AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Tosik, Mirella Iwanicka, Joan
Edukacja regionalna, Projekty edukacyjne

Projekt folderu - Przewodnik po mojej miejscowości (regionie)

- n +

Projekt folderu - Przewodnik po mojej miejscowości (regionie)

Cele:
- Poznanie historii i dnia dzisiejszego miejscowości
- Kształcenie odpowiedzialności
- Nabywanie umiejętności zbierania materiałów na dany temat
- Poprawne opracowanie danych
- Estetyka wykonania pracy
- Współpraca w grupie
- Umiejętność prezentacji danego tematu (dobór najlepszej formy prezentacji)
- Dobór źródeł

Projekt jest realizowany przez IV grupy:
- grupa historyczna
- grupa przyrodnicza
- grupa turystyczna (turystyka i wypoczynek)
- grupa redagująca

Termin realizacji projektu 15 września - 15 czerwca

I. GRUPA HISTORYCZNA
TEMAT: Historia i dzień dzisiejszy miejscowości (regionu)

Zadania:
1. Zebranie i opracowanie informacji historycznych o regionie
2. Zebranie informacji o stanie aktualnym regionu i opracowanie ich
3. Zgromadzenie w miarę możliwości eksponatów, zmagazynowanie i przygotowanie do ekspozycji
4. Wykonanie zdjęć określonych obiektów - dokumentacja fotograficzna
Źródła:
- Biblioteka
- Urząd Powiatowy
- Urząd Miejski
- Urząd Gminy
- Wywiady
- Muzeum Regionalne
- Internet
- Zbiory prywatne

Terminy:
- ZADANIE 1 - ok. 15 listopada
- ZADANIE 2 - ok. 15 stycznia
- ZADANIE 3 - ok. 01 maja
- ZADANIE 4 - ok. 30 kwietnia

Terminy konsultacji:
- Czwartek - 14.30 - 15.00

Sposób prezentacji:
Sala historyczna (mini muzeum):
- Eksponaty
- Mapy historyczne i współczesne
- Plakaty uczniów
- Zabytki dziś ( makiety, zdjęcia )

Kryteria oceny:
- Terminowość
- Różnorodność
- Estetyka
- Nakład pracy
- Sumienność
- Efekt końcowy (wygląd sali i zgromadzone materiały)

Opiekun: nauczyciel historii

Finał:
Wystawa (sala historyczna) i prezentacja folderu 10 czerwca
Uczniowie będą nagrodzeni dyplomami i ocenami z historii lub sztuki

I. GRUPA PRZYRODNICZA
TEMAT: Walory przyrodnicze i ekologiczne miejscowości (regionu)

Zadania:
1. Zebranie informacji przyrodniczych o regionie i opracowanie ich
2. Aktualny stan przyrody regionu
3. Zgromadzenie eksponatów np.:
- kolekcja skał
- zielnik
- kolekcja porostów
- makieta

4. Dokumentacja fotograficzna
Źródła:
- Biblioteka
- Muzeum regionalne
- Urząd Miejski
- Urząd Powiatowy
- Urząd Gminny
- Nadleśnictwo
- Rejonowa Dyrekcja Lasów Państwowych
- Wywiady
- Internet
- Zbiory prywatne

Terminy:
- ZADANIE 1 - ok. 15 listopada
- ZADANIE 2 - ok. 15 stycznia
- ZADANIE 3 - ok. 01 maja
- ZADANIE 4 - ok. 30 kwietnia

Terminy konsultacji:
- Wtorek - 14.30 - 15.00

Sposób prezentacji:
Sala przyrodnicza (mini muzeum):
- Eksponaty
- Mapy przyrodnicze
- Plakaty uczniów
- Makiety i zdjęcia

Kryteria oceny:
- Terminowość
- Różnorodność
- Estetyka
- Nakład pracy
- Sumienność
- Efekt końcowy (wygląd sali i zgromadzone materiały)

Opiekun: nauczyciel przyrody

Finał:
Wystawa (sala przyrodnicza) i prezentacja folderu 10 czerwca
Uczniowie będą nagrodzeni dyplomami i ocenami z przyrody lub sztuki

I. GRUPA TURYSTYCZNA
TEMAT: Walory turystyczne regionu

Zadania:
1. Zebranie informacji przyrodniczych o najatrakcyjniejszych miejscach regionu
2. Informacje o hotelach, pensjonatach, restauracjach, ośrodkach wypoczynkowych, polach namiotowych, gospodarstwach agroturystycznych,
3. Szlaki turystyczne, ścieżki rowerowe regionu
4. Zgromadzenie eksponatów np.: fotografii, folderów, jadłospisów itp.

Źródła:
- Biblioteka
- Informacja Turystyczna
- Urząd Miejski
- Urząd Powiatowy
- Urząd Gminny
- Nadleśnictwo
- PTTK
- Wywiady
- Internet
- Gotowe foldery i informatory

Terminy:
- ZADANIE 1 - ok.15 listopada
- ZADANIE 2 - ok.15 stycznia
- ZADANIE 3 - ok. 01 maja
- ZADANIE 4 - ok.30 marca

Terminy konsultacji:
- Wtorek - 14.30 - 15.00

Sposób prezentacji:
Sala przyrodnicza (mini muzeum):
- Eksponaty
- Mapy przyrodnicze
- Plakaty uczniów
- Makiety i zdjęcia

Kryteria oceny:
- Terminowość
- Różnorodność
- Estetyka
- Nakład pracy
- Sumienność
- Efekt końcowy (wygląd sali i zgromadzone materiały)

Opiekun: nauczyciel sztuki

Finał:
Wystawa (sala turystyki i wypoczynku) i prezentacja folderu 10 czerwca
Uczniowie będą nagrodzeni dyplomami i ocenami z przyrody lub sztuki

II. GRUPA REDAGUJĄCA
TEMAT: Zredagowanie folderu okolic

Zadania:
1. Stworzenie okładki, strony tytułowej i wstępu
2. Opracowanie szaty graficznej poszczególnych rozdziałów ( motyw wiodący, rozplanowanie zdjęć i map itp.)
3. Zebranie w całość i złożenie folderu
4. Wydrukowanie folderu

Źródła:
- Materiały zebrane przez grupy I, II, i III
- Internet
- Programy komputerowe

Terminy:
- ZADANIE 1 - ok. 30 listopada
- ZADANIE 2 - ok. 30 marca
- ZADANIE 3 - ok. 15 maja
- ZADANIE 4 - ok. 01 czerwca

Terminy konsultacji:
- Poniedziałek - 14.30 - 15.00

Sposób prezentacji:
Gotowy folder

Kryteria oceny:
- Terminowość
- Różnorodność
- Estetyka
- Nakład pracy
- Sumienność
- Efekt końcowy (wygląd folderu)

Opiekun: nauczyciel informatyki

Finał:
Prezentacja folderu 10 czerwca
Uczniowie będą nagrodzeni dyplomami i ocenami z informatyki lub sztuki

Opracowanie: Mirella Iwanicka SP Charzyno, Joanna Katolik SP Kurowo, Urszula Skorupa SP nr 8 Kołobrzeg, Małgorzata Tosik SP nr 1 Szczecinek, Dorota Charęza SP 1 Szczecinek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4406


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.5



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.