AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Tomasz Winiarczyk, 2022-07-18
Lublin

WOS, Konspekty

lekcja WOS z wykorzystaniem Quizziz i ActionBound

- n +

Przedmiot: Wiedza o społeczeństwie
2. Numer dokumentacji programowej/programu nauczania: Przedmiotowy plan dydaktyczny z wiedzy o społeczeństwie dla klasy 1 (nr programu 3/PNOp/2019)
3. Dział programowy: społeczeństwo obywatelskie
4. Temat lekcji: Kultura polityczna
5. Cel ogólny lekcji: Celem lekcji jest zapoznanie się ze zjawiskiem kultury politycznej.
6. Cele operacyjne nauczania: Uczeń wie: – co to jest kultura polityczna – co to jest partycypacja polityczna Uczeń zna: – dominujący styl kultury politycznej Polaków – swoje podejście do partycypacji politycznej – zaufanie Polaków do instytucji publicznych Uczeń umie: – charakteryzować rodzaje kultury politycznej – charakteryzować formy partycypacji politycznej – analizować dane statystyczne Uczeń rozumie: – jak kultura polityczna i formy partycypacji politycznych przekłada się na życie społeczno-polityczne w państwie – możliwe przyczyny frekwencji wyborczej Polaków
Cele wychowania: – uświadomienie uczniom potrzeby aktywności obywatelskiej
7. Typ lekcji: lekcja wprowadzająca nowy materiał; mieszana
8. Metody nauczania: – rozmowa kierowana – prezentacja multimedialna – ćwiczenia interaktywne
9. Zasady nauczania: – zasada poglądowości, przystępności w nauczaniu, operatywności wiedzy
10. Środki dydaktyczne: – laptop – aplikacja internetowa do tworzenia lekcji Quizizz (interaktywna prezentacja multimedialna) – aplikacja ActionBound
11. Forma pracy: – zbiorowa – indywidualna
12. Tok lekcji:
1. Podanie tematu i celu lekcji - 5 min.
2. Krótka ankieta anonimowa nt. zachowań obywatelskich uczniów – 5 min. (Quizizz) Nauczyciel mówi, że wrócimy do tego później.
3. Krótka pogadanka nt. zjawisk działań politycznych, w tym głównie partycypacji politycznej. (Quizizz) Nauczyciel podsumowuje wypowiedzi uczniów z ankiety w kontekście form partycypacji politycznej. – 5 min.
4. Pytanie do klasy: co wpływa na nasze zachowania w sferze publicznej. Możliwe pytania pomocnicze ze strony nauczyciela. – 5 min.
5. Krótka pogadanka nt. kultury politycznej i jej odmian. (Quizizz) Nauczyciel podsumowuje wypowiedzi uczniów z ankiety w kontekście form partycypacji politycznej. – 5 min.
6. Analiza danych statystycznych dot. frekwencji wyborczej w Polsce (Quizizz) Uczniowie udzielają odpowiedzi na pytanie, potem nauczyciel je podsumowuje – 5 min.
7. Analiza danych statystycznych dot. zaufania do instytucji publicznych (Quizizz) Uczniowie udzielają odpowiedzi na pytanie, potem nauczyciel je podsumowuje – 5 min.
8. Podsumowanie i ewaluacja zajęć (ActionBound) Uczniowie udzielają odpowiedzi na pytania, które mają utrwalić wiadomości i umiejętności zdobyte na lekcji
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.