![]() |
![]() |
Katalog Anna Pancer, 2022-08-12 Warszawa Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego do dyplomowaniaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA Nauczyciela języka polskiego Szkoły Podstawowej nr 11 im. Żołnierzy I Dywizji Kościuszkowskiej w Warszawie ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Anna Pancer Stanowisko: nauczyciel języka polskiego Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa nr 11 im. Żołnierzy I Dywizji Kościuszkowskiej w Warszawie Dyrektor Szkoły: mgr Beata Olszewska Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2019 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2022 r. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz. 967 z późn. zm.); Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2018 poz. 1574) Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Inne cele: • podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej; • realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły; • pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego; • przeprowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonanie ich ewaluacji w obecności nauczyciela-konsultanta. §8 ust. 3 pkt 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Udział w formach doskonalenia zawodowego oraz stosowanie wiedzy i umiejętności do doskonalenia warsztatu pracy Udział w kursach i szkoleniach: • WCIES • szkolenia dotyczące awansu zawodowego • szkolenia humanistyczne • Studia podyplomowe on-line: Coaching w edukacji szkolnej Cały okres stażu 2019/2020 Wykorzystanie metod aktywizujących sprzyjających procesowi uczenia się Szkolenia dotyczące metod aktywizujących Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem metod aktywizujących 2020/2021 2019-2022 Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, sprawdzianów, kart pracy ucznia, testów, krzyżówek, analiz, diagnoz przy pomocy komputera Korzystanie z internetowego kompozytora klasówek i kart pracy GWO Korzystanie z komputerowych analiz wyników sprawdzianów oferowanych przez GWO Komunikowanie się z rodzicami i nauczycielami poprzez e-dziennik (Librus), oraz e-mail Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, internetu, aplikacji Youtube, stron internetowych: superkids.pl korzystanie w czasie zajęć z tablicy multimedialnej Wykorzystywanie platformy polonistycznej GWO: Władcy Słów Cały okres stażu na bieżąco Wzbogacanie i wykorzystywanie wideoteki, płyt CD i DVD na zajęciach lekcyjnych Korzystanie z technologii informatycznej podczas zajęć Korzystanie z tablicy interaktywnych i autorskich prezentacji multimedialnych. Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z Internetu na potrzeby zajęć z języka polskiego Cały okres stażu Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy Przeglądanie stron internetowych o tematyce pedagogiczno-polonistycznej i gromadzenie informacji tematycznych Opracowanie i umieszczanie artykułów z bieżących działań na stronie internetowej szkoły Cały okres stażu Badanie przyrostu umiejętności poprzez testy diagnozujące na wejściu i wyjściu Przeprowadzenie i sprawdzenie testów diagnostycznych na początku roku w uczonych klasach oraz testów całorocznych na koniec danego roku szkolnego Opracowanie wyników analiz z wykorzystaniem platformy: Lepsza Szkoła, wydawnictwa GWO 2019/2020 2020/2021 2021/2022 §8 ust. 3 pkt 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli Opracowanie scenariusza zajęć Ustalenie terminu zajęć otwartych Prowadzenie zajęć Omówienie z nauczycielami przebiegu zajęć Raz w roku szkolnym Upowszechnienie i promocja własnych doświadczeń, metod, form pracy Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych Kwiecień-maj 2020 Współpraca wewnątrzszkolna Współpraca z nauczycielami w zespołach przedmiotowych, wychowawczych i komisjach szkolnych Cały okres stażu Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w ramach zespołu przedmiotowego i wychowawczego Opracowanie i zreferowanie wybranych zagadnień i problemów zgodnie z bieżącymi potrzebami szkoły W czasie spotkań w okresie stażu Publikacja materiałów dydaktycznych, edukacyjnych Publikacja Planu rozwoju zawodowego na portalu internetowym Publikacja Sprawozdania z planu rozwoju zawodowego na portalu internetowym Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania scenariuszy zajęć, testów, kart pracy, scenariuszy z uroczystości szkolnych, prezentacji multimedialnych Październik 2019 Lipiec 2022 §8 ust. 3 pkt 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci i młodzieży Koło literackie, którego podsumowaniem działalności będzie wydanie książki z tekstami uczniów Zaplanowanie i realizacja z uczniami projektu edukacyjnego: Piramida czytelnicza Piramida filmowa Wybór książki przez uczniów Plan projektu Realizacja projektu Sposób oceny Konsultacje Prezentacja wyników Organizacja szkolnych i międzyszkolnych konkursów, imprez Prowadzenie kół przedmiotowych i zajęć wyrównawczych Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach 2019/2020 I semestr 2019/2020 Na bieżąco Na bieżąco Akcje i zbiórki charytatywne Udział w zbiórce nakrętek na cel charytatywny Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Góra Grosza Cały okres stażu Styczeń 2020 Rozwój czytelnictwa Czytanie książek przez wolontariuszy dzieciom z I etapu kształcenia Czerwiec 2020 Współpraca z Biblioteką Publiczną „Niedźwiadek” i „Gołąbki” Udział w lekcjach bibliotecznych oraz warsztatach organizowanych przez bibliotekę Wrzesień-październik 2019 §8 ust. 3 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Program działań edukacyjnych Opracowanie i wdrożenie programu dla klas VII i VIII „Twój osobisty trener” Studia podyplomowe „Coaching w edukacji” Opracowanie programu Zgłoszenie na radzie pedagogicznej Realizacja programu na zajęciach dodatkowych Ewaluacja programu 2020/2021 Programy nauczania Programy zajęć pozalekcyjnych „Koło pisarskie” Program pracy z uczniem nauczanym indywidualnie wrzesień 2019 wrzesień 2019 §8 ust. 3 pkt 4b Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela – doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Opiekun praktyk pedagogicznych Pełnienie zadań opiekuna stażu II semestr 2020 II semestr 2021 II semestr 2022 Przewodniczący zespołu humanistów Przygotowanie planu pracy zespołu humanistów Podsumowanie działań prowadzonych przez humanistów Prowadzenie spotkań zespołu humanistów i pisanie sprawozdania z niego wrzesień 2019 wrzesień 2020 wrzesień 2021 Czerwiec 2020 Czerwiec 2021 Czerwiec 2022 Raz w semestrze Egzaminator okręgowej komisji egzaminacyjnej Uzyskanie uprawnień egzaminatora Egzaminu Ósmoklasisty Udział w pracach Komisji egzaminacyjnych 2019/2020 Kwiecień-maj 2020 Kwiecień-maj 2021 Kwiecień- maj 2022 Opiekun stażu Opieka nad stażystą lub nauczycielem kontraktowym Podpisanie kontraktu Prowadzenie zajęć w obecności stażysty Obserwacja zajęć prowadzonych przez stażystę Ocena pracy nauczyciela stażysty 2020/2021 wrzesień 2020 2020/2021 Czerwiec 2021 Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |