AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Kałużna
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć prowadzony metodą ośrodków pracy

- n +

Scenariusz zajęć dla I zespołu edukacyjno-terapeutycznego

Klasa I - dzieci upośledzone umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym
Temat ośrodka okresowego - Nasze pożywienie
Temat ośrodka dziennego - Jajka

Cele dydaktyczne:
  • rozwijanie umiejętności obserwacji pogody, nazywania zjawisk atmosferycznych i dopasowywania do nich odpowiednich obrazków
  • utrwalenie znajomości dni tygodnia i ich graficznego obrazu
  • wzbogacanie zasobu wiadomości przyrodniczych, oraz o najbliższym otoczeniu dziecka
  • usprawnianie małych ruchów ręki poprzez malowanie, pisanie
  • wzbogacanie zasobu słownictwa, rozwijanie mowy
    Cele rewalidacyjne:
  • usprawnianie motoryki dużej i małej
  • wydłużanie koncentracji uwagi
  • rozwijanie spostrzegawczości i myślenia
  • usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • usprawnianie komunikacji werbalnej i pozawerbalnej
    Cele wychowawcze:
  • kształtowanie umiejętności słuchania i wykonywania poleceń nauczyciela
  • wyrabianie umiejętności współdziałania z innymi
  • bogacenie wiedzy o najbliższym otoczeniu
    Metody - słowne, oglądowe, praktycznego działania, zabawa ruchowa, naśladownictwo, metoda wzmocnień pozytywnych
    Formy pracy - indywidualna, grupowa
    Środki dydaktyczne - rekwizyty do inscenizacji, kredki, flamastry, karty pracy ,plansze z dniami tygodnia, kalendarz pogody, naturalne okazy.

    Przebieg lekcji:
    I Zajęcia wstępne:
    - Powitanie, swobodne wypowiedzi dzieci o zdarzeniach z poprzedniego dnia.
    - Wspólne zaznaczanie bieżącej daty w kalendarzu.
    - Odszukiwanie przez uczniów na etykietach wyrazowych nazwy aktualnego dnia tygodnia.
    - Obserwacja pogody przez okno w klasie, nazywanie obserwowanych zjawisk atmosferycznych i zbiorowe wyszukiwanie odpowiednich symboli na planszy z piktogramami.
    - Sprawdzenie listy obecności - dzieci próbują rozpoznać na tablicy obecności etykietkę ze swoim imieniem lub swój znaczek.
    - Ukazanie celu ośrodka: pogadanka wprowadzająca do tematu dziennego.
    II Praca poznawcza:
    - Ukazanie celu ośrodka (i częściowo już praca poznawcza). Inscenizacja kukiełkowa wprowadzająca do tematu "Urodziny Misia Uszatka"
    -Nazywanie i opisywanie produktów potrzebnych do wykonania tortu.
    - Odczytywanie etykiet produktów (oraz etykiet: a, to, jest) dzielenie wyrazu na sylaby, głośne globalne czytanie wyrazów, zdań obrazkowych..
    III Ekspresja
    - Liczenie, kolorowanie, pisanie po śladzie.
    - Krótkie zabawy ruchowe przy muzyce i ze śpiewem.
    - Podsumowanie ośrodka, podkreślenie ważnej roli jajek w gospodarstwie domowym.
    - Ocena pracy i zachowania uczniów
    - Zadanie pracy domowej: Dokończ wzory na torcie Pani Zającowej
    - Pożegnanie.

    Opracowanie: Anna Kałużna

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5764


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów: 0

    Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
    Dowiedz się więcej.