notatki, scenariusz zajęć.
§ 8 ust.3, pkt.3,
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
1.Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów.
FORMY REALIZACJI:
• Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych.
• Obserwacja uczniów na tle grupy.
• Rozmowy indywidualne z uczniami i ich rodzicami.
• Organizowanie zajęć przy tablicy interaktywnej na interesujące uczniów tematy.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: Scenariusze zajęć, notatki, obserwacje.
2. Praca z uczniami z trudnościami.
• Prowadzenie zajęć wyrównawczych.

TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: wpisy do dziennika. Dokumentacja ucznia z trudnościami.
3. Organizacja konkursu szkolnego.
• Przygotowanie szkolnego konkursu z języka niemieckiego.
• Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu plastycznego pt. „ Die schönste Weihnachtskarte”.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: protokół z konkursu, zdjęcia prac.
4. Udział w organizowaniu imprez i uroczystości odbywających się na terenie szkoły.
• Organizacja Dnia Języków Obcych.
• Pomoc w organizacji uroczystości szkolnych.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: potwierdzenie dyrektora szkoły, publikacje na stronie internetowej szkoły, zdjęcia.
5. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym.
• Zamieszczanie informacji w prasie lokalnej dotyczącej działalności szkoły oraz na stronie internetowej szkoły.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: według harmonogramu, wycinki z prasy lokalnej, strona internetowa., scenariusze, zdjęcia.
§ 8 ust.3, pkt.4a
Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
1.Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań.
• Opracowanie i wdrożenie własnego Programu z zakresu zajęć pozalekcyjnych z języka niemieckiego „Wirtualny świat języka niemieckiego”.
• Dokonanie ewaluacji wdrożonego programu.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: program, dokumentacja



§ 8 ust. 2 pkt. 4b

Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela – doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu
1. Pełnienie funkcji koordynatora projektu Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży.
• Przygotowanie stosownych dokumentów.
• Napisanie wniosku o pozyskanie dotacji na realizację projektu.
• Realizacja projektu.
• Rozliczenie projektu.
• Sprawozdanie.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: potwierdzenie przez dyrektora, dokumentacja projektu.
2. Praca w zespole nauczycieli.
• Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń.
• Realizacja przydzielonych zadań.
• Współtworzenie wymaganej dokumentacji.
• Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów.
TERMIN: okres stażu
DOKUMENTACJA: zaświadczenia.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.