Katalog

LIDIA GAUDYN, 2022-06-03
KRAKÓW

Zajęcia zintegrowane, Teksty piosenek

Zabawy przy muzyce

- n +

Scenariusz zabaw i pląsów przy muzyce.
„POLECZKA”
1. Zapraszamy do poleczki
wszystkie misie i laleczki.
Ref:
Dookoła raz i dwa!
Dalej w górę hopsasa!
Dookoła raz i dwa!
Dalej w górę hopsasa!
2. Już skrzypeczki nam zagrały,
już fleciki zaśpiewały.
Ref:
Dookoła raz i dwa...
3. Klaszczą w ręce pajacyki
przytupują w rytm muzyki.
Ref:
Dookoła raz i dwa...
4. Tańczą ładnie wszystkie lale,
miś się bawi doskonale
bo już wszystkie kroki zna
dalej w górę hopsasa!
Bo już wszystkie kroki zna
dalej w górę hopsasa!

Aby rozpocząć taniec dzieci stają w parach na przeciwko siebie.

1. Zapraszamy do poleczki wszystkie misie i laleczki.
/dzieci kłaniają się sobie na wzajem, zapraszając się do tańca/
Dookoła raz i dwa!
/łapią się za ręce i tańczą w kółeczkach/
Dalej w górę hopsasa!
/na słowa: „hop-sa-sa!” trzy razy podskakują w miejscu/
Dookoła raz i dwa! Dalej w górę hopsasa!
/zmiana kierunku tańca, a następnie do słów „hop-sa-sa!”- trzy podskoki/

2. Już skrzypeczki nam zagrały,
/dzieci naśladują ruchy gry na skrzypcach/
już fleciki zaśpiewały.
/naśladują ruchy gry na flecie/
Dookoła raz i dwa. Dalej w górę - hopsasa! itd.
/tańczą w kółeczkach i podskakują w miejscu tak samo jak w zwrotce 1/

3. Klaszczą w ręce pajacyki
/klaszczą w ręce do rytmu/
przytupują do muzyki.
/tupią nogami do rytmu/
Dookoła raz i dwa. Dalej w górę - hopsasa! itd.
/tańczą w kółeczkach i podskakują w miejscu, tak samo jak w zwrotce 1 i 2/

4. Tańczą ładnie wszystkie lale
/dzieci kładą ręce na biodra/
Miś się bawi doskonale bo już wszystkie kroki zna.
/wysuwają przed siebie raz jedną raz drugą nogę, dotykając piętą podłogi/
Dalej w górę hopsasa!
/trzy razy podskakują w miejscu/
Bo już wszystkie kroki zna
/wysuwają przed siebie raz jedną raz drugą nóżkę/
Dalej w górę hopsasa!
/trzy razy podskakują w miejscu/


„WYLICZANAK JESIENNA”
Deszcz, kalosze, bura chmura,
dmucha, chucha, wieje!
Deszcz, kalosze, bura chmura,
kropi, pada, leje.
Jesienna pogoda daje w kość,
jesiennej pogody mamy dość. A, psik!

Deszcz- dzieci unoszą ręce do góry
kalosze- opuszczają ręce na dół, wskazując na buty
bura chmura- robią młynek rękoma w powietrzu
dmucha, chucha, wieje- unoszą ręce do góry i machają raz w jedną, raz w drugą stronę

Deszcz- dzieci unoszą ręce do góry
kalosze- opuszczają ręce na dół, wskazując na buty
bura chmura- robią młynek rękoma w powietrzu
kropi, pada, leje- dzieci imitują spadające krople deszczu poruszając w powietrzu palcami
Jesienna pogoda daje w kość- kładą ręce na biodrach i obracają się dookoła własnej osi
Jesiennej pogody mamy dość. A, psik! – na koniec wykonują głośne kichnięcie przykładając dłonie do ust.


„MÓJ MIŚ”
1.Przyszedł do mnie rano miś,
chciał na spacer ze mną iść.
Wstawaj śpiochu bo już czas,
na wycieczkę w las.
Ref:
Tam słowika słychać śpiew,
krople rosy spadły z drzew,
pająk sieci zaczął snuć
zbudź się śpiochu zbudź .
2.Już idziemy miś i ja,
konik polny marsza gra.
nogi same niosą nas,
raz i dwa i raz.
Ref:
Na poziomki koszyk mam,
jagód zbiorę pełen dzban.
Gdy powrotu przyjdzie czas,
pożegnamy las.


„Mój miś”

Dzieci w parach stają na okręgu koła i zwracają się przodem do partnerów. Opierają obie ręce na ich ramionach.

1.Przyszedł do mnie rano miś,
chciał na spacer ze mną iść.
Wstawaj śpiochu bo już czas,
na wycieczkę w las.
/od początku piosenki -dzieci tańczą bocznym cwałem w prawą stronę, na słowo „las” następuje zeskok na obie nogi w miejscu/
Ref:
Tam słowika słychać śpiew,
/opuszczają ręce i 4 małymi podskokami w tył oddalają się od siebie/
krople rosy spadły z drzew,
/4 małymi podskokami w przód wracają na miejsca/
pająk sieci zaczął snuć
/podają obie ręce partnerom i 4 podskokami obracają się dookoła/
zbudź się śpiochu zbudź .
/stoją naprzeciw siebie i klaszczą w rytmie piosenki/
2.Już idziemy miś i ja,
konik polny marsza gra.
nogi same niosą nas,
raz i dwa i raz.
/od początku 2giej zwrotki -dzieci tańczą bocznym cwałem w prawą stronę, na słowo „i raz” następuje zeskok na obie nogi w miejscu/
Ref:
Na poziomki koszyk mam,
/opuszczają ręce i 4 małymi podskokami w tył oddalają się od siebie/
jagód zbiorę pełen dzban.
/4 małymi podskokami w przód wracają na miejsca/
Gdy powrotu przyjdzie czas,
/podają obie ręce partnerom i 4 podskokami obracają się dookoła/
pożegnamy las.
/stoją naprzeciw siebie i klaszczą w rytmie piosenki/


Literatura:
K. Kulikowska „ Zabawy muzyczne, piosenki i tańce w przedszkolu i szkole”, wyd. Iwanowski - Płock 2009.
U. Smoczyńska „Podajmy sobie ręce… Piosenki dziecięce różnych narodów z zabawami”, wyd. Triangiel - Warszawa 2004.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.