Katalog Karolina Urbańska, 2022-06-13 Warszawa Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanegoI. Prawidłowa organizacja przebiegu stażu 1. Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego dla nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego 1.1 Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli: Karta Nauczyciela z dn. 26.01.1982r. (z późniejszymi zmianami) - rozdział 3a, awans zawodowy nauczycieli, rozporządzenie MEN z dn. 26.07.2018r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli. 1.2 Zapoznanie się z wewnątrzszkolnymi procedurami awansu zawodowego nauczycieli 1.3 Zapoznanie się z materiałami awansu zawodowego nauczycieli publikowanymi w Internecie (komentarze, opinie ekspertów) 2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego Ustalenie zasad realizacji planu rozwoju z Dyrektorem szkoły 3. Realizacja planu rozwoju zawodowego 3.1 Realizacja zadań ujętych w planie rozwoju zawodowego 3.2 Gromadzenie dokumentów 4. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego II. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego; (§8 ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia MEN z dnia 26 lipca 2018r.) 1. Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych 1.1 Udział w wewnątrzszkolnym i pozaszkolnym doskonaleniu zawodowym 1.2 Udział w spotkaniach metodycznych dla nauczycieli języka niemieckiego 1.3 Doskonalenie warsztatu pracy poprzez samodzielne studiowanie literatury przedmiotowo - metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej. 2. Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań 2.1 Opracowanie, realizacja i ewaluacja planów pracy, rozkładów nauczania, programów zajęć, prezentacji multimedialnych 2.2 Udział w lekcjach i zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli III. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się (§8 ust. 3 pkt. 1 Rozporządzenia MEN z dnia 26 lipca 2018r.) 1. Przygotowywanie narzędzi dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych Wykorzystanie programu Office 365 do przygotowania niezbędnych materiałów związanych pracą dydaktyczną i wychowawczą 2. Stosowanie nowoczesnych metod pracy 2.1 Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem metod aktywizujących: burza mózgów, metoda projektu, stacje zadaniowe, gry dydaktyczne 2.2 Tworzenie krzyżówek, komiksów, prezentacji 3. Prowadzenie dziennika elektronicznego Prowadzenie dziennika elektronicznego. Kontakt mailowy z uczniami, rodzicami i nauczycielami 4. Korzystanie z technologii komputerowej i informacyjnej w pracy metodyczno-pedagogicznej 4.1 Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, internetu, aplikacji. 4.2 Wykorzystanie oprogramowania Office 365 do przygotowywania materiałów dydaktycznych 4.3 Kontaktowanie się z uczniami za pomocą komunikatora 4.4 Wykorzystywanie materiałów dydaktycznych ze stron WWW związanych z nauczaniem języka niemieckiego. 4.5. Zachęcanie uczniów do wykonywania prac w formie multimedialnej (prezentacje) 4.6 Uzyskiwanie wiedzy o szkoleniach ze stron WWW lub poprzez pocztę elektroniczną (wydawnictwa, firmy szkoleniowe itp.); IV. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli (§8 ust.3 pkt 2 Rozporządzenia MEN z dnia 26.07.2018 r.) 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły 1.1 Prowadzenie zebrań zespołu przedmiotowego. 1.2 Zapoznanie innych nauczycieli z metodami aktywizującymi na lekcjach języka niemieckiego. 1.3 Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli 1.4 Opracowanie i udostępnianie na stronie internetowej planu rozwoju zawodowego i sprawozdania z jego realizacji. 2. Opieka nad studentem odbywającym praktykę 2.1 Zapoznanie praktykanta z obowiązkami i zadaniami nauczyciela 2.2. Pomoc w opracowaniu konspektów i scenariuszy lekcji 2.3. Obserwacja i analiza zajęć prowadzonych przez studenta w ramach jego praktyki. 3. Opracowanie pomocy dydaktycznych i udostępnienie ich w bibliotece szkolnej oraz na stronie internetowej szkoły 3.1. Opracowanie materiałów pomocnych w prowadzeniu zajęć z języka niemieckiego. 3.2.Udostępnianie prezentacji multimedialnych z lekcji języka niemieckiego 4. Opracowanie dokumentacji dla wychowawców 4.1. Opracowanie kompletu dokumentów dla wychowawców wymaganych na początku roku szkolnego 5. Przygotowanie i prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli języków obcych i zainteresowanych nauczycieli 5.1 Opracowanie scenariuszy zajęć otwartych, przeprowadzenie oraz ewaluacja zajęć V. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. (§8 ust.3 pkt 3 Rozporządzenia MEN z dnia 26.07.2018 r.) 1. Organizowanie konkursów z języka niemieckiego na terenie szkoły 3.1 Organizowanie w szkole: - Olimpiady Języka Niemieckiego - konkursów ogólnopolskich, np. Deutschfreund, Sprachdoktor 2. Zwiększenie zainteresowania uczniów językiem niemieckim poprzez realizację różnorodnych projektów językowych 2.1 Organizacja wyjazdu do krajów niemieckojęzycznych w ramach tzw. Zielonej Szkoły; przygotowanie dokumentacji: karta wycieczki, program wyjazdu, deklaracje, ubezpieczenie 2.2 Udział w projektach, imprezach, warsztatach organizowanych przez Instytut Goethego oraz Instytut Austriacki w Warszawie 2.3 Pomoc i nadzorowanie prowadzania przez uczniów Europejskiego Portfolia Językowego 3. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 4.1 Pomoc w organizacji Wolontariatu Szkolnego 4.2 Udział w wolontariacie „Paczka dla dzieciaczka” 4.3 Współpraca z samorządem szkolnym 4.4 Współpraca z komitetem Olimpiady Języka Niemieckiego 4.5 Współpraca z MSCDN 4.6 Współpraca z CKE 5. Realizacja planu pracy wychowawczej w klasie licealnej 5.1 Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego 5.2 Organizacja wycieczek i wyjść klasowych 5.3 Prowadzenie zebrań z rodzicami 6. Badanie przyrostu umiejętności poprzez testy diagnozujące na wejściu i wyjściu 6.1 Opracowanie i przeprowadzenie testów poziomujących dla klas pierwszych 6.2 Opracowanie i przeprowadzenie testów ewaluacyjnych na koniec roku szkolnego dla klas. VI. Realizacja zadań określonych w §8 ust.3 pkt 4 Rozporządzenia MEN z dnia 26.07.2018 r 1. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych 1.1 Napisanie programu zajęć w ramach lekcji fakultatywnych z języka niemieckiego dla licealistów. 1.2 Prowadzenie koła maturalnego dla licealistów 1.3 Napisanie ogólnego programu wyjazdu do krajów niemieckojęzycznych -założenia, cele, sposoby realizacji zadań 2. Wykonywanie zadań przewodniczącej zespołu j. niemieckiego w szkole Organizowanie pracy zespołu, sporządzanie planów pracy oraz sprawozdań z pracy zespołu 3. Wykonywanie zadań przewodniczącej Komisji Kontroli Zarządczej Przeprowadzanie w szkole kontroli zarządczej: opracowywanie rejestru ryzyka, przygotowywanie raportów rejestru ryzyka, przygotowanie ewaluacji z kontroli zarządczej Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |