Katalog Małgorzata Tosik, Mirella Iwanicka, Joan Edukacja regionalna, Projekty edukacyjne Projekt folderu - Przewodnik po mojej miejscowości (regionie)Projekt folderu - Przewodnik po mojej miejscowości (regionie)Cele:- Poznanie historii i dnia dzisiejszego miejscowości - Kształcenie odpowiedzialności - Nabywanie umiejętności zbierania materiałów na dany temat - Poprawne opracowanie danych - Estetyka wykonania pracy - Współpraca w grupie - Umiejętność prezentacji danego tematu (dobór najlepszej formy prezentacji) - Dobór źródeł Projekt jest realizowany przez IV grupy: - grupa historyczna - grupa przyrodnicza - grupa turystyczna (turystyka i wypoczynek) - grupa redagująca Termin realizacji projektu 15 września - 15 czerwca I. GRUPA HISTORYCZNA TEMAT: Historia i dzień dzisiejszy miejscowości (regionu) Zadania: 1. Zebranie i opracowanie informacji historycznych o regionie 2. Zebranie informacji o stanie aktualnym regionu i opracowanie ich 3. Zgromadzenie w miarę możliwości eksponatów, zmagazynowanie i przygotowanie do ekspozycji 4. Wykonanie zdjęć określonych obiektów - dokumentacja fotograficzna Źródła: - Biblioteka - Urząd Powiatowy - Urząd Miejski - Urząd Gminy - Wywiady - Muzeum Regionalne - Internet - Zbiory prywatne Terminy: - ZADANIE 1 - ok. 15 listopada - ZADANIE 2 - ok. 15 stycznia - ZADANIE 3 - ok. 01 maja - ZADANIE 4 - ok. 30 kwietnia Terminy konsultacji: - Czwartek - 14.30 - 15.00 Sposób prezentacji: Sala historyczna (mini muzeum): - Eksponaty - Mapy historyczne i współczesne - Plakaty uczniów - Zabytki dziś ( makiety, zdjęcia ) Kryteria oceny: - Terminowość - Różnorodność - Estetyka - Nakład pracy - Sumienność - Efekt końcowy (wygląd sali i zgromadzone materiały) Opiekun: nauczyciel historii Finał: Wystawa (sala historyczna) i prezentacja folderu 10 czerwca Uczniowie będą nagrodzeni dyplomami i ocenami z historii lub sztuki I. GRUPA PRZYRODNICZA TEMAT: Walory przyrodnicze i ekologiczne miejscowości (regionu) Zadania: 1. Zebranie informacji przyrodniczych o regionie i opracowanie ich 2. Aktualny stan przyrody regionu 3. Zgromadzenie eksponatów np.: - kolekcja skał - zielnik - kolekcja porostów - makieta 4. Dokumentacja fotograficzna Źródła: - Biblioteka - Muzeum regionalne - Urząd Miejski - Urząd Powiatowy - Urząd Gminny - Nadleśnictwo - Rejonowa Dyrekcja Lasów Państwowych - Wywiady - Internet - Zbiory prywatne Terminy: - ZADANIE 1 - ok. 15 listopada - ZADANIE 2 - ok. 15 stycznia - ZADANIE 3 - ok. 01 maja - ZADANIE 4 - ok. 30 kwietnia Terminy konsultacji: - Wtorek - 14.30 - 15.00 Sposób prezentacji: Sala przyrodnicza (mini muzeum): - Eksponaty - Mapy przyrodnicze - Plakaty uczniów - Makiety i zdjęcia Kryteria oceny: - Terminowość - Różnorodność - Estetyka - Nakład pracy - Sumienność - Efekt końcowy (wygląd sali i zgromadzone materiały) Opiekun: nauczyciel przyrody Finał: Wystawa (sala przyrodnicza) i prezentacja folderu 10 czerwca Uczniowie będą nagrodzeni dyplomami i ocenami z przyrody lub sztuki I. GRUPA TURYSTYCZNA TEMAT: Walory turystyczne regionu Zadania: 1. Zebranie informacji przyrodniczych o najatrakcyjniejszych miejscach regionu 2. Informacje o hotelach, pensjonatach, restauracjach, ośrodkach wypoczynkowych, polach namiotowych, gospodarstwach agroturystycznych, 3. Szlaki turystyczne, ścieżki rowerowe regionu 4. Zgromadzenie eksponatów np.: fotografii, folderów, jadłospisów itp. Źródła: - Biblioteka - Informacja Turystyczna - Urząd Miejski - Urząd Powiatowy - Urząd Gminny - Nadleśnictwo - PTTK - Wywiady - Internet - Gotowe foldery i informatory Terminy: - ZADANIE 1 - ok.15 listopada - ZADANIE 2 - ok.15 stycznia - ZADANIE 3 - ok. 01 maja - ZADANIE 4 - ok.30 marca Terminy konsultacji: - Wtorek - 14.30 - 15.00 Sposób prezentacji: Sala przyrodnicza (mini muzeum): - Eksponaty - Mapy przyrodnicze - Plakaty uczniów - Makiety i zdjęcia Kryteria oceny: - Terminowość - Różnorodność - Estetyka - Nakład pracy - Sumienność - Efekt końcowy (wygląd sali i zgromadzone materiały) Opiekun: nauczyciel sztuki Finał: Wystawa (sala turystyki i wypoczynku) i prezentacja folderu 10 czerwca Uczniowie będą nagrodzeni dyplomami i ocenami z przyrody lub sztuki II. GRUPA REDAGUJĄCA TEMAT: Zredagowanie folderu okolic Zadania: 1. Stworzenie okładki, strony tytułowej i wstępu 2. Opracowanie szaty graficznej poszczególnych rozdziałów ( motyw wiodący, rozplanowanie zdjęć i map itp.) 3. Zebranie w całość i złożenie folderu 4. Wydrukowanie folderu Źródła: - Materiały zebrane przez grupy I, II, i III - Internet - Programy komputerowe Terminy: - ZADANIE 1 - ok. 30 listopada - ZADANIE 2 - ok. 30 marca - ZADANIE 3 - ok. 15 maja - ZADANIE 4 - ok. 01 czerwca Terminy konsultacji: - Poniedziałek - 14.30 - 15.00 Sposób prezentacji: Gotowy folder Kryteria oceny: - Terminowość - Różnorodność - Estetyka - Nakład pracy - Sumienność - Efekt końcowy (wygląd folderu) Opiekun: nauczyciel informatyki Finał: Prezentacja folderu 10 czerwca Uczniowie będą nagrodzeni dyplomami i ocenami z informatyki lub sztuki Opracowanie: Mirella Iwanicka SP Charzyno, Joanna Katolik SP Kurowo, Urszula Skorupa SP nr 8 Kołobrzeg, Małgorzata Tosik SP nr 1 Szczecinek, Dorota Charęza SP 1 Szczecinek Wyświetleń: 4406
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |