Katalog Gabriela Wójcik, 2022-05-30 Płock Matematyka, Scenariusze Scenariusz zajęć dla klasy 3 - figury przestrzenneScenariusz zajęć z edukacji matematycznej Prowadzący: Klasa: 3d Data: 16.05.2022r. Temat zajęć: Figury przestrzenne Cele: Uczeń: - poprawnie nazywa położenie przedmiotów używając wyrażeń “nad, pod, w, obok...” - podaje nazwy figur płaskich, - rozpoznaje sześcian, - określa właściwości sześcianu, - konstruuje z dostępnych przedmiotów sześcian. Metody: - prezentacja, pogadanka, - zajęcia praktycznego działania, - instruktaż. Formy pracy: - indywidualna, jednolita i zróżnicowana, - zbiorowa jednolita. Środki dydaktyczne: - prezentacja multimedialna (figury przestrzenne), torba papierowa, rekwizyt do określania stosunków przestrzennych, ilustracje figur płaskich, wykałaczki, plastelina, klocki typu “wafle”. Przebieg zajęć 1.Przywitanie z uczniami. Wprowadzenie do tematu - wspólne ćwiczenie stosunków przestrzennych z wykorzystaniem rekwizytów. Nauczyciel prosi dzieci na podłogę, na podłodze kładzie papierową torebkę. Następnie kładzie rekwizyt w różnych ułożeniach względem torebki. Uczniowie mają za zadania określić, gdzie znajduje się rekwizyt z użyciem wyrażeń “nad, pod, za, obok...”. 2.Przypomnienie nazw figur płaskich. Nauczyciel pokazuje na ilustracjach figury płaskie. Zadaniem uczniów jest poprawnie nazwać prezentowaną figurę. 3.Prezentacja multimedialna – figury przestrzenne. Nauczyciel prezentuje, przy użyciu tablicy multimedialnej, podstawowe informacje dotyczące figur przestrzennych. Sprawdza stopień zrozumienia u uczniów za pomocą rozmowy. 4.Konstruowanie sześcianu. Uczniowie przy pomocy wykałaczek, plasteliny oraz instruktażu nauczyciela konstruują model sześcianu. 5.Określanie właściwości sześcianu i zapisanie ich na karcie pracy.(załącznik nr 1 – poziom I) Zaznaczanie właściwości na sześcianie, kolorowanie wskazanych przez nauczyciela elementów sześcianu (załącznik nr 2 – poziom II) 6.Zabawa z wykorzystaniem klocków typu “wafle” Nauczyciel z pojedyncych sześcianów konstruuje większą figurę. Zadaniem uczniów jest wskazanie liczby sześcianów użytych do jej zbudowania. 7.Podsumowanie zajęć, ocena pracy uczniów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |