![]() |
![]() |
Katalog Ewa Kłuś, 2022-05-30 Bochnia Awans zawodowy, Projekty edukacyjne „Biblioteka Szkolna w świecie Instagrama” - innowacja pedagogiczna.Innowacja pedagogiczna „Biblioteka Szkolna w świecie Instagrama” Zakres innowacji: Adresatami innowacji są uczniowie Zespołu Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku. Do realizacji innowacji posłuży serwis społecznościowy Instagram. Założone na nim konto (biblioteka_zielonka) posłuży do popularyzacji biblioteki szkolnej i czytelnictwa wśród młodzieży. Motywacja wprowadzenia innowacji: W dobie społeczeństwa informacyjnego bardzo trudno wychowywać młodzież na czytelników, stąd pomysł na innowację pedagogiczną wykorzystującą nowoczesne technologie. W celu dotarcia do dzisiejszego czytelnika warto szukać innych form niż tradycyjny bezpośredni kontakt – „wyjść” na zewnątrz ze swoją ofertą. Wszystko po to, aby dotrzeć do młodzieży w inny ciekawy sposób i popularyzować wśród niej bibliotekę jako ważne miejsce w szkolnej społeczności, a tym samym rozwijać zainteresowania czytelnicze. Owa innowacja powstała właśnie z konieczności rozbudzenia nawyków czytelniczych, bowiem współczesna młodzież chętniej korzysta z portali społecznościowych niż bibliotek, są one dla nich łatwo dostępne – „na wyciągnięcie ręki”. Dlatego też taka forma innowacji może wzbudzić ciekawość wśród uczniów, a tym samym przełożyć się na wzrost czytelnictwa w naszej bibliotece, a także zaangażowanie w organizowane przez nią wydarzenia. Innowacja skierowana jest do wszystkich uczniów Zespołu Szkół Technicznych i Branżowych w Brzesku, ma na celu popularyzację biblioteki szkolnej oraz kształtowanie nawyków czytelniczych. Cele innowacji pedagogicznej: • Kształtowanie nawyków i zainteresowań czytelniczych; • Wyrabianie szacunku do literatury; • Wprowadzenie młodzieży w świat literatury; • Nauka obcowania z literaturą w sposób samodzielny, refleksyjny i twórczy; • Popularyzacja biblioteki szkolnej i jej potencjału; • Kształtowanie nawyku korzystania z biblioteki szkolnej; • Rozwijanie umiejętności wykorzystywania technologii informacyjnej; • Połączenie czytelniczych i technologicznych kompetencji ucznia. Spodziewane efekty wdrożenia innowacji: • Wzrost uczniów korzystających z biblioteki; • Wzrost zaangażowania w akcje organizowane przez bibliotekę; • Wzrost czytelnictwa; • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych; • Wzajemne polecanie sobie książek godnych przeczytania; • Wyrażanie własnych refleksji przez uczniów; • Wzrost poczucia własnej wartości; • Korzystanie z nowych technologii pozwoli na dotarcie do większej grupy odbiorców. Ewaluacja: Ewaluacja zostanie przeprowadzona na zakończenie innowacji pedagogicznej w formie wywiadu z uczniami. Efekty innowacji będą również widoczne w zaangażowaniu uczniów w różnego typu działania prowadzone przez bibliotekę szkolną. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |