Katalog Joanna Duda Zajęcia zintegrowane, Plany metodyczne Plan pracy małego samorządu uczniowskiegoPlan pracy małego samorządu uczniowskiegoDZIAŁAJĄCEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 25 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMIW OLSZTYNIE Plan pracy Małego Samorządu Uczniowskiego został zainspirowany moim, trzyletnim działaniem jako opiekun Małego Samorządu Uczniowskiego. Jest on skierowany do nauczycieli -opiekunów samorządów uczniowskich w klasach młodszych szkoły podstawowej. Zakres tematyki powiązany jest z najbliższym otoczeniem dziecka, obchodami różnych uroczystości szkolnych czy świętami. I. WRZESIEŃ 1. Spotkanie z przedstawicielami poszczególnych klas 1-3: - "wybory samorządów klasowych ( w każdej klasie 1-3 ) - "na pierwszym spotkaniu zapoznanie uczniów z opiekunkami Małego Samorządu Uczniowskiego - "przedstawienie sposobu pracy Małego Samorządu - "ustalenie sposobu obchodzenia Dnia Chłopca. 2. DZIEŃ CHŁOPCA- zorganizowanie POCZTY DLA CHŁOPCÓW : - "przekazanie informacji od Małego Samorządu na temat obchodów Dnia Chłopca- samorządy przekazują informacje swojej klasie - "każda klasa (TYLKO DZIEWCZYNKI) ustala sposób napisania listu (zbiorowy, grupowy, indywidualne- do wyboru) - "wrzucanie listów do "skrzynki pocztowej" UWAGI: zwrócenie szczególnej uwagi na to, aby każdy list zawierał jakąś miłą informację i by każdy chłopiec został obdarowany. II. PAŹDZIERNIK: 1. DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ: - "wykonanie laurek przez uczniów - "wręczenie ich nauczycielom klas młodszych, dyrekcji, pracownikom administracji - "złożenie życzeń przez przedstawicieli samorządu. 2. CYKL SPOTKAŃ Z POLICJANTAMI PREWENCJI OLSZTYŃSKIEJ POLICJI na temat: - ""Sam w domu" - ""Bezpieczeństwo na drodze" - ""Narkotyki- nie" - ""Bezpieczeństwo w kontaktach z nieznajomymi" - ""Zachowanie w szkole i poza nią". UWAGI: każda klasa umówiona jest na spotkanie osobno. III. LISTOPAD: 1. DZIEŃ BEZ PAPIEROSA: - "zebranie Trójek klasowych w celu ustalenia sposobu obchodzenia tego dnia - "dyskusja na temat potrzeby obchodzenia tego dnia - "wykonanie wspólnie plakatu antynikotynowego i wywieszenie go w widocznym miejscu. 2. SFORMUŁOWANIE SZKOLNEGO KODEKSU POSTĘPOWANIA: - " spotkanie z przedstawicielami klas - " wspólne ustalenie treści kodeksu - " wypisanie tekstu na dużym kartonie - " podpisanie go przez przedstawicieli klas - " wykonanie kopii dla każdej klasy, podpisanie jej przez wszystkich uczniów klas 1-3 i wywieszenie w widocznym miejscu. 3. MISTRZ KRZYŻÓWEK- KONKURS: - " wybrani przedstawiciele reprezentują swoje klasy 4. ZBIÓRKA PIENIĘDZY NA SCHRONISKO DLA ZWIERZĄT: - "spotkanie z reprezentantami klas i zapoznanie uczniów z celem akcji - "przekazanie wszystkim uczniom ogłoszenia o akcji - "zbiórka pieniędzy - "przekazanie zebranych funduszy na rzecz Schroniska dla Zwierząt. IV. GRUDZIEŃ: 1. WSPÓŁPRACA Z KLUBEM "WIEWIÓRKA" POMOC W ZBIÓRCE PIENIĘDZY DLA DOMU MAŁEGO DZIECKA - "spotkanie z samorządami klasowymi, ustalenie sposobu zbierania funduszy oraz wyznaczenie osób odpowiedzialnych za zbiórkę. 2. KONKURS NA ŚWIĄTECZNY WYSTRÓJ KLASY: - "zebranie opiekunek z samorządami klasowymi - "podanie zasad konkursu i terminu jego rozstrzygnięcia - "KONKURS- decyzję o punktacji za dekorację sali przyznają przedstawiciele wszystkich klas - "nagrody- wręczenie. 3. WYKONANIE ŚWIĄTECZNYCH OZDÓB I STROIKÓW PRZED ŚWIĘTAMI BOŻEGO NARODZENIA - "spotkanie z reprezentantami klas, wykonanie ozdób połączone ze śpiewaniem kolęd, ozdobienie nimi klas. V. LUTY: 1. WALENTYNKI: - "spotkanie z przedstawicielami klas 1-3 - "zachęcenie do udziału w zabawie "LISTY DO WALENTEGO" - "przekazanie pomysłu całym klasom - "wrzucanie "poczty" - "doręczenie jej przez Mały Samorząd Uczniowski. 2. KONKURS MŁODEGO POETY: - "zebranie trójek klasowych poruszenie najważniejszych spraw dotyczących Małego Samorządu Uczniowskiego - "ustalenie zasad konkursu - "przekazanie ich całym klasom przez przedstawicieli - "zebranie prac wywieszenie ich na tablicy - "podziękowanie za udział wszystkim chętnym. VI. MARZEC: 1. DZIEŃ KOBIET: - "zebranie z przedstawicielami klas (chłopcami) - "ustalenie sposobu obchodów tego święta - "przygotowanie i wręczenie przez chłopców niespodzianek dla dziewczynek i swoich pań. 2. PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY- POŻEGNANIE ZIMY: - "zebranie, ustalenie sposobu obchodów tego dnia - "konkurs ( wystawa ) na najpiękniejszą Marzannę - "korowód przebierańców. VII. KWIECIEŃ: 1. WYKONANIE ŚWIĄTECZNYCH OZDÓB I STROIKÓW PRZED ŚWIĘTAMI WIELKANOCNYMI- chętni uczniowie, wspólne wykonanie ozdób. 2. OBCHODY DNIA ZIEMI: - "zebranie z samorządami klasowymi - "zachęcenie dzieci do przypięcia tego dnia zielonych kokardek - "uczniowie zachęcają do tego swoich kolegów. VIII. MAJ-CZERWIEC: 1. ZORGANIZOWANIE KONKURSU NA NAJORYGINALNIEJSZY PLAKAT KLASOWY WYKONANY Z OKAZJI DNIA DZIECKA: - "zebranie - "podanie zasad konkursu - "wywieszenie ogłoszeń - "konkurs. 2. ZBIÓRKA PODRĘCZNIKÓW DLA DZIECI ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W TRUDNEJ SYTUACJI MATERIALNEJ: - "zebranie samorządów klasowych - "ogłoszenia w klasach - "zbiórka podręczników - "przekazanie podręczników dla pedagoga szkolnego. 3. SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE WSPÓLNĄ CAŁOROCZNĄ PRACĘ: - "Ewaluacja ("chmurki szczerości") - "podziękowanie za współpracę - "dyplomy za aktywny udział w Małym Samorządzie Uczniowskim. Treści zawarte w planie pracy Małego Samorządu Uczniowskiego mogą być wykorzystane w całości lub we fragmentach na przestrzeni jednego roku szkolnego. Mogą być także modyfikowane w zależności od potrzeb opiekuna samorządu i uczniów. Opracowanie: mgr Joanna Duda Wyświetleń: 3719
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |