AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marta Stępień, 2022-06-27
Łódź

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka.

- n +

Przygotowanie: mgr Marta Stępień.

Cele ogólne:
- rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat;
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie;

Cele szczegółowe:
- wypowiada się na temat swoich praw i obowiązków;
- śpiewa piosenkę z pamięci;
- robi plakat z symboli np. prawo do radości (uśmiechnięta buzia), prawo do zabawy i nauki (miś i tablica) itp.

Metody:
-słowna: rozmowa,
- percepcyjna: pokaz.

Formy:
- indywidualna;
-zbiorowa;

Pomoce dydaktyczne:
Płyta z podkładem, obrazki praw i obowiązków – symbole, karty z prawami i obowiązkami dzieci i dorosłych, plakat, kredki, mazaki.

Przebieg:
1. Przygotowywanie dekoracji tematycznej – kącik ,,nasze prawa i obowiązki” za pomocą obrazków (symboli).



2. Mamy prawa, ale i obowiązki – rozmowa inspirowana wierszem I. Fabiszewskiej ,,Prawa i obowiązki”.

3. Wiersz I. Fabiszewskiej ,,Prawa i obowiązki”

Słuchajcie wszyscy, duzi i mali,
to bardzo ważna sprawa!
Ludzie dorośli dla wszystkich dzieci
stworzyli mądre prawa.
Lecz to nie wszystko, moi kochani,
są także obowiązki.

I daję słowo – spytajcie mamę
– zakres ich nie jest wąski.
Lecz jeśli obok przyjaciel stoi
i oczy ma życzliwe,
to wykonanie nawet tych trudnych
będzie zawsze możliwe.

Pytania do wiersza:
O czym był wierszyk?
Co to są prawa?
Czym są obowiązki?
Kto nam może pomóc w wykonywaniu obowiązków?
Czy przyjaciele są potrzebni?


4. Kończenie zdania przez dzieci w kole: ,,Moim obowiązkiem w domu jest …”

5. ,,Obowiązki dzieci czy obowiązki dorosłych?” – nauczyciel mówi obowiązek a dzieci podejmują decyzję kto go powinien wykonywać.


• reagowanie na prośby,
• okazywanie wdzięczności,
• szanowanie pracy innych,
• sprzątanie zabawek,
• odnoszenie naczyń po posiłku do kuchni,
• odnoszenie brudnego prania do kosza lub pralki,
• nakrywanie do stołu,
• ścieranie kurzu,
• podlewanie kwiatów,
• wkładanie naczyń do zmywarki,
• pomoc w zakupach,
• robienie kanapek,
• ścielenie łóżka,
• wynoszenie śmieci,
• dbanie o zwierzęta domowe,
• sprzątanie pokoju.


6. Zabawy przy piosence ,,Moje prawa” – śpiewanie piosenki i pokazywanie tekstu za pomocą ruchu i gestów.

7. Formułowanie dłuższych wypowiedzi na temat obrazków. Nazywanie czynności i opisywanie wykonujących je osób. (karta pracy)

8. Wykonanie plakatu z symbolami ,,Mamy prawa i obowiązki”. np. prawo do radości (uśmiechnięta buzia), prawo do zabawy i nauki (miś i tablica) itp.

9. Podziękowanie za wspólną zabawę.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.