![]() |
![]() |
Katalog Marta Maik, 2022-06-30 Niedrzwica Duża Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Marta Maik Informacje personalne: • Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Marta Maik • Placówka oświatowa: ......... • Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 rok • Data zakończenia stażu: 31.05.2022 rok • Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy • Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Cel główny: zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Powinności nauczyciela mianowanego w trakcie stażu: • Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej; • Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły • Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel odbywa staż. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. KN (Dz.U.2018 poz. 976); Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz.U.2018.poz. 1574). CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. • Wstępna analiza i ocena własnych umiejętności. • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. • Sporządzenie planu rozwoju zawodowego i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • Śledzenie zmian w prawie oświatowym. sierpień 2019r. sierpień/ wrzesień 2019r. wrzesień 2019r. na bieżąco Autorefleksja Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora Przedszkola Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych w planie rozwoju zadań Przez cały okres stażu Zgromadzona dokumentacja Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy czerwiec 2022 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego • przekazanie dokumentacji do organu sprawującego nadzór pedagogiczny czerwiec 2022 Wniosek o postępowanie kwalifikacyjne WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust.3 pkt.1 „Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.” Lp. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Pogłębianie wiedzy na temat metod aktywizujacych • Korzystanie z artykułów w czasopismach pedagogicznych, na portalach edukacyjnych w poszukiwaniu inspiracji do ciekawych rozwiązań metodycznych, udział w szkoleniach i warsztatach. 2019/2020 Notatki własne , tytuły pozycji, adresy stron internetowych, zaświadczenia lub certyfikaty 2. Stosowanie w codziennej pracy metod opartych na działaniu, przeżywaniu, odkrywaniu oraz poznawaniu. • Stosowanie elementów metod aktywizujących podczas zajęć z dziećmi, zajęć koleżeńskich, zajęć otwartych dla rodziców Okres stażu Notatki, wpisy w dzienniku, konspekty zajęć 3. Korzystanie z technologii komputerowej i multimedialnej podczas codziennej pracy • Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji własnej i przedszkolnej: plan rozwoju, sprawozdania, program autorski, ankiety, upoważnienia, zgody, itp. • Wykonywanie pomocy dydaktycznych za pomocą komputera /karty pracy, dekoracje sali,itp. / • Przygotowywanie informacji dla rodziców, ogłoszeń, podziękowań, zaproszeń i dyplomów • Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli na portalach edukacyjnych • Wykorzystanie internetu do zapoznawania się z ofertami szkoleń i warsztatów on-line • Komunikowanie się z rodzicami za pomocą technologii informacyjnej, sms, e-mail, poczta internetowa, • Prowadzenie strony www. przedszkola Okres stażu Wykaz literatury, notatki, zapiski własne, adresy stron internetowych; Przykładowe dokumenty opracowane przy pomocy komputera; Strona www. przedszkola 4. Publikowanie w Internecie swoich osiągnięć • Umieszczanie na stronach www materiałów dotyczących własnej pracy (konspekty zajęć, scenariusze uroczystosci) • Dostarczanie dokumentacji fotograficznej z wydarzeń przedszkolnych w celu umieszczania ich na stronie internetowej przedszkola Okres stażu Adresy stron internetowych, wydruki 5. Praca z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych • Prowadzenie zajęć indywidualnych usprawniających zaburzone funkcje poznawcze u dzieci • Prowadzenie zajęć indywidualnych rozwijających zdolności i zainteresowania dzieci Okres stażu według potrzeb Zdjęcia, konspekty zajęć, wpisy w dzienniku §8 ust. 3 pkt 2 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i dla nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli.” Lp. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Aktywny udział w pracach zespołu ds. ewaluacji • Opracowanie wspólnie z innymi nauczycielami planów pracy zespołu, harmonogramu spotkań, sporządzanie sprawozdań • Realizacja zadań związanych z pracą zespołu. Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora, sprawozdanie z pracy zespołu, 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami • Prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli • Przeprowadzenie zajęć koleżeńskich • Podejmowanie działań w ramach WDN- przeprowadzenie rady szkoleniowej w oparciu o wiedzę zdobytą podczas warsztatów lub szkoleń poza placówką • Prowadzenie zajęć dla studentów odbywających praktykę pedagogiczną Okres stażu Konspekty zajęć, zdjęcia Potwierdzenie nauczycieli Potwierdzenie Dyrektora 3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, umiejętności zawodowych, stosowanych form i metod pracy. • Publikacje na stronach internetowych portali edukacyjnych • Udostępnianie własnych materiałów nauczycielom w placówce Okres stażu Na bieżąco Adresy stron www, potwierdzenie nauczycieli § 8 ust.3 pkt 3 „Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” Lp. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Współpraca ze specjalistami wspierającymi rozwój dziecka • Kontynuowanie współpracy z logopedą w przedszkolu • Kontynuowanie współpracy z psychologiem w przedszkolu • Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną: korzystanie z pomocy specjalistów w przypadku problemów wychowawczych bądź występujących u dzieci nieprawidłowości rozwojowych Okres stażu Potwierdzenie specjalistów, 2. Aktywne wspieranie dzieci w konkursach plastycznych, muzycznych, recytatorskich i innych organizowanych w placówce i poza nią nauczycielami • Rozpoznanie uzdolnień i zainteresowań dzieci • Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach • Zachęcanie rodziców do wspierania uzdolnień dzieci- prezentacja umiejętności podczas imprez i uroczystości grupowych • Organizowanie konkursów, festiwali, przeglądów Okres stażu Według kalendarza imprez i uroczystości na dany rok szkolny Kopie dyplomów, podziękowania organizatorów; scenariusze uroczystości 3. Współpraca ze Szkolnictwem Wyższym • Pełnienie roli opiekuna praktyk studenckich ( prowadzenie zajęć dla studentów, pomoc w przygotowywaniu zajęć i przeprowadzeniu ich przez studentów) Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora 4. Współpraca ze środowiskiem lokalnym • Nawiązanie współpracy z instytucjami - organizowanie spacerów i wycieczek pozwalających dzieciom nabyć orientację w działaniu instytucji publicznych; Okres stażu fotografie 5. Udział w akcjach charytatywnych • Zachęcanie i motywowanie do udziału w akcjach do których włącza się placówka Okres stażu zaświadczenia § 8 ust. 3 pkt 4a „Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.” Lp. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego Wdrożenie programu autorskiego: „Czysty przedszkolak – zdrowy przedszkolak” Okres stażu tekst programu; konspekty zajęć; - sprawozdanie z realizacji § 8 ust. 3 pkt 4b „Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela – doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej.” Lp. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Wykonywanie zadań opiekuna stażu/opiekuna praktyk pedagogicznych • Zapoznanie praktykanta z dokumentacją placówki,prowadzenie zajęć w obecności praktykanta, obserwacja i omawianie zajęć prowadzonych przez praktykanta, udostępnienie własnego warsztatu pracy Okres stażu Potwierdzenie Dyrektora; konspekty zajęć; 2. Udział w ogólnopolskim projekcie „Uczymy dzieci programować” • Wdrożenie programu, publikacja działań na stronie internetowej przedszkola oraz na stronie projektu Okres stażu Certyfikat uczestnictwa 3. Udział w programie „Sanford Harmony” PWN • Wdrożenie programu, publikacja działań na stronie internetowej przedszkola oraz na stronie projektu Okres stażu Zaświadczenia ze szkoleń organizowanych w ramach projektu § 8 ust. 3 pkt 4b „Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym,” Lp. ZADANIA FORMY I SPOSOBY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI 1. Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym • Zdobywanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Zdanie certyfikowanego egzaminu Uzyskanie certyfikatu zgodnego z załącznikiem do rozporządzenia MEN w sprawie kwalifikacji … • Rozpoczęcie i ukończenie studiów podyplomowych: „Wczesne nauczanie języka angielskiego” – uzyskanie dyplomu Okres stażu Certyfikat First Dyplom ukończenia studiów Powyższy plan, w trakcie jego realizacji może ulec modyfikacji lub korekcie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |