![]() |
![]() |
Katalog Ewelina Erwin - Kamińska, 2022-06-03 Szczytno Ogólne, Scenariusze AndrzejkiSCENARIUSZ ZAJĘĆ 1. Informacje wstępne: temat: Andrzejki czas trwania: 120 min data przeprowadzonych zajęć: 30.11.2021r osoby uczestniczące: uczniowie IV i VII Zespołu Rewalidacyjno – Wychowawczego. prowadząca zajęcia : Ewelina Erwin – Kamińska osoby wspomagające: XX, XX, XX 2. Cel ogólny: Wspólna zabawa i wróżby andrzejkowe. 3. Cele operacyjne: 1. Uczeń poznaje tradycje i obrzędy andrzejkowe. 2. Uczeń integruje się z rówieśnikami poprzez zabawę. 3. Uczeń wyraża emocje i uczucia w kontakcie z innymi uczniami. 4. Uczeń umie czekana swoją kolej. 4. Metody: słowna, czynna, zabawy, praktycznego działania 5. Środki dydaktyczne: dekoracja sali (sylwetki duchów, nietoperze, czarownica, zapalone lampiony), świeca, zapalniczka, magnetofon, płyta CD z muzyką, pendrive, miska z wodą, grosiki, komunikator, lampa błyskowa („czarodziejska kula”), folia malarska, balonik, duża kostka z naklejonymi obrazkami, chusteczka (apaszka), ciasteczka z wróżbą, kubeczki plastikowe, różaniec, moneta, obrączka, cukierek, klucz. Przebieg zajęć 1. Powitanie każdego ucznia piosenką „Witaj…” 2. Wprowadzenie w tematykę spotkania, obejście uczniów z zapaloną świeczką i zaproszenie do wspólnej zabawy. 3. Wróżba „Marzenia za jeden grosz”. Wszyscy uczestnicy zabawy siadają w kręgu. Prowadząca rozdaje uczniom grosiki. Zebrani mają pomyśleć sobie jakieś życzenie, następnie wrzucić grosik samodzielnie lub z pomocą do miednicy wypełnionej wodą. Jeżeli uczestnik trafi grosikiem do miski spełni się jego marzenie. W tym samym czasie kilkoro z uczniów za pomocą komunikatora wypowiada słowa: HOKUS – POKUS, CZARY – MARY ABY WRÓŻBY SIĘ SPEŁNIŁY, ZŁÓŻMY DARY 4. „Czarodziejska kula”. Nauczyciel prezentuje uczniom „Czarodziejską kulę” (lampa błyskowa). Uczniowie dotykają kulę i obserwują łączące się pod wpływem dotyku błyski oraz wyczuwają delikatne wibrację. Nauczyciel opowiada o wieczorze Andrzejkowym, w tle leci muzyka. 5. Zabawa muzyczno- ruchowa „Taniec z balonem”. Uczniowie ustawieni są w kole, trzymają za brzegi folii malarskiej i przy muzyce odbijają między sobą balonik. 6. Kostka przyszłości. Uczniowie rzucają kolorową kostką z naklejonymi ilustracjami (pies, samochód, komputer, wycieczka - wakacje, słodycze, prezent niespodzianka). Ilustracja, która wypadnie na górze, wskazuje, co czeka uczestnika w najbliższej przyszłości. 7. Wróżba z butów. Chłopcy i dziewczynki zdejmują lewe buty i z pomocą nauczyciela układają je w rzędzie na przemian. Osoba, której but wyjdzie pierwszy za próg najszybciej wyjdzie ze stanu wolnego (ożeni się lub wyjdzie za mąż). 8. Taniec z chusteczką. Uczestnicy ustawiają się w dużym kole i tańcząc w rytm muzyki przekazując sobie chusteczkę. Gdy muzyka umilknie, to osoba, która trzyma chusteczkę, odchodzi z koła. 9. Ciasteczka z wróżbą. Nauczyciel podchodzi do każdego ucznia z koszykiem z ciasteczkami. Uczniowie wybierają sobie ciasteczko a nauczyciel czyta wróżbę, która jest do niego przyczepiona. 10. Wróżba „Kubki przyszłości”. Na stoliku stoją kubki, a pod każdym z nich leży przedmiot tj. różaniec, moneta, obrączka ślubna, cukierek, klucz. Wylosowane przedmioty oznaczają: różaniec – życie zakonne, moneta - bogactwo, obrączka - wczesne zamążpójście, cukierek - słodkie życie, klucz - tajemnicze wydarzenia w najbliższym czasie. 11. Wspólna zabawa andrzejkowa przy muzyce. 12. Wspólny poczęstunek. 13. Podziękowanie wszystkim za wspólną zabawę. Opracowała Ewelina Erwin - Kamińska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |