AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Czereba-Laska, 2022-09-16
Broniszów

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

Dzień Otwarty w Przedszkolu

- n +

Autor: Beata Czereba-Laska


Tematyka zajęć: Dzień z życia przedszkolaka.



Cel główny:

Promowanie placówki w środowisku lokalnym,

Obniżenie lęku rodziców związanego z oddaniem dziecka do przedszkola,

Zintegrowanie dzieci, ich rodziców oraz personelu przedszkola,

Zmniejszenie u dzieci napięć emocjonalnych w pierwszych kontaktach
z przedszkolem,

Motywowanie dzieci do podejmowania działań i zachowań sprzyjających integrowaniu się z przedszkolem.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

Poznaje przedszkole,

Wie, co robi się w przedszkolu,

Eliminuje stres i pozbywa się lęku przed nieznajomym,

Integruje się z dziećmi,

Wykonuje polecenia nauczyciela,

Porusza się rytmicznie do muzyki,

Nazywa przedmioty,

Koloruje obrazek.



Obszary Podstawy programowej:

II. 3 przeżywa emocje w sposób umożliwiający mu adaptację w nowym otoczeniu, np. w nowej grupie dzieci, nowej grupie starszych dzieci, a także w nowej grupie dzieci i osób dorosłych;

III. 2 odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, narodu, grupy przedszkolnej, grupy chłopców, grupy dziewczynek oraz innych grup, np. grupy teatralnej, grupy sportowej;

IV 8 wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą, kredką, ołówkiem, mazakiem itp., tworzy proste i złożone znaki, nadając im znaczenie, odkrywa w nich fragmenty wybranych liter, cyfr, kreśli wybrane litery i cyfry na gładkiej kartce papieru, wyjaśnia sposób powstania wykreślonych, narysowanych lub zapisanych kształtów, przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie, samodzielnie planuje ruch przed zapisaniem, np. znaku graficznego, litery i innych w przestrzeni sieci kwadratowej lub liniatury, określa kierunki i miejsca na kartce papieru;





Metody: czynna, słowna, oglądowa, zajęć praktycznych, metoda ruchu rozwijającego
W. Sherborne



Formy: praca z całą grupą, indywidualna.



Środki dydaktyczne: sylwety misiów, obrazki, koperty, nagranie piosenki “Jadą, jadą misie”, pudełko, kredka, łyżka, but, książka, zabawka, łóżko z domku dla lalek, płyta, pędzelek, plansza z rozkładem dnia, kredki.





Przebieg zajęć:



Powitanie zabranych

Nauczyciel wita wszystkich zebranych, przedstawia się, przygotowuje plakietki w kształcie misiów, zadaniem dzieci jest odnalezienie takich samych dwóch misiów, jedną dają rodzicom, drugą zatrzymują dla siebie, plakietki przykleją do ubrania. Wszyscy chodzą po sali przy dźwiękach muzyki, w momencie, kiedy muzyka grać przestaje uczestnicy odszukują swoją parę i witają się:

Przybijając sobie piątkę

Łokciami

Stopami

Głowami



Misiowe zadania

Nauczyciel rozkłada na podłodze dużą planszę, na której narysowany jest miś, na misiu przyklejone są karteczki z numerami od 1 do 50, każdy uczestnik wybiera sobie karteczkę, na której zapisane jest zadanie do wykonania. Wszyscy uczestnicy wykonują dane zadanie.

Misiowy pociąg

Dzieci wraz z rodzicami tworzą Misiowy pociąg do piosenki “Jadą, jadą misie”, wspólnie wyruszamy na zwiedzanie szkoły.



Misiowy rozkład dnia

Zapoznanie z tym, co robimy w przedszkolu, zaprezentowanie planszy z rozkładem dnia. Przeczytanie książeczki “Kicia Kocia w przedszkolu”



Zabawa “kółko graniaste”



Misiowy skarb

Dzieci dostają magiczne pudełko, w którym jest tylko otwór na włożenie dłoni, w środku znajdują się przedmioty, które związane są z przedszkolem. Zadaniem dzieci jest wyciągnięcie rzeczy. Wspólnie próbujemy wyjaśnić, do czego będą służyć.



Misowe podchody



W sali ukryte zostały koperty, zadaniem dzieci jest znalezienie ich w sali. W środku znajdują się obrazki misia – przedszkolaka.



Wpólne wykonanie z rodzicem portretu Misia – przedszkolaka.



Zabawy swobodne w sali, zapoznanie z zabawkami.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.