AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Rus, 2022-06-23
Lubin

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Bawmy się razem wesoło - gry i zabawy na świeżym powietrzu

- n +


Bawmy się razem wesoło - gry i zabawy na świeżym powietrzu

Miejsce imprezy:
ogród przedszkolny (w razie deszczu zabawy w poszczególnych grupach)
Grupy:
Grupa I - V

Cel ogólny:
 wdrożenie do aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego,
 integracja dzieci poprzez zabawę, tworzenie atmosfery życzliwości, współpracy i współdziałania.
 Kształtowanie uwagi, koncentracji, spostrzegawczości oraz pomocy i uczciwości koleżeńskiej poprzez przestrzeganie reguł zabaw

Cele szczegółowe – dziecko:
 aktywnie uczestniczy zabawach integracyjnych i ruchowych,
 odczuwa potrzebę zabawy i ekspresji ruchowej,
 potrafi nawiązywać kontakty z kolegami,
 rozwija umiejętność wyrażania pozytywnych emocji: radości, zadowolenia.

Metody:
 metoda zadaniowa (udział w zabawach ruchowych).

Formy:
indywidualna, w małej grupie, zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
rekwizyty potrzebne do zabaw (chusta animacyjna, chusta animacyjna do kolorowania, kartonowe pudełka, kolorowa kreda, koło hula-hop), folia stretch, poczęstunek.

PRZEBIEG:
Powitanie dzieci. Omówienie zabaw i gier. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa w ogrodzie przedszkolnym.
1. GRUPA I - Zabawy z chustą animacyjną do rysowania i kolorowania - wprowadzanie przyjemnej atmosfery pracy grupowej, sprzyjająca integracji grupy i rozładowywaniu napięć.

2. GRUPA II – Wesołe obrazki – rysowanie kredą na chodniku.
Zabawa polegająca na malowaniu kredą rozbudza kreatywność dziecka, pozwala poznać świat, dotknąć struktury asfaltu, kostki, betonu oraz przede wszystkim kredy (integracja sensoryczna). Malowanie usprawnia motorykę małą, ćwiczy koncentrację, pomaga skupić wszystkie myśli i ruchy na ukończeniu dzieła. Malując na chodniku lub asfalcie dziecko ma prawie nieograniczoną przestrzeń do „wypowiedzenia siebie”, tworzenia z rozmachem, może pozwolić swobodnie działać fantazji" ( cytat z "Świat mojego dziecka ")

3. GRUP III - Zabawy z chustą animacyjną np.:
 ,,Bilard”
Grupa wachluje chustą, na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu znajdującego się na środku chusty.
 ,,Kolorowe wycieczki”
Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty. Liczą do trzech, podnosząc ją coraz wyżej. Na trzy, prowadzący wymienia jakiś kolor. Osoby, które znajdują się naprzeciwko niego, szybko przebiegają pod chustą na drugą stronę i łapią taki sam.

4. GRUPA IV Zabawa w klasy, fale i zygzaki - zabawa ruchowa, rozwijająca sprawność dziecka. Uczy utrzymywania równowagi, koordynacji ruchowej, a w wersji z rzucaniem kamyka kształtuje też koordynację oko-ręka.

5. GRUPA V Zabawa sensoryczna - malowanie na folii stretch. Zdobycie nowych doświadczeń, poprzez wspólne malowanie farbami na folii stretch umieszczonej między drzewami ogrodu przedszkolnego. Malowanie na folii to zabawa pobudzająca wszystkie zmysły w trakcie której, dzieci będą miały możliwość eksperymentowania z kolorami i wykazania się niezwykłą inwencją twórczą.

ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ. Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę. Słodki poczęstunek. Kontynuowanie zabaw w poszczególnych grupach.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.