AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Olga Karasińska, 2022-08-12
Kleszczów

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji języka angielskiego - Travelling - podróżowanie.

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego
Data: 10.06.2021r.
Klasa: 2m
Nauczyciel prowadzący: Olga Karasińska
Temat lekcji: Travelling – podróżowanie. Rozwijanie zasobów leksykalnych i rozumienie tekstu słuchanego.

Cele lekcji
Cele ogólne:
- uczniowie poznają i utrwalają nowe środki językowe,
- uczniowie doskonalą umiejętność rozumienia wypowiedzi ze słuchu,
- uczniowie doskonalą umiejętność tworzenia swobodnej wypowiedzi ustnej.
Cele szczegółowe:
- uczniowie poznają i utrwalają idiomy i wyrażenia związane z tematem „Podróżowanie”, sprawdzają swoją wiedzę w formie gry online,
- uczniowie rozwijają umiejętność rozumienia ze słuchu, wyszukują określone informacje w nagraniach użytkowników języka angielskiego,
- uczniowie rozwijają umiejętność tworzenia swobodnej wypowiedzi ustnej, opowiadają się za jedną z dwóch opcji i uzasadniają jej wybór, tworzą spekulacje na podstawie obrazka.

Metody nauczania:
- komunikacyjne,
- aktywizujące.

Formy pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach,
- praca całą grupą.
Materiały i środki dydaktyczne:
- komputer,
- tablica interaktywna,
- prezentacja multimedialna,
- krótki film w języku angielskim,
- telefony do przeprowadzenia gry online.

Przebieg lekcji
1.Sprawdzenie listy obecności uczniów i podanie tematyki zajęć.
2.Gra językowa ‘taboo’ – przypomnienie słownictwa związanego z podróżowaniem.
3.Wprowadzenie nowego słownictwa – idiomy i wyrażenia związane z tematem ‘podróżowanie’ – w formie prezentacji multimedialnej.
4.Spontaniczne podejmowanie decyzji i wypowiedzi ustne uczniów. Uczniowie opowiadają się za jedną z dwóch opcji, zajmują odpowiednie miejsce w sali i uzasadniają swój wybór - praca całą grupą.
5.Uczniowie tworzą spekulacje na temat mężczyzny na podstawie jego zdjęcia i krótkich informacji o nim – wypowiedź ustna w parach.
6.Rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu. Uczniowie oglądają krótki film w formie wywiadu z użytkownikami języka angielskiego, odpowiadają na pytania, które pojawiają się w trakcie nagrania (pytania typu prawda/fałsz, wybór wielokrotny) - źródło www.en.islcollective.com.
7.Gra językowa ‘wyścig’. Korzystając z telefonów komórkowych uczniowie biorą udział w grze online w aplikacji ‘Blooket’, która podsumowuje i sprawdza w jakim stopniu opanowali nowe słownictwo podczas lekcji.
8.Zadanie pracy domowej. Uczniowie mają za zadanie opisać najlepszą/najgorszą wycieczkę na jakiej byli i zamieścić swój opis w aplikacji ‘Padlet’. Podczas kolejnej lekcji zapoznamy się z pracami uczniów.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.