Katalog Wiesława Cieślińska-Marszałek Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Bądź zdrów wróbelku Elemelku" - scenariusz zajęć z kształcenia zintegrowanego"Bądź zdrów wróbelku Elemelku" - scenariusz zajęć z kształcenia zintegrowanegoTrzy jednostki lekcyjne.Zapis w dzienniku lekcyjnym: Rozmowa na temat przeczytanego przez nauczyciela tekstu H. Łochockiej: Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele. Rozpoznawanie zdań oznajmujących, pytających, rozkazujących. Układanie z rozsypanki wyrazowej haseł dotyczących zdrowego stylu życia. Ilustracja plastyczna dowolnie wybranego hasła. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego, rozwiązywanie zadań tekstowych związanych tematycznie ze zdrowiem. OCZEKIWANE EFEKTY PRACY UCZNIA: 1. Edukacja polonistyczna: - umie uważnie wysłuchać tekst czytany przez nauczyciela, - potrafi w rozwiniętej formie wypowiadać się na dany temat, - rozpoznaje zdania oznajmujące, pytające, rozkazujące, potrafi ułożyć je z rozsypanki wyrazowej, 2. Edukacja matematyczna: - potrafi liczyć w zakresie 20 bez przekroczenia progu dziesiątkowego, - umie rozwiązywać proste zadania tekstowe, 3. Edukacja ekologiczna: - zna odgłosy niektórych zwierząt leśnych, potrafi je naśladować, 4. Edukacja plastyczna: - umie przedstawić za pomocą środków plastycznych dowolnie wybraną sytuację, 5. Edukacja muzyczna: - prawidłowo śpiewa piosenkę "Wiosna" 6. Edukacja motoryczna: - potrafi naśladować ruchem sposób poruszania się zwierząt leśnych, CEL WYCHOWAWCZY: - uświadomienie konieczności dbania o własne zdrowie METODY: słowna, poglądowa, praktyczna działalność uczniów FORMY PRACY: praca z całą klasą, praca indywidualna POMOCE: - książka H. Łochowskiej "O wróbelku Elemelku", - podręcznik i ćwiczenia "Słoneczny świat" dla kl. I, - rozsypanka wyrazowa, - kartki z treścią zadań o tematyce zdrowotnej, - ilustracje, napisy (hasła o zdrowiu). PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Wysłuchanie czytanego przez nauczyciela tekstu Hanny Łochowskiej "Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele". 2. Wypowiedzi nt. treści opowiadania. 3. Podanie rad, jakich udzielili wróbelkowi przyjaciele - sroka, wiewiórka, zajączek, sowa. 4. Odszukanie w czytance "Słoneczny świat" rad dla ptaszka. 5. Przerwa śródlekcyjna - naśladowanie skoków i głosów zwierząt leśnych. 6. Praca z zeszytem ćwiczeń - wycinanie i wklejanie porad udzielanych ptaszkowi przez zwierzęta, zastanawianie się nad postawieniem właściwego znaku na końcu zdania (wykrzyknik). Oto owe rady: "Owiń gardło!", "Pij jajeczka!", "Pij ziółka!", "Natrzyj plecy!" 7. Zamiana wskazówek dla Elemelka na zdania pytające i oznajmujące. 8. Zapoznanie dzieci z teścia przysłowia "Marcowa pogoda zdrowia nam nie doda". Próba odpowiedzi na pytanie, co zrobić, żeby nie zachorować, 9. Układanie z rozsypanki wyrazowej haseł "Jak dbać o zdrowie", np. - "Jedz warzywa i owoce!" - "Pij mleko!" - "Ubieraj się odpowiednio do pogody!" - "Noś do szkoły drugie śniadanie!" - "Dużo przebywaj na świeżym powietrzu!" - "Gimnastykuj się!" Stawianie na końcu zdania odpowiedniego znaku. 10. Przerwa śródlekcyjna, śpiewanie piosenki "Wiosna", ćwiczenia oddechowe. 11. Ilustracja plastyczna jednego z haseł "Jak należy dbać o zdrowie" (pastele). 12. Rozwiązywanie zadań tematycznie związanych ze zdrowiem. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, bez przekroczenia progu dziesiątkowego. a) W klasie 1 a na grypę zachorowało 10 chłopców, 5 dziewczynek pani nauczycielka. Ile osób zachorowało na grypę w kl. 1 a? b) W szkole pani pielęgniarka sprawdzała wzrok dzieciom. Na 19 osób 6 miało wadę wzroku. Ile dzieci miało dobry wzrok? 13. Zadanie pracy domowej: a) Napisz dwa zdania oznajmujące, rozkazujące, pytające. b) Ułóż treść zadania do podanej formuły matematycznej: 17 - 5 + 3 = 14. Podsumowanie zajęć, ocena pracy.
Opracowanie: Mgr Wiesława Cieślińska-Marszałek Wyświetleń: 6588
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |