![]() |
![]() |
Katalog Marzena Podgórska, 2022-05-30 Iława Język polski, Plany pracy Plan pracy zajęcia dydaktyczno- wyrównawczePLAN PRACY Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla klas VII Rok szkolny 2021/2022 I. Cele edukacyjne: - uzupełnienie wiadomości dotyczących nauki o języku, ortografii, interpunkcji; - bogacenie słownictwa; - kształtowanie sprawności komunikacyjnych; - wyrabianie nawyków samokształceniowych; - rozbudzanie wiary w możliwość pokonywania istniejących trudności i sprawnego posługiwania się językiem polskim. - przypomnienie zasad ortografii i interpunkcji oraz ćwiczenie umiejętności stosowania ich w praktyce; -kształcenie czytania ze zrozumieniem i umiejętności wyszukiwania informacji w tekście; - rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. II. Metody: - ćwiczenia ortograficzne, językowe, redakcyjne, - zabawy , gry dydaktyczne - analiza tekstów kultury - ćwiczenia w cichym czytaniu ze zrozumieniem III. Plan pracy: Zajęcia będą odbywały się 1 raz w tygodniu, na każdy proponowany temat planuję 1-2 jednostki lekcyjne w zależności od uzyskanych efektów . 1.Powtórzenie utrwalenie zasad ortograficznych. Praca ze słownikiem ortograficznym. 2. „Szóstka z ortografii” - rebusy, krzyżówki, logogryfy, zagadki... - ortografia ani nudna, ani trudna. 3. Doskonalenie umiejętności starannego pisania z zachowaniem reguł gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych – pisanie ze słuchu. 4. Przypomnienie, utrwalenie wiadomości o częściach mowy - Czasowniki, rzeczowniki, przymiotniki, przysłówki, liczebniki oraz ich cechy gramatyczne. 5.Wyszukiwanie w tekście zdrobnień, tworzenie nowych wyrazów, tworzenie przymiotników od przysłówków, tworzenie rzeczowników od czasowników, przymiotników – bogacenie słownictwa. 6. Ćwiczenia w głośnym czytaniu ze zrozumieniem – wyodrębnianie wyrazów, zdań z tekstu, stawianie znaków interpunkcyjnych. 7. Ćwiczenia w cichym czytaniu ze zrozumieniem – wybieranie właściwej odpowiedzi np. PRAWDA, FAŁSZ itp. Wyszukiwanie informacji w tekście. 8. Ćwiczenia w głośnym czytaniu ze zrozumieniem – porządkowanie rozsypanych wypowiedzi – poprawne zapisanie dialogu. 9. Rozwijanie sprawności komunikowania się z otoczeniem z uwzględnieniem sytuacji mówienia, doskonalenia umiejętności formułowani własnych sądów. 10. Synonimy, zdrobnienia, zgrubienia, wyrazy pokrewne – praktyczne ich stosowanie. 11. Ćwiczenia w składniowym przekształcaniu tekstu: - zdań złożonych w pojedyncze, - skracanie zdań przez usuwanie elementów nieistotnych dla zrozumienia treści. 12. Zasady dzielenia wyrazów przy przenoszeniu. Powtórzenie wiadomości o głosce i sylabie. 13. Nazywanie części zdania. Tworzenie rozbioru zdania pojedynczego. 14. Udzielanie odpowiedzi na zadane pytanie w formie krótkiej wypowiedzi, stawianie rzeczowych pytań (praca z tekstem źródłowym). 15. Bogacenie słownictwa; dobieranie wyrazów bliskoznacznych i przeciwstawnych. 16. Stosowanie wielkiej litery na początku wypowiedzenia i odpowiednich znaków interpunkcyjnych na jego końcu w zależności od intencji wypowiedzi. Rozpoznawanie intencji wypowiedzi. 17. Wybieranie informacji z podręczników, słowników i innych źródeł informacji. 18. Redagowanie krótszych prac pisemnych. 19. Z frazeologią za pan brat. 20. Quiz wiedzy o lekturach – tworzymy go samodzielnie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |