Katalog Lidia Kowol Lekcja wychowawcza, Plany metodyczne Plan pracy wychowawczejPlan pracy wychowawczej opracowany w oparciu o plan pracy szkołyI. Dbałość o wszechstronny rozwój osobowy ucznia1. Wspieranie prawidłowego rozwoju emocjonalnego i społecznego (koleżeństwo i przyjaźń) 2. Rozwijanie poczucia przynależności do grupy rodzinnej, społeczności lokalnej, narodu, państwa, społeczności europejskiej i światowej 3. Kształtowanie postawy patriotycznej i obywatelskiej - odpowiedzialne uczestnictwo w życiu społecznym i publicznym 4. Świadome i aktywne uczestnictwo w życiu wspólnoty lokalnej, pomnażanie dziedzictwa kulturowego 5. Ukazywanie wartości rodziny w życiu osobistym 6. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów 7. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych 8. Rozwijanie i utrwalanie zainteresowań 9. Pobudzanie wrażliwości dzieci na problemy najbliższego otoczenia, na degradację środowiska - poszerzania wiedzy z zakresu ekologii 10. Zmiany zachodzące w świecie - kształtowanie właściwych postaw wobec bieżących problemów społecznych 11. Refleksje na temat własnej przyszłości 12. Dostarczanie wiedzy służącej umiejętności rozładowania swoich emocji, dbałości o zdrowie 13. Wpajanie podstawowych zasad bezpiecznego spędzania czasu, właściwego zachowania się na imprezach masowych (kultura kibicowania) 14. Propagowanie postaw i zachowań zmierzających do podniesienia sprawności fizycznej i dbałości o zdrowie 15. Tolerancja jako czynnik warunkujący właściwe współżycie w klasie, szkole, rodzinie i społeczeństwie 16. Prezentowanie różnych postaw życiowych - kształtowanie hierarchii wartości II. Przygotowanie do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów, odpowiedzialność za siebie i innych 1. Kształtowanie umiejętności akceptacji siebie, analizowanie swego zachowania, obiektywnego spojrzenia na siebie i innych, racjonalnego rozwiązywania trudności w pracy nad sobą 2. Budzenie wrażliwości estetycznej 3. Konieczność kontaktów z różnymi formami kultury 4. Konfrontacja własnych przekonań o sobie jako członku rodziny z opiniami innych domowników 5. Wpajanie poczucia odpowiedzialności za swoje postępowanie 6. Wolność osobista a przewidywanie konsekwencji swego postępowania 7. Poszerzanie wiedzy na temat przyczyn i rodzajów uzależnień oraz ich wpływu na człowieka i jego otoczenie 8. Wprowadzenie w problemy planowania rodziny III. Umiejętność współżycia w grupie, kształtowanie postawy dialogu 1. Wyrabianie poczucia obowiązku, przestrzegania norm i świadomej dyscypliny 2. Wzbogacanie doświadczeń indywidualnych poprzez osobiste zaangażowanie się w pomoc innym 3. Prezentacja własnego punktu widzenia - przygotowanie do publicznego wystąpienia 4. Efektywne współdziałanie w zespole, klasie, budzenie więzi międzyludzkich 5. Rozwiązywanie problemów w twórczy sposób, doskonalenie umiejętności samooceny 6. Kształtowanie postaw asertywnych 7. Zasady właściwego współżycia z ludźmi, kształtowanie właściwego stosunku do norm kultury bycia i form towarzyskich 8. Uświadamianie konieczności właściwej organizacji dnia pracy i wypoczynku IV. Rozwijanie dociekliwości poznawczej, świadomość życiowej użyteczności edukacji 1. Przygotowanie do samodzielnego poszukiwania potrzebnych informacji i materiałów 2. Świadome i odpowiedzialne korzystanie ze środków masowej komunikacji 3. Kształtowanie postawy szacunku dla polskiego dziedzictwa kulturowego 4. Zapoznanie się z historią i tradycjami środowiska, poznanie własnego środowiska 5. Rola zainteresowań pozaszkolnych 6. Dążenie na drodze rzetelnej pracy do osiągania celów życiowych Opracowanie: mgr Lidia Kowol Wyświetleń: 4717
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |