![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Dominika Gorzelanna, 2022-06-27 Wrocław Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowgo nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoANEKS DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO (opracowany na okres stażu 01.09.2019 r. - 31.05.2022 r.) Opracowanie: mgr Dominika Gorzelanna Informacje o nauczycielu: Imię i nazwisko nauczyciela: Dominika Gorzelanna Stanowisko: Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, języka angielskiego w kl. 1-3, Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa nr 14 we Wrocławiu ul. Zachodnia 2, 53-644 Wrocław Imię i nazwisko dyrektora szkoły: mgr Wojciech Baryluk Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Aleksandra Tyralska Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2022 r. Cel główny: - uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Podstawa prawna opracowania: 1. Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574) § 7 ust. 2 pkt 1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadanie Formy realizacji Termin realizacji Sposób potwierdzenia realizacji 1. Zapoznanie się z zasadami realizacji awansu zawodowego przez nauczycieli 1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu: • Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967) • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018r. poz.1574) 2. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego oraz przedstawienie go opiekunowi stażu i dyrekcji placówki. 3. Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego 4. Śledzenie informacji w Internecie i literaturze pedagogicznej, poświęconych oświacie i awansowi nauczyciela. 5. Przygotowanie sprawozdania opisującego przebieg oraz stopień realizacji przyjętego planu rozwoju, uwzględnienie zmian i modyfikacji planu rozwoju 6. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego wraz z dołączoną dokumentacją IX 2019 IX 2019 Okres stażu Okres stażu IV 2022 (sprawozdanie końcowe), na koniec każdego roku szkolnego w trakcie trwania stażu (sprawozdanie roczne) VI 2022 - Rejestr przeanalizowanych przepisów prawa oświatowego. - Notatki własne - Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego, - Spis przydatnych stron internetowych poświęconych edukacji - Bibliografia literatury pedagogicznej - Notatki własne - Wnioski - Dokumentacja z realizacji stażu 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: 1. Podpisanie kontraktu i omówienie zasad współpracy 2. Omówienie treści zawartych w planie rozwoju zawodowego. 3. Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu. 4. Ustalenie harmonogramu spotkań - uwzględnienie zajęć prowadzonych i obserwowanych 5. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. 6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu oraz dyrektora oraz omówienie ich z osobą, w której obecności zajęcia zostały przeprowadzone IX 2019 r. IX 2019 Systematycznie w okresie stażu IX 2019 Okres stażu Okres stażu Okres stażu - Podpisanie kontraktu pomiędzy nauczycielem a opiekunem stażu - Notatki własne (ze spotkań z opiekunem stażu, lekcji obserwowanych i własnych obserwacji) - Scenariusze zajęć 3. Doskonalenie umiejętności zawodowych w zakresie pracy dydaktyczno-wychowawczej 1. Udział w szkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym (Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia, szkoleniowych radach pedagogicznych) 2. Podjęcia studiów podyplomowych z logopedii 3. Opracowywanie, tworzenie materiałów dydaktycznych (plansze, karty pracy itp.). 4. Opracowywanie scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych. 5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie zajęć. 6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, innych nauczycieli i omawianie zajęć 7. Udział w posiedzeniach i szkoleniach Rady Pedagogicznej. 2. Zapoznanie się z organizacją, zadaniami i zasadami funkcjonowania szkoły (zapoznanie się z dokumentami takimi jak: Statut Szkoły, Ocenianie Wewnątrzszkolne, Program Wychowawczy, Szkolny Program Profilaktyki) Okres stażu Zgodnie z harmonogramem prowadzonych zajęć. Zgodnie z harmonogramem obserwacji. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej. IX 2019 - Zaświadczenia - Certyfikaty - Notatki własne - Pomoce dydaktyczne 4.Organizacja czasu wolnego ucznia 1. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych opartych na potrzebach uczniów: 2. Prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowanie uczniów 3. Prowadzenie zajęć wyrównawczych 4. Prowadzenie zajęć świetlicowych. 5. Angażowanie uczniów w wykonywanie prac plastycznych, w tym dekoracji, gazetek ematycznych Okres stażu - Dziennik zajęć pozalekcyjnych - Zdjęcia 5. Wdrażanie innowacji, programów i nowych rozwiązań edukacyjnych 1. Wprowadzanie i realizowanie innowacji pedagogicznej autorstwa Honoraty Szaneckiej pt.: "Czytam z klasą lekturki spod chmurki". 2. Wprowadzenie i realizowanie programu „Od uprawy do potrawy” 2 IX 2019 - 31 V 2020 02.IX.2019 – 27.VI.2020 - Sprawozdania - Pomoce dydaktyczne - Notatki własne 6. Konstruowanie własnych narzędzi pomiaru dydaktycznego, analiza przeprowadzonych testów, sprawdzianów 1. Opracowywanie testów, sprawdzianów i narzędzi mających na celu sprawdzanie poziomu wiadomości i umiejętności uczniów. 2. Przeprowadzanie analizy uzyskanych wyników i osiągnięć uczniów, informowanie o tym rodziców. Okres stażu - Arkusze kart pracy - Analiza wyników i osiągnięć uczniów 7. Współpraca z rodzicami 1. Prowadzenie zajęć otwartych oraz konsultacji indywidualnych. 2. Włączenie rodziców w organizację imprez i uroczystości szkolnych Okres stażu - Scenariusze zajęć - Zdjęcia 8. Sprawowanie opieki nad Samorządem Uczniowskim Sprawowanie opieki oraz pomoc w prowadzeniu i koordynowaniu Samorządu Uczniowskiego Okres stażu - Zdjęcia - Notatki własne § 7 ust. 2 pkt 2. Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposób potwierdzenia realizacji 1.Poznanie sytuacji rodzinnej i środowiska dzieci 1. Zdobywanie informacji na temat dzieci poprzez obserwację, analizę ich zachowania. 2. Przeprowadzanie rozmów indywidualnych z dzieckiem oraz rodzicami w miarę potrzeb. Cały okres stażu - Adnotacje w dzienniku elektronicznym - Notatki własne -Obserwacja 2. Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych 1. Prowadzenie zajęć wspierających ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 2. Współpraca z pedagogiem, logopedą i szkolnym psychologiem – zapoznanie z orzeczeniami i opiniami z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. 3. Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod wychowawczych, zapoznanie się z literaturą z zakresu pedagogiki i psychologii. 4. Prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci. Cały okres stażu - Dziennik zajęć pozalekcyjnych - Notatki własne - Sporządzenie bibliografii dla potrzeb własnych - Adnotacje w dzienniku elektronicznym 3. Praca z dzieckiem uzdolnionym 1. Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. 2. Prowadzenie zajęć dodatkowych rozwijających uzdolnienia uczniów 3. Organizowanie konkursów szkolnych ukierunkowanych na zagadnienia profilaktyczne czy rozwój zainteresowań uczniów. 4. Indywidualizacja pracy i odpowiednie przygotowanie materiałów dla dzieci uzdolnionych. Cały okres stażu - Regulaminy konkursów - Dziennik zajęć pozalekcyjnych - Zdjęcia 4. Prowadzenie zajęć o charakterze profilaktycznym 1. Realizowanie zajęć mających charakter profilaktyczny. 2. Zorganizowanie zajęć z pielęgniarką szkolną, policjantem, strażakiem Cały okres stażu - Sprawozdanie - Zdjęcia 5. Integrowanie zespołu klasowego 1. Organizacja uroczystości i imprez klasowych: Cały okres stażu - Zdjęcia 6. Organizowanie i współorganizowanie imprez i konkursów ukierunkowanych na zagospodarowanie czasu wolnego od nauki 1. Organizowanie lub współorganizowanie szkolnych wycieczek. 2. Organizowanie konkursów szkolnych, udział w konkursach szkolnych, pozaszkolnych, Ogólnopolskich Zgodnie z harmonogramem imprez szkolnych. Terminy konkursów ustalane na bieżąco. -Zdjęcia - Notatki własne - Karta wyjść i wycieczek § 7 ust. 2 pkt 3. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia Zadania Forma realizacji Termin realizacji Sposób potwierdzenia realizacji 1. Doskonalenie w dziedzinie metod aktywizujących 1. Udział w szkoleniach, e-szkoleniach, wideokonferencjach dla nauczycieli 2. Korzystanie z portali, stron internetowych i czasopism przeznaczonych dla nauczycieli w celu inspiracji do ciekawych rozwiązań metodycznych Cały okres stażu - Certyfikaty - Zaświadczenia - Notatki własne - Spis przydatnych stron internetowych 2. Wykorzystanie metod aktywizujących na zajęciach dostosowanych do potrzeb i możliwości dzieci 1. Wykorzystywanie nowych metod poznanych w ramach doskonalenia zawodowego. 2. Opracowanie ciekawych i kreatywnych pomocy dydaktycznych 3. Wykorzystywanie metod aktywizujących np.: * metoda projektów, * drama, pedagogika zabawy, * zabawy badawcze, doświadczenia eksperymenty, * burza mózgów. Cały okres stażu - Karty pracy - Materiały dydaktyczne 3. Wykorzystywanie w procesie dydaktycznym gier i zabaw. 1. Wykorzystywanie gier i zabaw poznanych w ramach doskonalenia zawodowego. rozwijające gry i zabawy, odgrywanie scenek, kreatywne sposoby podsumowania zajęć, wykorzystywanie gier multimedialnych jako forma przyswajania słownictwa i gramatyki. Okres stażu - Scenariusze zajęć, - Zdjęcia 3. Wdrażanie uczniów do aktywności w procesie nauczania - uczenia się 2. Wdrażanie i realizowanie projektów edukacyjnych. - Stosowanie pracy w zespołach. Cały okres stażu - Karty pracy -Materiały dydaktyczne § 7 ust. 2 pkt 4. Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy Zadania Forma realizacji Termin realizacji Sposób potwierdzenia realizacji 1. Dokonywanie ewaluacji własnej pracy i wykorzystywanie jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy 1. Analiza wyników uczniów (oceny z kartkówek, sprawdzianów) i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. 2. Analiza osiągnięć semestralnych i rocznych. 3. Krótkie formy zbierania informacji zwrotnych od uczniów. 4. Dokonywanie refleksji dotyczącej własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej i wyciągnie wniosków do dalszej pracy Raz w semestrze Zgodnie z harmonogramem diagnoz Cały okres stażu Cały okres stażu - Notatki własne - Ankiety dla uczniów i ich wyniki 1.Współpraca z opiekunem stażu 1. Konsultowanie zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę z osobą obserwującą zajęcia (opiekun stażu, dyrektor placówki).- Określanie mocnych i słabych stron własnej działalności Okres stażu Wg harmonogramu - Konspekty lekcji z uwagami osób obserwujących - Notatki własne 2. Opracowanie i wdrożenie narzędzi badawczych 2. Formułowanie mocnych i słabych stron z realizacji podjętych zadań. 3. Dokonywanie poprawek w metodach i planach pracy. Okres stażu - Notatki własne 3. Analizowanie sytuacji dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej w zespole klasowym 1. Obserwacja uczniów w różnych sytuacjach, wyciąganie wniosków, podejmowanie działań naprawczych. 2. Obserwacja postępów uczniów w nauce 3. Rozmowy z rodzicami, uczniami, nauczycielami. Okres stażu - Notatki własne § 7 ust. 2 pkt 5. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego Zadania Forma realizacji Termin realizacji Sposób potwierdzenia realizacji 1. Dzielenie się własnymi zasobami 1. Udostępnianie kart pracy, scenariuszy i innych materiałów dydaktycznych nauczycielom pracującym w tej samej szkole. 2. ¬Prowadzenie zajęć otwartych 3. Udostępnianie ciekawych pomysłów na portalach internetowych dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli języków obcych, wychowawców świetlicy Cały okres stażu - Karty pracy - Scenariusze - Notatki własne 2. Dzielenie się z nauczycielami wiedzą zdobytą w czasie szkoleń 1. Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas uczestnictwa w różnych formach doskonalenia zawodowego. 2. Zachęcanie nauczycieli do sięgnięcia po ciekawą literaturę fachową. Cały okres stażu - Notatki własne § 7 ust. 2 pkt 6. Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Zadania Forma realizacji Termin realizacji Sposób potwierdzenia realizacji 1. Rozpoznawanie problemów uczniów i współczesnych problemów społeczno- cywilizacyjnych 1. Diagnozowanie środowiska rodzinnego uczniów we współpracy z pedagogiem szkolnym 2. Regularne zapoznawanie się z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. 3. Indywidualizacja metod i form pracy ze względu na potrzeby i możliwości uczniów. 4. Współpraca z rodzicami oraz uczniami (konsultacje, spotkania, kontakt przez dziennik elektroniczny) Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu - Orzeczenia i opinie z PPP - Dokumenty (wymagania, dostosowania, Przedmiotowy System Oceniania) - Notatki ze spotkań z pedagogiem szkolnym -Wpisy w dzienniku elektronicznym 2. Współpraca z instytucjami wspierającymi szkołę, specjalistami 1. Współpraca policją, strażą pożarną, biblioteką, pielęgniarką, Poradnią Psychologiczno-pedagogiczną 2. Organizowanie zajęć, spotkań ze specjalistami Okres stażu - Zdjęcia - Notatki własne 3. Włączanie uczniów w działalność charytatywną. 1. Włączanie uczniów w środowiskowe i ogólnopolskie akcje charytatywne. Cały okres stażu - Notatki własne 4. Uwzględnianie w swoich działaniach problemów cywilizacyjnych 1. Podejmowanie działań na rzecz promocji zdrowego stylu życia, właściwego odżywiania poprzez organizację konkursów, udział w konkursach, pogadanek. Cały okres stażu -Notatki własne 5. Kształtowanie postaw prospołecznych 1. Wdrażanie dzieci do działań proekologicznych poprzez udział w akcji Sprzątania świata, Dzień Ziemi, Dokarmianie zwierząt zimą i innych. 2. Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich poprzez udział w apelach Cały okres stażu - Notatki własne 3. Poznanie środowiska dzieci i współpraca z rodzicami 5. Prowadzenie zajęć z etyki 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców 2. Włączanie rodziców w organizowanie uroczystości szkolnych 3. Przygotowanie dzieci do konkursów szkolnych i pozaszkolnych. 4. Rozmowy indywidualne z rodzicami, zebrania z rodzicami 1. Kształtowanie postawy szacunku, otwartości, współdziałania i odpowiedzialności. Okres stażu - Scenariusz zajęć - Notatki własne - Adnotacje w dzienniku elektronicznym § 7 ust. 2 pkt 7. Umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Zadania Forma realizacji Termin realizacji Sposób potwierdzenia realizacji 1. Analizowanie aktów prawnych 1. Zapoznanie się a aktami prawnymi regulującymi awans zawodowy nauczycieli. 2. Bieżące śledzenie zmian w prawie oświatowym. IX 2019 oraz cały okres stażu w przypadku zmian - Notatki własne 2. Pomoc rodzicom uczniów mających trudności w nauce 1. Organizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej dla potrzebujących uczniów. Cały okres stażu - Notatki własne - Adnotacje w dzienniku 3. Klasyfikowanie i promowanie uczniów 1. Opracowywanie ocen opisowych. 2. Przygotowanie sprawozdań klasyfikacyjnych. Cały okres stażu - Adnotacje w dzienniku 4. Organizacja wycieczek turystyczno- krajoznawczych i przedmiotowych 1. Opracowanie niezbędnych dokumentów. 2. Przestrzeganie procedur. 3. Pełnienie funkcji przewodnika, kierownika oraz opiekuna wycieczek szkolnych. Zgodnie z harmonogramem wycieczek - Karta wyjść i wycieczek 5. Praca nad dokumentami szkoły 1. Udział w konstruowaniu i modyfikacji dokumentów szkolnych. 2. Prowadzenie na bieżąco dokumentacji: * systematycznych wpisów do dziennika * konstruowanie planów pracy. Okres stażu - systematyczne wpisy w dzienniku elektronicznm § 7 ust. 2 pkt 8. Umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych Zadania Forma realizacji Termin realizacji Sposób potwierdzenia realizacji 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informatycznej w opracowaniu dokumentacji awansowej oraz w pracy pedagogicznej 1. Wykorzystanie programów komputerowych do przygotowania: - planu rozwoju zawodowego, - konspektów lekcji, - kart obserwacji, - notatek własnych. Cały okres stażu - zdjęcia - systematyczne wpisy do dziennika elektronicznego 1. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem multimediów 1. Korzystanie z tablicy interaktywnej podczas zajęć. 2. Prowadzenie zajęć przy pomocy „Aktywnej tablicy” 3. Prowadzenie zajęć z użyciem „Magicznego dywanu” 4. Korzystanie z zasobów Internetu. 5. Korzystanie z słowników, encyklopedii multimedialnych, programów dydaktycznych, utworów muzycznych, filmów edukacyjnych 6. Prowadzenie lekcji z tabletami w ramach zajęć multimedialnych „Pan Tablet” Okres stażu - Scenariusze zajęć - Zdjęcia 2. Zwiększenie atrakcyjności zajęć 1. Tworzenie pomocy dydaktycznej z wykorzystywaniem np.: kreatora krzyżówek itp. 2. Korzystanie z nagrań dźwiękowych, filmów i prezentacji multimedialnych. 3. Korzystanie z zabaw i ćwiczeń interaktywnych np. quiziz, koło fortuny itp. 4. Korzystanie z multibooka dołączonego do podręczników. 5. Korzystanie z „Magicznego dywanu” 6. Prowadzenie zajęć przy użyciu tablicy interaktywnej 7. Prowadzenie zajęć z tabletami w ramach zajęć multimedialnych „Pan Tablet” Okres stażu - Scenariusze zajęć, - Zdjęcia 3. Korzystanie z dziennika elektronicznego 1. Prowadzenie dziennika elektronicznego 2. Kontakt z rodzicami, uczniami, innymi nauczycielami za pomocą dziennika elektronicznego Cały okres stażu - Zapis tematów, frekwencji, ocen, uwag, wiadomości w dzienniku elektronicznym 4. Wykorzystywanie technologii informatycznych do rozwoju zawodowego 1. Udział w szkoleniach online oraz webinariach Cały okres stażu - Zaświadczenia - Certyfikaty Wrocław, ………………… …………………………………………………. (podpis nauczyciela) ……….………………………………………… (podpis dyrektora Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |