![]() |
![]() |
Katalog Janusz Kosicki, 2022-08-12 Wolsztyn Zawodowe, Konspekty Temat : Charakterystyka układu rozrządu, budowa, zasada pracy.KONSPEKT DO ZAJĘĆ TEORETYCZNYCH Opis sytuacji dydaktycznej Prowadzący : Kosicki Janusz Klasa : kl. II Data : 2020.03.25 Temat : Charakterystyka układu rozrządu, budowa, zasada pracy. Cel ogólny Poznanie budowy i zasady pracy układu rozrządu silnika, zasadniczych elementów ich zadań i przeznaczenia. Cele szczegółowe: Dziedzina poznawcza – po zrealizowaniu materiału nauczania odbiorca potrafi: * wymienić zadanie układu i jego zasadnicze elementy * dokonać podziału na zasadnicze elementy i umieć je wskazać * omówić budowę i zasadę działania poszczególnych elementów ich przeznaczenie i funkcje. Dziedzina psychoruchowa - po zrealizowaniu materiału nauczania odbiorca potrafi: * określić i ustalić odpowiednie parametry pracy układu Dziedzina afektywna - po zrealizowaniu materiału nauczania odbiorca rozumie: * potrzebę stosowania układu rozrządu w silniku * konieczność doboru określonych parametrów pracy układu w zależności od warunków w których się odbywa. Metody nauczania: wykład, wyjaśnienie, pokaz, opis, dyskusja. Środki dydaktyczne: rysunki, tabele, slajdy, filmy, elementy urządzeń . Literatura: podręcznik, czasopisma rolnicze i foldery. Przebieg szczegółowy zajęć: I Czynności organizacyjne: sprawdzenie obecności wpis do dziennika czas ok 2 min II Sprawdzenie pracy domowej i wiadomości z poprzedniej lekcji. Uczeń: Przedstawienie pracy, odpowiedzi na pytania. Wprowadzenie do tematu: Charakterystyka układu rozrządu , budowa zasada pracy. Podanie celów i zadań lekcji. Metoda :Omówienie z wykorzystaniem tabel i slajdów. Czas: 13 min. III Rozwinięcie tematu lekcji: - budowa układu rozrządu charakterystyka części oraz ich zadanie. -budowa szczegółowa elementów układu. - ustalenie parametrów pracy układu, fazy rozrządu. Uczeń: Oglądanie części układu rozrządu. Metoda: Wykład, pokaz, opis. Środki dydaktyczne: tabele i slajdy. filmy i części układu rozrządu Czas: 22 min. IV Podsumowanie lekcji: - pytania z omówionego tematu -wystawienie ocen -zadanie domowe: odszukanie w instrukcjach parametr. pracy układu w posiadanych ciągnikach. Uczeń: Odpowiada na pytania, ewentualnie sam je formułuje Metoda: Wyjaśnienia Środki: foldery, rysunki Czas: 8 min. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |