Katalog LIDIA GAUDYN, 2022-06-03 KRAKÓW Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na dyplomowaniePLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Nazwa i adres placówki: Dyrektor: Data rozpoczęcia stażu: Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Planowana data zakończenia stażu: Posiadane kwalifikacje: 1. 2. 3. CEL GŁÓWNY: • Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. CEL SZCZEGÓŁOWY: • Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej; • Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły; • Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych; • Osobisty rozwój; • Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ § 8 ust. 3 pkt. 1 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. • Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących awansu zawodowego. I semestr roku szkolnego 2019/2020 • Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Plan rozwoju zawodowego. 2.Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. • Opracowanie planu rozwoju zawodowego. • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 3. Przeprowadzenie analizy własnej pracy. • Hospitacje zajęć przez dyrektora. • Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć. 4. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. • Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy). • Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. • Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, szkolnej i portali internetowych. • Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych( kart pracy, sprawdzianów)dekoracji sali. Cały okres stażu 5. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły. • Dokonywanie wpisów do dziennika elektronicznego Librus oraz do dziennika zajęć wspomagających rozwój ucznia. • Prowadzenie zeszytu korespondencji z rodzicami. • Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. • Prowadzenie dokumentacji PPP 6. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy. • Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych np. dziecięca matematyka prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej, metody badawcze, itp. • Zaangażowanie się w projektowanie i urządzenie kącików plastycznych, eksponujących różne techniki plastyczne stosowane przez dzieci – wystawy prac plastycznych i technicznych. • Uczestniczenie uczniów w konkursach szkolnych, międzyszkolnych, ogólnopolskich, wystąpieniach artystycznych, festiwalach, akcjach. – Wsparcie w rozwoju zdolności i talentów uczniów . Kierowanie przygotowaniem wychowanków do uczestnictwa w konkursach. • Urządzanie kącików zwierających dyplomy i osiągnięcia uczniów z konkursów, akcji i festiwali 7. Wykonywanie czynności dodatkowych. • Przygotowywanie i prowadzenie uroczystości szkolnych, konkursów, akcji charytatywnych itp. Cały okres stażu • Potwierdzenie Dyrektora. • Scenariusze uroczystości. 8. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. • Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera. • Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy hospitacji, korzystając z komputera. • Przygotowywanie informacji dla rodziców, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera. • Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu. • Wykorzystywanie w pracy narzędzi multimedialnych i Internetu, • Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż. • Korzystanie z e-dziennika Librus , komunikowanie się z pracownikami szkoły i rodzicami. 9. Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy. • Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych (płyty CD I DVD, audioboki plansze interaktywne wykorzystywanie ich w pracy). • Korzystanie z tablicy interaktywnej i rzutnika podczas zajęć z uczniami. Cały okres stażu • Płyty DVD i CD, audioboki, plansze interaktywne. UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI; § 8 ust. 3 pkt. 2 Lp. Działania i zadania nauczyciela 1. Opracowywanie i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. • Opublikowanie na portalach strony internetowych scenariuszy zajęć i uroczystości. • Wzbogacanie biblioteki szkolnej. • Udostępnianie koleżankom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, sprawdziany, karty pracy oraz inne pomoce dydaktyczne. • Publikacja na wybranych stronach internetowych. • Potwierdzeni współpracy przez innych nauczycieli. 2. Prowadzenie szkoleń w ramach WDN. • Opracowanie i wygłoszenie referatów szkoleniowych na zebraniach zespołów nauczycieli klas 1-3. 3. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. • Zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z uczniami. • Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami w zakresie prowadzenia zajęć. 4. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. • Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów) • Dzielenie się z koleżankami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach. • Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń. POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH § 8 ust. 3 pkt. 3 1. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów. • Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy indywidualizując potrzebny uczniów. • Obserwacja dzieci na tle grupy. • Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami. • Organizowanie zajęć przy tablicy interaktywnej 2. Praca z uczniami mającymi trudności w nauce. • Prowadzenie zajęć dydaktyczno -wyrównawczych. • Diagnozowanie potrzeb uczniów i kierowanie ich na badania do poradni psychologiczno-pedagogicznych. • Współpraca ze szkolnym psychologiem , pedagogiem . 3. Praca z uczniem zdolnym. • Przygotowywanie dzieci do konkursów. • Organizowanie konkursów 4. Rozwijanie zainteresowań uczniów najbliższym otoczeniem i krajem poprzez wycieczki i spotkania. • Organizowanie: wyjazdów do teatru, filharmonii, muzeum oraz wycieczek edukacyjno – krajoznawczych. • Organizowanie spotkań z: policjantem, strażnikiem miejskim, lekarzem, strażakiem, twórcą ludowym, poetą, muzykiem itp. 5. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. • Organizowanie uroczystości szkolnych, dni otwartych. • Przygotowywanie imprez okolicznościowych (Dzień Babci, Dziadka, Dzień Matki, Ojca) prezentacja umiejętności uczniów dla członków ich rodzin • Udział uczniów w konkursach wiedzy i umiejętności organizowanych na terenie dzielnicy XIII, • Promowanie talentów uczniów podczas uroczystości w DPS przy ul. Łanowej • Udział w akcjach charytatywnych: WOŚP, Góra Grosza, pomoc dla ubogich. WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DORADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU § 8 ust. 2 pkt. 4b 1. Pełnienie funkcji koordynatora wolontariatu. • Przygotowanie stosownych dokumentów. • Organizowanie różnego rodzaju działań o charakterze charytatywnym (pomoc na rzecz potrzebujących, zbieranie nakrętek, WOŚP itp.) 4. Praca w zespole nauczycieli. • Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń. • Realizacja przydzielonych zadań. • Współtworzenie wymaganej dokumentacji. • Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów. UZYSKANIE UMIEJĘTOŚCI POSŁUGIWANIA SIĘ JĘZYKIEM OBCYM NA POZIOMIE PODSTAWOWYM § 8 ust. 2 pkt. 4c 1. Nauka języka angielskiego, poszerzenie zakresu wiedzy językowej niezbędnej w procesie komunikacji. • Udział w kursie e-learningowym innowacyjnaradomka.pl * Plan może ulec zmianie. Zmiany mogą być naniesione aneksem. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |