![]() |
![]() |
Katalog Janusz Kosicki, 2022-08-12 Wolsztyn Zawodowe, Konspekty Eksploatacja maszyn kosiarka rotacyjnaKONSPEKT ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH KLASA II TECHNIKUM MECHANIZACJI ROLNICTWA KONSPEKT ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH KLASA II TECHNIKUM MECHANIZACJI ROLNICTWA Kwalifikacja M.1. Użytkowanie pojazdów, maszyn, urządzeń i narzędzi stosowanych w rolnictwie. Temat: Eksploatacja maszyn kosiarka rotacyjna Data: 3.04.2019 Prowadzący: Jan Kowalski Uczniowie. Grupa I - 8 uczniów czas trwania zajęć – 6 godzin CELE KSZTAŁCENIA (A, B, C): Uczeń zna - podział kosiarek, ich budowę, zasadę działania i procedurę przygotowania do pracy. Uczeń rozumie – zasadę działania kosiarki oraz wpływ właściwej regulacji i obsługi na jakość pokosu. Uczeń potrafi – agregatować kosiarkę z ciągnikiem, ustawić i wyregulować parametry koszenia. Środki dydaktyczne – kosiarka rotacyjna Z-179, ciągniki Zetor 7211, instrukcje obsługi kosiarki rotacyjnej i ciągnika. Metody dydaktyczne – wykład z pokazem, ćwiczenia, praca na polu. Część I – organizacyjno-porządkowa – 5 min. 1. zbiórka i sprawdzenie obecności, 2. sprawdzenie stopnia przygotowania do zajęć- strój warsztatowy, 3. sprawdzenie samopoczucia i gotowości do zajęć. Instruktaż wstępny – 30 min. 1. Podanie tematu zajęć i zapis na tablicy lub slajd prezentacji multimedialnej, 2. Omówienie budowy, zasady działania i regulacji kosiarki rotacyjnej. 3. Podanie metodyki przeprowadzenia kosiarki po polu. 4. Notatka w zeszytach uczniów. 5. Instruktaż BHP przy obsłudze i eksploatacji kosiarki rotacyjnej. Część właściwa zajęć 1. Podanie treści zadania i zapis w zeszytach: Wykonaj pokos trawy na łące o wymiarach 20x60m, kosiarką rotacyjną Z-179 o szerokości roboczej 1,85 m Podanie kryteriów oceny wykonania zadania praktycznego 2. Podział grupy uczniów na 4 podgrupy po dwóch uczniów. Wyznaczenie uczniów dyżurnych. 3. Wykonanie zadań w kolejności: a) przegląd P1 ciągnika, b) przegląd techniczny kosiarki, c) agregatowanie ciągnika z maszyną (w podgrupach) d) budowa, zasada działania, regulacje kosiarki rotacyjnej – praca z instrukcją obsługi, e) zaplanowanie przejazdów na polu (szkic w zeszytach), f) wykonanie próby pracy, g) korekta ustawień, h) ustawienie położenia transportowego, i) przejazd na pole, j) wypoziomowanie wzdłużne i poprzeczne kosiarki, k) pozostałe regulacje kosiarki l) wykonanie przejazdów na polu, m) omówienie jakości wykonania koszenia. 4. Bieżący i sytuacyjny instruktaż BHP Instruktaż końcowy zajęć – 30 min. 1. wstępne oczyszczenie ciągnika i kosiarki na polu, 2. zjazd na myjnię, umycie maszyn 3. odstawienie kosiarki i ciągnika do miejsca garażowania. 4. porządkowanie stanowisk pracy, oczyszczenie narzędzi i ułożenie w szafach narzędziowych (uczniowie dyżurni), 5. omówienie przebiegu zajęć, analiza błędów, 6. wyróżnienie najlepszych uczniów, 7. wystawienie ocen zgodnie z przedmiotowym systemem oceniania, 8. podanie tematu następnych zajęć i literatury. 9. nadzór nad myciem i przebieraniem się uczniów 10. zakończenie zajęć. W tracie zajęć przewidywana jest 30 minutowa przerwa. Uwagi do realizacji: 1. agregatowanie maszyn i przejazd na pole wykonują uczniowie wyznaczeni, posiadający prawo jazdy. 2. Zajęcia powinny zrealizowane na 1 jednostce dydaktycznej. 3. Przejazdy na polu wykonują wszyscy uczniowie. W przypadku uczniów z mniejszymi umiejętnościami asystuje w ciągniku nauczyciel. Opracował: Janusz Kosicki Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |