AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Kuć, 2022-06-30
Łapy

Matematyka, Scenariusze

Scenariusz zajęć z matematyki w klasie 7

- n +

Scenariusz zajęć z matematyki w klasie 7
Autor/autorka Agnieszka Kuć
Temat zajęć: Potęga o wykładniku naturalnym.
Czas trwania zajęć 45 minut
Uzasadnienie wyboru tematu:
Temat jest realizowany zgodnie z podstawą programową nauczania ogólnego dla szkoły podstawowej. Realizacja tematu pozwoli na zrozumienie zagadnień związanych z działaniami na potęgach. Są to tematy niezwykle istotne, bo zawierają się w wymaganiach do egzaminu ósmoklasisty.
1. Cel ogólny zajęć Posługiwanie się pojęciem potęgi o wykładniku naturalnym.
2. Cele szczegółowe zajęć
- Uczeń potrafi wskazać podstawę i wykładnik potęgi.
- Uczeń potrafi zapisywać potęgi w postaci iloczynów.
- Uczeń potrafi zapisywać iloczyny jednakowych czynników w postaci potęgi.
- Uczeń potrafi obliczać potęgi o wykładnikach naturalnych.
- Uczeń potrafi obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych zawierających potęgi o wykładnikach naturalnych.
3. Metody i formy pracy
Metody: eksponująca (film); problemowa (pogadanka); praktyczna (ćwiczenia interaktywne).
Formy: praca w parach; praca indywidualna; praca zdalna lub w trybie stacjonarnym w szkole.
4. Środki dydaktyczne
- Zintegrowana Platforma Edukacyjna;
- pi-stacja;
- ćwiczenia interaktywne w LearningApps;
- ćwiczenia interaktywne w Wordwall;
- praca domowa z zasobów eduelo;
- edpuzzle;
- formularze google;
- platforma MS Teams (podczas lekcji prowadzonej zdalnie).
5. Wymagania w zakresie technologii Stałe łącze internetowe, monitor interaktywny, komputer, tablet lub smartfon.
6. Czynności wstępne i organizacyjne
- Sprawdzenie obecności.
- Podanie celów i tematu lekcji.
- Sprawdzenie pracy domowej na stronie www.eduelo.pl
- Pojęcie potęgi - film.
Czas trwania 7 minut
Opis
- Zaproszenie uczniów do obejrzenia filmu.
- Zwrócenie uwagi na uważne słuchanie, gdyż po filmie będziemy rozmawiać o jego treści.
- Obejrzenie filmu (czas trwania 5:26) i wykonanie ćwiczenia: https://edpuzzle.com/media/616ecd63350143415fdc335c
7. Analiza zapisu potęgi - dyskusja.
Czas trwania 3 minuty
Nauczyciel prowadzi dyskusję, zadając pytania:
- W jaki sposób można inaczej zapisać iloczyn kilku takich samych czynników?
- Jaką nazwę nosi potęgowany element?
- Jak nazywa się liczbę przedstawiającą ilość czynników?
- Co daje potęga zerowa danej liczby, a co potęga pierwsza?
8. Zebranie faktów w ogólną teorię.
Czas trwania 6 minut
- Nauczyciel jeszcze raz omawia definicję i wyświetla ją na stronie https://moje.zpe.gov.pl/dolacz/38629000
- Uczniowie odnoszą się do zapisów z filmu i dokonują porównania.
- Nauczyciel prosi uczniów o zapisanie notatki.
9. Sprawdź się - ćwiczenia.
Czas trwania 20 minut
- Na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej https://moje.zpe.gov.pl/dolacz/38629000 Uczniowie wykonują indywidualnie ćw. 1 - 3
- Wspólnie przedstawiane są wyniki na monitorze interaktywnym.
- Uczniowie dobierają się w pary i korzystając z tabletu lub smartfona wykonują kolejne ćwiczenia:
- Otrzymują link oraz kod QR do ćwiczenia https://learningapps.org/watch?v=pu79s7dzt21
- Uczniowie otrzymują link oraz kod QR do ćwiczenia https://wordwall.net/play/23624/009/768
- Po wykonaniu ćwiczenia na Wordwall nauczyciel wyświetla ranking uzyskanych wyników uczniów na monitorze interaktywnym.
10. Podsumowanie lekcji
W krótkiej rozmowie kierowanej przez nauczyciela uczniowie podsumowują lekcję.
11. Sposób ewaluacji zajęć
- Zadania kontrolne na stronie www.eduelo.pl
- Ankieta na zakończenie zajęć wysłana poprzez dziennik elektroniczny Librus:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfTcp4rGcFDmkZ J9HpKzs4Yj6dScX_s34ScZOusBREwPTUDg/viewform?usp=sf_link
12. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza Lekcję można przeprowadzić zarówno stacjonarnie jak i w formie zdalnej. Do pracy domowej polecam wykorzystanie platformy Eduelo, która jest też dobrym narzędziem podczas pracy zdalnej. Nauczyciel może na bieżąco monitorować pracę uczniów. Uczniowie podczas treningu otrzymują wiele cennych wskazówek. Muszą jednak posiadać swoje konta, by nauczyciel mógł obserwować ich postępy i czas pracy.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.