Katalog Anna Gmachowska-Róg , 2022-07-07 Nowogard Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Anna Gmachowska-Róg Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im.Janusza Kusocińskiego w Dębicach Zajmowane stanowisko: nauczyciel języka polskiego, bibliotekarz Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2021 r. Planowana data zakończenia stażu: 31. 05.2024 r. CEL GŁÓWNY: - Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego CELE SZCZEGÓŁOWE: -doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności informacyjnej i komunikacyjnej -pogłębienie wiadomości i umiejętności związanych z nauczaniem języka polskiego , funkcjonowania biblioteki oraz pełnienia funkcji wychowawcy klasy -dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami -usprawnienie warsztatu pracy -podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych Podstawa prawna: -Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. 2018 poz. 967) -Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2018 poz. 1574) -Rozporządzenie MEN z dnia 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2019 poz. 1650) § 8 ust.3 pkt 1 Rozporządzenia Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się. Zadania i formy realizacji: Pogłębienie wiedzy i umiejętności mające na celu własny rozwój oraz doskonalenie warsztatu pracy • Podjęcie studiów podyplomowych o kierunku Bibliotekoznawstwo i informacja naukowa • Szkolenie z zakresu obsługi programu stosowanego w bibliotece szkolnej MOL NET+ • Udział w szkoleniach, konferencjach, kursach na temat metodyki nauczania oraz wykorzystania metod aktywizujących oraz technologii komputerowych na zajęciach szkolnych • Systematyczne wyszukiwanie informacji na temat metod nauczania języka polskiego, funkcjonowania biblioteki oraz działań wychowawcy na stronach internetowych • Współpraca z nauczycielami biorącymi udział w projekcie „Szkoła dla innowatora” organizowanym przez CEO poprzez realizację przekazanych przez nich wskazówek praktycznych dotyczących metodyki nauczania Termin realizacji: -Rok akademicki 2021/2022 -15.09.-16.09.2021r. (szkolenie z MOlnetu) -Cały okres stażu Przewidywane efekty: -Dla szkoły • Pozyskanie nauczyciela-bibliotekarza • Podniesienie jakości pracy szkoły Dla nauczyciela: • Podniesienie kwalifikacji zawodowych • Pogłębienie wiedzy i umiejętności • Sprawne obsługiwanie czytelników i prowadzenie biblioteki • Wzbogacenie warsztatu i metod pracy Dla ucznia: • Zaspokojenie potrzeb edukacyjnych i wychowawczych • Sprawna i skuteczna obsługa w bibliotece, zaspokojenie potrzeb czytelniczych • Podniesienie atrakcyjności zajęć, lepsze przyswojenie wiedzy i umiejętności Zadania: Wykorzystanie nowoczesnych form i metod aktywizujących, sprzyjających procesowi uczenia się, wykorzystanie urządzeń i programów multimedialnych • Stosowanie nowoczesnych metod pracy m.in. burza mózgów, studium przypadku, drama, metoda projektu, gry dydaktyczne • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, e-booków, chmury, • Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, aplikacji, Padlet, kody QR, Teams, Word Wall, Instaling • Korzystanie w czasie zajęć z tabletów, smartphonów, tablicy multimedialnej • Przygotowanie zadań i projektów dla uczniów z wykorzystaniem narzędzi informatycznych i multimedialnych np. filmy, komiksy, prezentacje Termin realizacji: Cały okres stażu Przewidywane efekty: Dla szkoły: • Podniesienie jakości pracy • Lepsze wyniki uczniów Dla nauczyciela: • Wzbogacanie warsztatu pracy • Lepsze wyniki w nauczaniu • Ułatwienie w przygotowaniu materiałów na lekcję Dla ucznia: • Uatrakcyjnienie zajęć • Lepsze przyswojenie treści i umiejętności dzięki technikom wykorzystującym dźwięk i obraz Zadania: Doskonalenie obsługi programów komputerowych • Korzystanie z dziennika Vulcan, wykorzystywanie narzędzi na platformie Teams, , tablicy interaktywnej, programu bibliotecznego MOL Net+ • Przygotowywanie materiałów multimedialnych do wykorzystania na lekcji • Tworzenie dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej np. sprawdzianów, testów, analiz, kart pracy, zadań na Word Wallu, ćwiczeń w programie Insta.Ling • Wykorzystanie różnych programów komputerowych do tworzenia materiałów publicznych np. ulotek informacyjnych, afiszy, wystaw, zdjęć na stronę internetową szkoły Termin realizacji: Cały okres stażu Przewidywane efekty: Dla szkoły: • Podniesienie jakości pracy szkoły • Czytelne i estetycznie opracowane dokumenty • Promocja szkoły w środowisku lokalnym poprzez fachowo opracowane informacje oraz zdjęcia Dla nauczyciela: • Podniesienie umiejętności technicznych • Podniesienie kompetencji zawodowych • Dobrze opracowane i sprawnie przeprowadzane narzędzia diagnozy, sprawdziany, karty pracy • Sprawniejsza obsługa czytelnika w bibliotece Dla ucznia: • Czytelne i przejrzyste materiały lekcyjne, diagnostyczne i publiczne • Większa atrakcyjność dokumentów przygotowywanych przez nauczyciela • Zaspokajanie potrzeby kontaktu uczniów z nowościami technologicznymi Zadania: Wykorzystywanie Internetu jako źródła wiedzy i kontaktu • Przeglądanie stron internetowych dotyczących problematyki pedagogicznej, polonistycznej oraz bibliotecznej • Uzyskanie wiedzy na temat awansu zawodowego, szkoleń , projektów, konkursów, przepisów prawnych • Kontaktowanie się z uczniami, nauczycielami, rodzicami , placówkami i innymi podmiotami za pomocą poczty elektronicznej, dziennika, platformy Teams Termin realizacji: Cały okres stażu Przewidywane efekty: Dla szkoły: • Podniesienie jakości pracy szkoły • Większy udział rodziców w życiu szkoły • Promocja działań szkoły • Nawiązywanie kontaktu z innymi podmiotami Dla nauczyciela: • Doskonalenie warsztatu pracy • Określenie potrzeby, warunków i kierunku dalszego rozwoju zawodowego • Opracowanie planu rozwoju zawodowego uwzględniającego wymagania oraz potrzeby szkoły • Skuteczny kontakt z rodzicami uczniów, zaspokajanie potrzeb wychowanków • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów uczniów w realizacji nauki zdalnej • Przedstawianie uczniom aktualnych konkursów, akcji charytatywnych, projektów Dla ucznia: • Zaspokojenie potrzeb wychowawczych i opiekuńczych • Skuteczny kontakt z nauczycielem w celu rozwiązania problemów bieżących • Wszechstronny rozwój poprzez udział w konkursach, akcjach charytatywnych i projektach Zadania: Tworzenie dokumentacji szkoły • Tworzenie opinii do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej • Tworzenie i aktualizowanie programów nauczania, rozkładów, planów wychowawcy, dokumentów określonych na Radzie Pedagogicznej oraz spotkaniach zespołów Termin realizacji: Według potrzeb przez cały okres stażu Przewidywane efekty: Dla szkoły: • Aktualne i spójne dokumenty szkolne ułatwiające realizację zadań edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych • Fachowa współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną Dla nauczyciela: • Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych uczniów • Podniesienie efektywności swojej pracy poprzez określenie stanu wiedzy i umiejętności uczniów, aktualizowanie dokumentów Dla ucznia: • Zdobywanie wiedzy i umiejętności zgodnie z aktualnymi potrzebami • Lekcje wychowawcze odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom • Uzyskanie diagnozy i pomocy w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej § 8 ust.3 pkt 2 Rozporządzenia Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli. Zadania i formy realizacji Prezentowanie warsztatu pracy • Opracowywanie i udostępnianie nauczycielom materiałów dydaktycznych oraz scenariuszy imprez szkolnych • Publikowanie scenariuszy w Internecie (cały okres stażu) • Przeprowadzenie zajęć interdyscyplinarnych poprzez współpracę z nauczycielem innego przedmiotu (1-2 godziny w każdym roku szkolnym) • Przeprowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli (2-3 godziny w każdym roku stażu) Dzielenie się wiedzą zdobytą podczas różnych form doskonalenia zawodowego • Przekazywanie materiałów i wiedzy zdobytych podczas szkoleń zawodowych Na bieżąco § 8 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania i formy realizacji zadań Podejmowanie działań służących podniesieniu jakości pracy szkoły poprzez diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów • Organizowanie konkursów szkolnych, przygotowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach • Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych (wyrównawczych, teatralnych, Koła Wolontariatu) • Stosowanie różnorodnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych uczniów oraz potrzeb klasy • Organizacja wyjazdów , wycieczek oraz innych imprez uczniowskich Termin realizacji: Zgodnie z terminarzem, cały okres stażu, zgodnie z potrzebami szkoły Diagnozowanie i badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów • Analiza efektów pracy w programach, formułowanie wniosków, ewaluowanie Termin realizacji: na koniec I semestru i roku szkolnego Pomoc uczniom przy organizowaniu uroczystości klasowych • Motywowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu klasy, włączanie się klasy do przygotowania i realizacji uroczystości szkolnych Termin realizacji: zgodnie z bieżącymi uroczystościami Współpraca z rodzicami, instytucjami lokalnymi i kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły • Organizowanie spotkań z rodzicami • Współpraca z pedagogiem szkolnym • Współpraca z Ośrodkiem Kultury i Sportu w Maszewie Termin realizacji: Zgodnie z terminarzem i potrzebami Popularyzowanie czytelnictwa wśród uczniów • Organizowanie akcji promujących czytelnictwo np. konkurs czytelniczy dla klas, Noc Bibliotek, Narodowe Czytanie, założenie Klubu Młodego Czytelnika, lekcje biblioteczne Termin realizacji: Cały okres stażu Działania profilaktyczne • Pogadanki, prezentacje na lekcjach wychowawczych, języka polskiego i w ramach działania biblioteki (cały okres stazu) • Realizacja na lekcjach wychowawczych programu UNPLUGGED (rok szkolny 2021/2022) Pomoc uczniom w przypadku wdrożenia nauki zdalnej • Przekazywanie uczniom instrukcji, wskazówek do realizacji nauki w trybie zdalnym • Diagnozowanie sytuacji uczniów dotyczącej problemów z realizacją nauki w trybie zdalnym • Działania integrujące zespół klasowy w czasie nauczania zdalnego Termin realizacji: według potrzeb, okres nauki zdalnej § 8 ust.3 pkt 4 lit.a Rozporządzenia Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zadania i formy realizacji zadań Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu zajęć pozalekcyjnych • Opracowanie autorskiego programu mającego na celu rozwój i popularyzowanie czytelnictwa, promowanie dziedzictwa kultury oraz działań związanych z kulturą żywego słowa Termin realizacji: Rok szkolny 2022/2023 § 8 ust. 3 pkt 4 lit.b Rozporządzenia Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a przypadku nauczycieli szkół artystycznych- także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Zadania do realizacji i formy realizacji zadań Wykonywanie zadań koordynatora projektu • Dostosowanie i wdrożenie do realizacji zadań wybranego projektu edukacyjnego Termin realizacji: rok szkolny 2022/2023 Wykonywanie zadań koordynatora wolontariatu • Założenie Koła Wolontariatu, zaplanowanie oraz realizacja zadań i projektów Termin realizacji: cały okres stażu *Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Opracowała: Anna Gmachowska-Róg ……………………………………………………………………… podpis nauczyciela Zatwierdzam do realizacji ………………………………………………………………………… podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |