Katalog Ewa Prajzner, 2022-06-27 Warszawa Zawodowe, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: XXXXX Stanowisko: nauczyciel mianowany Nazwa placówki: XXXXX Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2021r. Data zakończenia stażu: 31.05.2024 r. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz.967 z późn. zm.)) Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574). Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Inne cele: pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej; zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły; podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych; osobisty rozwój. § 8 ust. 3 pkt. 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Udział w formach doskonalenia i stosowanie wiedzy oraz umiejętności do doskonalenia warsztatu pracy Wykorzystanie Internetu oraz jego zasobów. Wykorzystanie metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się udział w kursach i szkoleniach na temat metodyki nauczania, wykorzystania narzędzi multimedialnych i informatycznych w procesie edukacji; udział w kursie podnoszącym kompetencje egzaminatora; zdobycie wiedzy i zestawu narzędzi oraz praktycznych umiejętności do pracy metodą tutoringu - otrzymanie certyfikatu; udział w wyspecjalizowanych szkoleniach zawodowych; udział w szkoleniach RP; stosowanie portalu edukacyjnego oraz dziennika elektronicznego do kontaktu z dyrekcją, nauczycielami, uczniami, rodzicami; wykorzystanie platformy edukacyjnej w procesie kształcenia na odległość; wykorzystywanie serwisów, portali edukacyjnych i forów dyskusyjnych do wymiany poglądów oraz informacji związanych z pracą pedagogiczną; wykorzystywanie zasobów Internetu w celu uzyskania informacji na temat szkoleń, awansu zawodowego nauczycieli, przepisów i aktów prawa oświatowego, ich aktualizacji, ofert wydawniczych; udział w kursach i szkoleniach z wykorzystaniem narzędzi do kształcenia na odległość wykorzystanie różnorodnych metod aktywizujących ucznia; praktyczne stosowanie pedagogiki dialogu; wdrożenie projektu którego celem jest nauka i wspieracie współpracy w klasie – stosowanie nagród jako metod motywacyjnych; do końca I półrocza 2022/2023 okres stażu okres stażu § 8 ust. 3 pkt. 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Prowadzenie 3 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli opracowanie scenariusza zajęć. o ustalenie terminu zajęć otwartych; o prowadzenie zajęć; o omówienie z nauczycielami przebiegu zajęć. 1 zajęcia w każdym roku stażu Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego; umieszczanie ciekawych scenariuszy, koncepcji pracy i publikacji na stronach internetowych dotyczących dobrych praktyk w nauczaniu; wspieranie nauczycieli stażystów w procesie samokształcenia – pomoc przy szukaniu ofert kursów i szkoleń, wsparcie w tworzeniu dokumentacji i obsługi narzędzi do pracy (dziennik, portal Teams) rok szkolny 2021/2022 okres stażu Współpraca wewnątrz szkolna zespół ds. opracowywania wyników egzaminu maturalnego ; zespół ds. organizacji próbnych egzaminów maturalnych oraz analizy wyników; zespół ds. ewakuacji; zespół ds. innowacji pedagogicznych i dobrych praktyk ; zespół wychowawczy klasy wychowawczej; prowadzenie prac związanych z tworzeniem kroniki szkolnej; wymiana poglądów, materiałów pomocniczych, tworzenie scenariuszy, planów pracy. Wyciąganie wniosków do dalszej pracy. okres stażu § 8 ust. 3 pkt 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań i zdolności uczniów Propagowanie uczestnictwa uczniów w różnych formach życia kulturalnego. przygotowywanie uczniów do udziału zewnętrznych konkursach graficznych oraz z zakresu zainteresowań w zawodach technik informatyk, technik programista; przygotowanie konkursów miedzyszkolnych oraz szkolnych; opracowanie i wdrożenie innowacji wychowawczej pedagogiki dialogu; przygotowanie i przeprowadzenie projektu inicjowanego przez uczniów; organizowanie lub współorganizowanie imprez klasowych, szkolnych oraz środowiskowych; organizowanie wycieczek edukacyjnych wpierających rozwój i poszerzających wiedzę uczniów. zgodnie z harmonogramem konkursów okres stażu Wykorzystywanie oryginalnych form współpracy z rodzicami opracowanie i wdrożenie indywidualnej formy pracy z rodzicami uczniów klasy wychowawczej; informowanie o różnych formach rozwijania kompetencji wychowawczych i pracy z człowiekiem młodym; organizacja wycieczki edukacyjnej – dla uczniów i rodziców zespołu klasowego okres stażu § 8 ust. 3 pkt. 4a opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Program działań edukacyjnych opracowanie, wdrożenie i rozwijanie programu tutoringu edukacyjnego, wychowawczego i rozwojowego w szkole. okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4b b) wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej praca w komisjach egzaminacyjnych w zawodzie technik informatyk skończenie kursu egzaminatora w zawodzi technik programista okres stażu Opracowała: XXXX 06.09.2021r Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |