![]() |
![]() |
Katalog LIDIA GAUDYN, 2022-06-03 KRAKÓW Zajęcia zintegrowane, Teksty piosenek Zabawy przy muzyceScenariusz zabaw i pląsów przy muzyce. „POLECZKA” 1. Zapraszamy do poleczki wszystkie misie i laleczki. Ref: Dookoła raz i dwa! Dalej w górę hopsasa! Dookoła raz i dwa! Dalej w górę hopsasa! 2. Już skrzypeczki nam zagrały, już fleciki zaśpiewały. Ref: Dookoła raz i dwa... 3. Klaszczą w ręce pajacyki przytupują w rytm muzyki. Ref: Dookoła raz i dwa... 4. Tańczą ładnie wszystkie lale, miś się bawi doskonale bo już wszystkie kroki zna dalej w górę hopsasa! Bo już wszystkie kroki zna dalej w górę hopsasa! Aby rozpocząć taniec dzieci stają w parach na przeciwko siebie. 1. Zapraszamy do poleczki wszystkie misie i laleczki. /dzieci kłaniają się sobie na wzajem, zapraszając się do tańca/ Dookoła raz i dwa! /łapią się za ręce i tańczą w kółeczkach/ Dalej w górę hopsasa! /na słowa: „hop-sa-sa!” trzy razy podskakują w miejscu/ Dookoła raz i dwa! Dalej w górę hopsasa! /zmiana kierunku tańca, a następnie do słów „hop-sa-sa!”- trzy podskoki/ 2. Już skrzypeczki nam zagrały, /dzieci naśladują ruchy gry na skrzypcach/ już fleciki zaśpiewały. /naśladują ruchy gry na flecie/ Dookoła raz i dwa. Dalej w górę - hopsasa! itd. /tańczą w kółeczkach i podskakują w miejscu tak samo jak w zwrotce 1/ 3. Klaszczą w ręce pajacyki /klaszczą w ręce do rytmu/ przytupują do muzyki. /tupią nogami do rytmu/ Dookoła raz i dwa. Dalej w górę - hopsasa! itd. /tańczą w kółeczkach i podskakują w miejscu, tak samo jak w zwrotce 1 i 2/ 4. Tańczą ładnie wszystkie lale /dzieci kładą ręce na biodra/ Miś się bawi doskonale bo już wszystkie kroki zna. /wysuwają przed siebie raz jedną raz drugą nogę, dotykając piętą podłogi/ Dalej w górę hopsasa! /trzy razy podskakują w miejscu/ Bo już wszystkie kroki zna /wysuwają przed siebie raz jedną raz drugą nóżkę/ Dalej w górę hopsasa! /trzy razy podskakują w miejscu/ „WYLICZANAK JESIENNA” Deszcz, kalosze, bura chmura, dmucha, chucha, wieje! Deszcz, kalosze, bura chmura, kropi, pada, leje. Jesienna pogoda daje w kość, jesiennej pogody mamy dość. A, psik! Deszcz- dzieci unoszą ręce do góry kalosze- opuszczają ręce na dół, wskazując na buty bura chmura- robią młynek rękoma w powietrzu dmucha, chucha, wieje- unoszą ręce do góry i machają raz w jedną, raz w drugą stronę Deszcz- dzieci unoszą ręce do góry kalosze- opuszczają ręce na dół, wskazując na buty bura chmura- robią młynek rękoma w powietrzu kropi, pada, leje- dzieci imitują spadające krople deszczu poruszając w powietrzu palcami Jesienna pogoda daje w kość- kładą ręce na biodrach i obracają się dookoła własnej osi Jesiennej pogody mamy dość. A, psik! – na koniec wykonują głośne kichnięcie przykładając dłonie do ust. „MÓJ MIŚ” 1.Przyszedł do mnie rano miś, chciał na spacer ze mną iść. Wstawaj śpiochu bo już czas, na wycieczkę w las. Ref: Tam słowika słychać śpiew, krople rosy spadły z drzew, pająk sieci zaczął snuć zbudź się śpiochu zbudź . 2.Już idziemy miś i ja, konik polny marsza gra. nogi same niosą nas, raz i dwa i raz. Ref: Na poziomki koszyk mam, jagód zbiorę pełen dzban. Gdy powrotu przyjdzie czas, pożegnamy las. „Mój miś” Dzieci w parach stają na okręgu koła i zwracają się przodem do partnerów. Opierają obie ręce na ich ramionach. 1.Przyszedł do mnie rano miś, chciał na spacer ze mną iść. Wstawaj śpiochu bo już czas, na wycieczkę w las. /od początku piosenki -dzieci tańczą bocznym cwałem w prawą stronę, na słowo „las” następuje zeskok na obie nogi w miejscu/ Ref: Tam słowika słychać śpiew, /opuszczają ręce i 4 małymi podskokami w tył oddalają się od siebie/ krople rosy spadły z drzew, /4 małymi podskokami w przód wracają na miejsca/ pająk sieci zaczął snuć /podają obie ręce partnerom i 4 podskokami obracają się dookoła/ zbudź się śpiochu zbudź . /stoją naprzeciw siebie i klaszczą w rytmie piosenki/ 2.Już idziemy miś i ja, konik polny marsza gra. nogi same niosą nas, raz i dwa i raz. /od początku 2giej zwrotki -dzieci tańczą bocznym cwałem w prawą stronę, na słowo „i raz” następuje zeskok na obie nogi w miejscu/ Ref: Na poziomki koszyk mam, /opuszczają ręce i 4 małymi podskokami w tył oddalają się od siebie/ jagód zbiorę pełen dzban. /4 małymi podskokami w przód wracają na miejsca/ Gdy powrotu przyjdzie czas, /podają obie ręce partnerom i 4 podskokami obracają się dookoła/ pożegnamy las. /stoją naprzeciw siebie i klaszczą w rytmie piosenki/ Literatura: K. Kulikowska „ Zabawy muzyczne, piosenki i tańce w przedszkolu i szkole”, wyd. Iwanowski - Płock 2009. U. Smoczyńska „Podajmy sobie ręce… Piosenki dziecięce różnych narodów z zabawami”, wyd. Triangiel - Warszawa 2004. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |