AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Zuzanna Adam, 2022-09-16
Racibórz

Język polski, Konspekty

Konspekty z języka polskiego : Akademia Pana Kleksa

- n +

KONSPEKTy ZAJĘC Z JĘZYKA POLSKIEGO

Temat: NASZE SPOTKANIE Z PANEM KLEKSEM

Zadanie 1. Zbierz wyrazy, którymi można zastąpić wyrażenie „pan Kleks”.
Diagram Pan Kleks

Profesor nasz bohater niezwykły osobnik dziwny człowiek nauczyciel

Zadanie 2. Zapisujemy zdania o panu Kleksie.
a) Wygląd
Głowa pana Kleksa ozdobiona jest ogromną, barwną czupryną. Czarna, zwichrzona broda dodaje mu powagi. Pan Kleks ma bardzo ruchliwy nos, na którym nosi srebrne okulary. Pod nosem pana Kleksa rosną sztywne wąsy koloru pomarańczy. Twarz profesora zdobią różnokolorowe piegi, które przyniósł mu golarz Filip. Nauczyciel używa specjalnej popmki do powiększania, aby osiągnąć wymiary mężczyzny. Pan Kleks ma małe, bystre oczy, widzi doskonale wszystko, co go otacza.
b) Ubiór
Nasz bohater ma ubranie pełne kieszeni, w których przechowuje niezliczoną ilość różnych drobiazgów. W spodniach Kleksa jest szesnaście kieszeni, a w kamizelce dwadzieścia cztery. W surducie jest kieszeń przeznaczona dla szpaka Mateusza. Zamiast krawata nosi aksamitną kokardę. Pan Kleks ubiera się w aksamitną, cytrynową kamizelkę, a na nią zakłada długi surdut koloru czekoladowego lub bordo.
c) Umiejętności
Pan Kleks potrafi leczyć różne chore przedmioty np. lustro, tramwaj, szafę. Pan Kleks umie wyjmować oko, przyczepia je do balonika i wysyła w różne niedostępne dla oczu miejsca. Pan Kleks umie łapać sny swoich wychowanków za pomocą lusterka. Pan Kleks potrafi siedzieć, unosząc się w powietrzu. Profesor umie jeździć na poręczy schodów nie tylko z góry na dół, lecz także z dołu do góry.
d) Nawyki, przyzwyczajenia
Kleks jada tylko kolorowe potrawy: kolorowe kulki, motyle lub inne pomalowane przez siebie
potrawy. Jedną z ulubionych potraw naszego bohatera są pigułki na porost włosów.
e) Stosunek uczniów do pana Kleksa
Profesor cieszy się szacunkiem uczniów. Wszyscy uczniowie kochają swego nauczyciela.
f) Nasze własne zdanie o bohaterze


Temat: Nauka w Akademii pana Kleksa

Zdanie 1. Czytamy fragment – książka str 124.

Notatka:
a) W akademii pana Kleksa nie uczy się przedmiotów spotykanych w innych szkołach np. gramatyki, arytmetyki.
b) Pan Kleks obiecuje „Ja wam pootwieram głowy i naleję do nich oleju”.
c) Szczególnie ciekawa okazała się lekcja kleksografii.
d) Dziwna jest lekcja przędzenia liter i nauka leczenia sprzętów.
e) Niezwykła lekcja geografii.

Jak rozumiesz słowa „Ja wam pootwieram głowy i naleję do nich oleju”?
………………………………………………………………………………
Zadanie domowe: opiszę szkołę swoich marzeń.


Temat: Bawimy się w uczniów pana Kleksa – jesteśmy na lekcji kleksografii.

Z jaką lekcją kojarzy się słowo KLEKS ?– kleksografii.

Zadanie 1. Prosimy uczniów o zrobienie kleksa. Najciekawsze zawieszamy na tablicy i wraz z uczniami wymyślamy tytuły- podpisy. Każdy uczeń opisuje swój obrazek.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.