![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Malinowska, 2022-07-07 Łochów Awans zawodowy, Różne Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Nauczyciel odbywający staż: Statut zawodowy: nauczyciel kontraktowy Stanowisko pracy: nauczyciel współorganizujący kształcenie uczniów niepełnosprawnych Nazwa placówki: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r. Data zakończenia stażu: 31. 05. 2022 r. Cel główny: • Uzyskanie stopnia awansu zawodowego – nauczyciela mianowanego, pogłębianie wiedzy, zdobywanie doświadczeń i umiejętności. Cele szczegółowe: • Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, itp, wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. • Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. • Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły. • Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. • Wspieranie aktywności twórczej uczniów. • Pogłębianie współpracy z rodzicami. Podstawa prawna: • Ustawa z dn.26 stycznia 1982r.- Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz.967 i 2245, z 2019r. poz.730 i 1287). • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczycieli (Dz. U. z 2018r. poz.1574) ze zmianami. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. § 7 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Współpraca z opiekunem stażu. • Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu. • Analiza przygotowanego planu rozwoju zawodowego. • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, omawianie zajęć oraz dokonywanie obiektywnej oceny pracy własnej. • Analiza opracowanego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego wrzesień 2019r. zgodnie z ustaleniami z opiekunem stażu koniec stażu Podnoszenie umiejętności zawodowych. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego. • Uczestnictwo w pracach zespołów (edukacji wczesnoszkolnej, regulaminu wycieczek, edukacyjno-terapeutycznym). • Uczestniczenie w szkoleniowych zebraniach Rady Pedagogicznej. • Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. • Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego (szkolenia, warsztaty, itp.)- zgodnie z własnymi zainteresowaniami i potrzebami szkoły. cały okres trwania stażu Doskonalenie warsztatu pracy. • Utworzenie własnej bazy materiałów dydaktycznych – opracowanie własnych pomocy dydaktycznych – karty pracy, pokazy multimedialne, dyplomy, gry dydaktyczne, itp. • Stosowanie na zajęciach rewalidacyjnych aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem. • Korzystanie z portali, stron internetowych, czasopism poświęconych edukacji oraz literatury fachowej. cały okres trwania stażu Prowadzenie dokumentacji szkolnej. • Opracowanie IPET – ów, arkuszy WOPFU. • Sporządzanie protokołów z posiedzeń zespołów, rady pedagogicznej. • Opracowywanie planów rewalidacji. • Prowadzenie e-dzienników z zajęć rewalidacyjnych. cały okres trwania stażu, zgodnie z potrzebami Systematyczna współpraca z rodzicami. • Włączanie rodziców w organizacje imprez, uroczystości szkolnych, wycieczek klasowych. • Współorganizowanie zebrań, spotkań z wychowawcą klasy. • Prowadzenie indywidualnych rozmów. • Stały kontakt z rodzicami uczniów z niepełnosprawnością- przekazywanie informacji o trudnościach i sukcesach uczniów. cały okres trwania stażu Uczestniczenie w pracach szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, opiekuńczych, wychowawczych. • Uczestnictwo, organizowanie i współorganizowanie uroczystości, akcji, imprez oraz konkursów szkolnych. • Przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych. cały okres trwania stażu . § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Podejmowanie działań na rzecz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. • Analiza opinii i orzeczeń uczniów badanych w PPP. • Stała wymiana informacji oraz współpraca ze szkolnymi specjalistami (pedagog szkolny, logopeda). • Praca w zespołach podczas tworzenia IPET-ów oraz WOPFU. • Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. • Dostosowywanie odpowiednich metod i form w bieżącej pracy z uczniem do jego możliwości. Stałe motywowanie do pracy oraz wspieranie podczas podejmowanego przez ucznia wysiłku. cały okres trwania stażu Wspieranie rozwoju ucznia szczególnie uzdolnionego. • Śledzenie pracy zdolnych uczniów w zespole klasowym, angażowanie ich podczas akademii, przygotowywanie do konkursów, motywowanie. • Stworzenie w klasie kącika dla uczniów zdolniejszych- pracujących szybciej (dodatkowe karty pracy, kolorowanki, ciekawostki do poczytania). cały okres trwania stażu, wg potrzeb rok szkolny 2019/2020 Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. • Przeprowadzanie rozmów z uczniem i rodzicem. • Obserwacja uczniów w różnych sytuacjach. • Indywidualizacja pracy podczas zajęć, dostosowywanie wymagań. cały okres trwania stażu Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów. • Diagnozowanie problemów wychowawczych i edukacyjnych - rozmowy z uczniem, współpraca z rodzicami i innymi nauczycielami w celu rozwiązywania problemu. • Aktywne realizowanie zadań wychowawczych wraz z wychowawcą zespołu klasowego. • Rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji. • Udzielanie pomocy podczas bieżącej pracy z każdym uczniem. cały okres trwania stażu § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy metod aktywizujących ucznia Wykorzystywanie w procesie dydaktycznym gier i zabaw. • Wykorzystywanie gier i zabaw na zajęciach rewalidacyjnych w celu podniesienia aktywności uczniów. cały okres trwania stażu Zajęcia poza salą lekcyjną. • Współorganizowanie wycieczek edukacyjnych. cały okres trwania stażu Stosowanie metod aktywizacyjnych. • Stosowanie metod opartych na działaniu, przeżywaniu, poznawaniu. • Prowadzenie dialogu z uczniami, zadawanie pytań pomocniczych, naprowadzanie. cały okres trwania stażu § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy. Diagnozowanie własnych potrzeb w zakresie niezbędnych oraz możliwych form doskonalenie własnego warsztatu pracy. • Dokonywanie refleksji dotyczącej własnej pracy dydaktycznej i wychowawczej (autorefleksja i samoocena). • Analiza osiągnięć uczniów podczas konkursów. • Rozmowy z rodzicami. • Analiza postępów uczniów z orzeczeniami przy tworzeniu WOPFU. cały okres trwania stażu 2 razy w roku szkolnym Ewaluacja prowadzonych zajęć. • Dokonanie ewaluacji przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna. • Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły i ich omówienie. 4 razy w każdym roku szkolnym 1 raz w okresie stażu § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego Dzielenie się zdobytą wiedzą. • Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami uczącymi w danej klasie. • Udział w zespole wychowawczym, omawianie problemów. • Udział w zespole edukacyjno-terapeutycznym, współpraca przy tworzeniu IPETów oraz WOPFU. • Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas różnego rodzaju form doskonalenia zawodowego. cały okres trwania stażu Prowadzenie zajęć. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora. • Prowadzenie zajęć otwartych. 4 razy w każdym roku szkolnym 1 raz w okresie stażu 2 razy podczas stażu § 7 ust. 2 pkt 6 Umiejętność uwzględniania w pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Rozpoznawanie problemów środowiska uczniów i ich rodziców. • Obserwacja zachowań uczniów w różnych sytuacjach. • Rozmowy z rodzicami i uczniami. • Zapoznanie z orzeczeniami oraz opiniami PPP. • Dostosowywanie wymagań edukacyjnych. • Indywidualizacja metod i form pracy ze względu na potrzeby i możliwości psychofizyczne uczniów. cały okres trwania stażu Praca na rzecz środowiska lokalnego. • Włączanie uczniów w środowiskowe i ogólnopolskie akcje i zbiórki charytatywne. • Współpraca z logopedą, wychowawcami świetlicy, wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym. cały okres trwania stażu Przekazywanie dziedzictwa kulturowego oraz kształcenie obywatelskich postaw wśród uczniów. • Udział w apelach. • Realizowanie zadań w pracy z uczniem zgodnie ze szkolnym programem wychowawczo-profilaktycznym. cały okres trwania stażu § 7 ust. 2 pkt 7 Umiejętność posługiwania się przepisami prawa dotyczącymi odpowiednio oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • Opracowanie Regulaminu Wycieczek. • Udział w radach pedagogicznych oraz zespole edukacji wczesnoszkolnej i zespołach edukacyjno-terapeutycznych. wrzesień 2019 wg potrzeb Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej. • Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego oraz aktualizowanie wiedzy na jego temat poprzez śledzenie stron internetowych MEN. • Analiza dokumentacji szkolnej. • Posługiwanie się przepisami o pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o ochronie danych osobowych, bhp. • Posługiwanie się przepisami o bezpieczeństwie w trakcie wyjść i wycieczek. cały okres trwania stażu, wg potrzeb § 7 ust. 2 pkt 8 Umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcje prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. • Korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej). • Przygotowanie materiałów dydaktycznych ( prezentacji multimedialnych, scenariuszy, kart pracy) na komputerze. • Posługiwanie się e-dziennikiem. • Opracowanie dokumentacji szkolnej (np. IPETU, WOPFU, regulaminu wycieczek, planów zajęć, scenariuszy). • Przygotowywanie ogłoszeń i dyplomów na potrzeby uczniów i ich rodziców. • Uczestnictwo w e-konferencjach, szkoleniach online. • Opracowanie i przeprowadzanie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej (komputera, magicznego dywanu). • Dokumentowanie przebiegu stażu. cały okres trwania stażu wg potrzeb Publikacje w Internecie. • Przesyłanie zdjęć z wycieczek, uroczystości szkolnych na szkolną stronę Facebooka. cały okres trwania stażu Korzystanie ze środków audiowizualnych. • Słuchanie różnych dźwięków/odgłosów z płyty CD, pendrive na zajęciach rewalidacyjnych. • Oglądanie filmików edukacyjnych. cały okres trwania stażu Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. • Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu, • korzystanie ze stron Internetu: www.men.gov.pl, www.ucze.pl, www.edu.info, www.publikacje.edu.pl cały okres trwania stażu Plan ma charakter otwarty i może być modyfikowany w trakcie realizacji. Opracowała: Katarzyna Malinowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |