|
|
Katalog Edyta Zawierucha, 2022-05-30 Sosnowiec Zajęcia zintegrowane, Scenariusze konspekt - owadyKONSPEKT Oddział: 4ET Tematyka tygodnia: Wiosenna łąka Tematyka dnia: Owady Data: ……………………………. Prowadząca: Edyta Zawierucha Cele ogólne: • budzenie zainteresowania życiem owadów, • kształtowanie przyjaznego stosunku do zwierząt, • poznanie wybranych owadów żyjących w naturalnym środowisku ( motyle, pszczoły, biedronki, mrówki, pasikonik, ćma), • kształcenie słuchu fonematycznego – doskonalenie umiejętności dokonywania syntezy sylabowej wyrazów. • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 • wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawę. Cele wychowawcze: • wdrażanie uczniów do zachowania porządku w miejscu pracy, • doskonalenie znajomości reguł i zasad panujących podczas lekcji, • wdrażanie uczniów do używania form grzecznościowych, Cele rewalidacyjne: • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych uczniów (werbalnych i pozawerbalnych), • doskonalenie percepcji wzrokowo- ruchowo-słuchowej, • doskonalenie i rozwijanie umiejętności szkolnych. Cele operacyjne: dziecko • poznaje mieszkańców łąki, • rozpoznaje i nazywa niektóre owady, • w skupieniu rozwiązuje kartę pracy, wykleja biedronkę, • z uwagą słucha i próbuje śpiewać piosenkę, • aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej. Metoda ośrodków pracy z uwzględnieniem metod: • Słownych: pogadanka, formułowanie odpowiedzi na pytania, Forma: indywidualna i grupowa Środki dydaktyczne: elementy dekoracyjne związane z tematyką zajęć – tablice demonstracyjna „Mieszkańcy łąki”, figurki mieszkańców łąki, ilustracje przedstawiające różne owady ( motyl, pszczoła, mrówka, biedronka, pasikonik, ćma), karty pracy, nożyczki, klej, kredki, gotowe elementy do wykonania biedronki, magnetofon, pendrive, laptop, instrumenty muzyczne. Przebieg zajęć: Część I - zajęcia wstępne. 1. Powitanie wszystkich uczestników. Zaproszenie do udziału w zajęciach. 2. Przedstawienie tematu zajęć. Omówienie elementów dekoracyjnych związanych z tematyką zajęć. 3. Krótka rozmowa na temat poznanych mieszkańców łąki, wyłonienie z nich owadów (oglądanie ilustracji przedstawiających owady) Część II – zajęcia zasadnicze 1. Opisywanie ilustracji przedstawiającej biedronkę: (kolor, wielkość, czym się charakteryzuje -liczenie kropek). • Pytanie kierowane do dzieci o czy ktoś widział biedronkę na żywo ? o jakiego jest koloru, jakiej wielkości? motyla: • Pytanie kierowane do dzieci; o czy ktoś kiedyś widział motylka?, o jakiego jest koloru, jakiej wielkości? pszczołę: • Pytanie kierowane do dzieci: o czy ktoś widział pszczółkę na żywo? o jakiego jest koloru? o jakie znaczenie w życiu człowieka ma pszczoła ( zapyla drzewa i kwiaty, mamy owoce, zbiera nektar, robi miód) 2. Sylabizowanie z wyklaskiwaniem nazw owadów – biedronka, pszczoła, motyl. 3.Wykonanie KARTY PRACY nr 35 – (Wytnij obrazki i ułóż je w odpowiedniej kolejności). 4. Słuchanie przez laptopa piosenki oraz próby śpiewu. 5. Wykonanie zadania – przyklej na biedronce sześć kropek czarnych. 6. Zabawa muzyczno- ruchowa - Maszerowanie po łące „I raz i dwa i stop” Część III – zakończenie zajęć 1. Sprzątanie po skończonych zajęciach : odkładanie pomocy dydaktycznych na swoje miejsce, wyrzucanie papierów do śmieci. 2. Pytania o wrażenia z zajęć. 3. Przedstawienie tematyki zajęć następnego dnia. 4. Podziękowanie za udział w zajęciach. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |