Katalog Joanna Siwik-Kostyk, 2022-06-15 Pisz Matematyka, Scenariusze Scenariusz konkursu klasowego z matematykiTEMAT LEKCJI: Pora na wyzwanie – konkurs klasowy „Matematyka w słowniku frazeologicznym”. Cele konkursu: - rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych , - utrwalenie wiadomości z klasy VI, - kształcenie umiejętności pracy w grupie, - kształcenie umiejętności korzystania ze słownika frazeologicznego. TYP LEKCJI: - lekcja podsumowująca i powtórzeniowa; METODY PRACY: - aktywizująca, - działania praktycznego; FORMY PRACY: - indywidualna, - zbiorowa; ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - słowniki frazeologiczne, - karty pracy z zadaniami z zeszytu ćwiczeń: „Matematyka wokół nas” część 2, klasa 6, str.6 -10 TOK LEKCJI Czynności organizacyjne: 1. Przywitanie się z uczniami, sprawdzenie obecności. 2. Sformułowanie celu zajęć i podanie tematu lekcji. Część właściwa: Nauczyciel dzieli klasę na zespoły 2 – 3 osobowe. Rozdaje słowniki, karty pracy, wyjaśnia zasady konkursu. 1. W pierwszej części konkursu, uczniowie wyjaśniają w zeszytach powiedzenia podane w tabeli (str.6 w zeszycie ćwiczeń), korzystając ze słowników. Czas na I część ok. 10 min. 2. Uczniowie rozwiązują zadania z karty pracy (zad. 2 – 18, str.7 – 10 w zeszycie ćwiczeń). Czas 20 min. 3. Uczniowie podają odpowiedzi do zadań zamkniętych i prezentują rozwiązania zadań otwartych (za każdym razem nauczyciel wybiera inną grupę do prezentacji i innego ucznia). Nauczyciel podaje ilość punktów za każde zadanie. Czas ok.10 min. Podsumowanie i zakończenie 4. Uczniowie zliczają zdobyte punkty. Wyłonienie zwycięzcy. 5. Podsumowanie pracy uczniów. Uwaga: Uczniowie mogą wspólnie pracować nad tym samym zadaniem (ryzykując tym, że może im nie starczyć czasu na rozwiązanie wszystkich zadań) lub podzielić się pracą – zadaniami, a tylko w przypadku wątpliwości konsultować z pozostałymi członkami sposób rozwiązania. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |