Katalog Agnieszka Gańska, 2022-05-30 Ożarów Mazowiecki Technika, Scenariusze Domowe urządzenia elektryczneSCENARIUSZ ZAJĘCIA Grupa wiekowa: 4 latki TEMAT: DOMOWE URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE CELE OGÓLNE: 1. Rozwijanie u dziecka myślenia konkretno - wyobrażeniowego. 2. Rozpoznawanie nazw wybranych urządzeń po opisie słownym. 3. Usystematyzowanie zdobytych wiadomości o wybranym sprzęcie gospodarstwa domowego 4. Usprawnianie motoryki małej oraz koordynacji wzrokowo - ruchowej. CELE OPERACYJNE: Dziecko: - rozpoznaje wybrane urządzenia gospodarstwa domowego po opisie słownym - kojarzy obraz z opisem, - sprawnie zapełnia kolorem kontury wybranych urządzeń elektrycznych, - wie jaki dźwięk wydają wybrane urządzenia elektryczne - suszarka do włosów, pralka, odkurzacz, mikser METODY: słowna, czynna FORMY PRACY: zbiorowa indywidualna ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tamburyno; zagadki słowne dotyczące - pralki, odkurzacza, miksera, mikrofalówki, suszarki do włosów; seria obrazków z urządzeniami ze strony internetowej; dźwięki jakie wydają te urządzenia ze strony internetowej; kolorowanki z wybranym sprzętem domowym; pastele olejne; PRZEBIEG ZAJĘCIA Powitanie “Wszyscy są, witam Was, zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś Ty, Raz, dwa, trzy… 2 x “Co to jest” - rozwiązywanie zagadek słownych. Wprowadzenie - Ostatnio dużo mówiliśmy o urządzeniach elektrycznych, o tym jak wyglądają, do czego służą. Mówiliśmy dużo o tym, że trzeba włączyć je do gniazdka z prądem lub podłączyć do nich baterie, aby zadziałały. Wiecie też o tym, że sami nie możecie ich włączać, możecie to robić tylko w obecności rodziców lub osób dorosłych jeśli na to pozwolą. - Dzisiaj chciałabym, żebyście posłuchali kilku zagadek. Kto będzie wiedział o jakim urządzeniu jest zagadka niech podniesie rękę do góry. Posłuchajcie. Nauczyciel mówi zagadki, gdy dziecko odgadnie nazwę nauczyciel pokazuje zdjęcie ze strony internetowej korzystając z laptopa/tablicy multimedialnej. To nie wąż, choć syczy wciąż. Jeździ po dywanie, kurz je na śniadanie (odkurzacz) W mokre włosy ciepłem dmucha, aby głowa była sucha. (suszarka do włosów) To urządzenie lubię i cenię, bo w nim miksuję zdrowe jedzenie. (mikser) Ma pokrętła i guziki, szybkę przezroczystą, Chętnie przyjmie brudną odzież, by oddać nam czystą. (pralka) W każdej kuchni się znajduje szafeczka z drzwiczkami, w której mama przechowuje mięso z mrożonkami. (lodówka) Nauczyciel chwali dzieci za trafne odgadywanie zagadek. 3. Zabawa ruchowa “Awaria” Czy ktoś wie co to znaczy “awaria”? - wyjaśnienie pojęcia. Dobrze, skoro już wiemy, co to znaczy to zapraszam Was teraz do zabawy. Będziemy udawać, że jesteśmy zabawkami na baterie. Gdy będę grała na tamburynie wszyscy będziecie poruszać się ostrożnie po całej sali. Gdy powiem “Awaria” i przestanę grać - wszyscy zatrzymujecie się i stoicie bez ruchu. (zabawa powtarzana kilka razy) 4. “Co wydaje taki dźwięk?” - odgadywanie nazwy urządzenia po dźwięku jaki wydaje. Nauczyciel chwali dzieci za wspaniałą zabawę i w nagrodę odtwarza ze strony internetowej dźwięk: suszarki do włosów, odkurzacza i pralki. Gdy dzieci odgadną nazwę po dźwięku - nauczyciel pokazuje zdjęcie danego urządzenia. 5. “Kolorowy sprzęt domowy” Widzę, że doskonale znacie nazwy niektórych domowych urządzeń elektrycznych i świetnie rozróżniacie ich dźwięk. Zapraszam was teraz do stolików. Usiądźcie na swoje miejsca. Każdy z was ma przygotowany kontur pralki, odkurzacza lub suszarki do włosów. Dla każdego są też przygotowane kredki. Proszę was, żebyście pokolorowali te urządzenia, tak, aby były one kolorowe. Po skończeniu kolorowania omówienie prac i zorganizowanie wystawy w sali. Opracowała: mgr Agnieszka Gańska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |