AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Brachowicz
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Wykorzystanie programów multimedialnych do poznania i utrwalania liter w klasie I

- n +

Wykorzystanie programów multimedialnych do poznania i utrwalania liter w klasie I

BLOK TEMATYCZNY: Szkoła moim drugim domem.

TEMAT DNIA: Ja i moi koledzy.

CELE OPERACYJNE:
- Znamy życie i zwyczaje myszek
- Potrafimy wskazać cechy różniące ludzi
- Kształcimy pojęcie zbioru
- Utrwalamy literę "m"
- Znamy zasady dobrego zachowania
- Poznajemy podstawowe urządzenia / komputer, monitor, mysz /
- Bezpiecznie posługujemy się myszą komputerową

METODY:
- Opowiadanie
- Dialog
- Burza mózgów /Dlaczego myszka płacze?/
- Giełda pomysłów / Co zrobić by myszka nie płakała? /
- Słuchanie muzyki
- Praca z komputerem

FORMY PRACY:
- Zespołowa
- Indywidualna

MEDIA /środki dydaktyczne/:
- Wizytówki
- Szarfy /norki/
- Płyta CD "Klik uczy czytać"
- Komputer

CZAS TRWANIA: 3 lub 4 jednostki lekcyjne.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Jesteśmy mysią gromadą - rozpoczęcie zajęć i przyjęcie ról.
- Powitanie w kręgu, dostrzeżenie karteczek, na których narysowane są myszki.
- Każde dziecko szuka myszki dla siebie.
- Dzieci wymyślają imiona dla swoich myszek, robią ukłon i przedstawiają się.
- Porównywanie myszek - Czym się różnimy? / kolorem, wielkością i wzorem futerka /.
- Zabawa ruchowa - Jaką myszką jesteś? /usiądą myszki białe, duże myszki podskoczą 4 razy.../.

2. Opowiadanie nauczycielki - wprowadzenie do Mysiej krainy.
Za górami, za lasami, za siedmioma dolinami, za siedmioma rzekami, w pięknym bajkowym lesie była Mysia Kraina. Mieszkały w niej myszki, które jak przystało na prawdziwe myszki miały imiona zaczynające się od głoski "m.". Mieszkał tam mały Marcinek, jego siostra Małgorzatka, ich mama Maruszka, tato Miluszek ........dziadzio, babcia stryj ciocia....... dzieci wymyślają imiona zaczynające się na "m.". Wszystkie małe myszki uwielbiały się bawić. Czy chcecie poznać zabawy małych myszek?

3. Poznajemy ulubione zabawy myszek.
a) Myszy harcują
na podłodze leżą kolorowe szarfy - norki /w trakcie zabawy zmieniamy ilość norek i ich pojemność - na umówiony sygnał nauczycielka podnosi kartonik z cyfrą - w każdej norce zmieści się tylko ...... myszek.

- Porównywanie
- Przeliczanie
- Proste obliczenia

b) Szukamy partnera
- Dzieci szukają partnera - łączy ich jedna cecha wspólna np. wielkość, kolor, wzór
- Dwie cechy wspólne - wielkość i kolor, kolor i wzór lub wielkość i wzór
- Trzy cechy wspólne - wielkość, kolor i wzór

Po wykonaniu każdego zadania myszki przedstawiają się np. "My jesteśmy myszki duże i brązowe".

4. Ustalanie różnic między myszkami - wyciągnięcie wniosku - Nie ma myszek ani ludzi identycznych.

5. Ćwiczenia relaksacyjne
- Myszki szukają sobie wygodnej pozycji
- Odpoczywają słuchając muzyki
- Poznają płaczącą postać /myszkę komputerową/.

6. Burza mózgów - dzieci próbują się dowiedzieć:
- Kim jest postać?
- Jak ma na imię?
- Dlaczego płacze?

7. Opowiadanie myszki komputerowej - ...Jestem bardzo smutna i płaczę ponieważ nikt nie chciał się ze mną bawić. Prosiłam moje koleżanki, ale nikt nie miał dla mnie czasu.

a) Rozmowa z dziećmi na temat: Co moglibyśmy zrobić, aby myszka nie płakała?

b) Giełda pomysłów - /zaprosić ją do naszej krainy i pobawić się z nią/

c) Postawienie problemu - Czy myszka komputerowa mogłaby z nami zamieszkać?

d) Porównywanie myszek - Szukanie podobieństw i różnic /para uszu, ogonek,./ wniosek - /nie mogłaby z nami mieszkać, ale możemy się z nią pobawić/.

8. Zaproszenie do zabawy z myszką komputerową - prezentacja programu "Klik uczy czytać"
Skoro jesteście tacy mili i chcecie się ze mną pobawić, chciałam nauczyć was wspaniałej zabawy z moim przyjacielem Klikiem. Chodźcie tutaj wszyscy, pokażę wam, na czym ta zabawa polega. Nauczyciel wraz z "Myszką" pokazuje dzieciom komputer, monitor, klawiaturę. Myszka komputerowa "wskakuje" do komputera i pokazuje jak dzieci mogą z jej pomocą poruszać się po ekranie.

9. Zabawa dzieci - PRACA Z PROGRAMEM "KLIK UCZY CZYTAĆ"
Utrwalenie poznanej litery "m".

Opracowanie: mgr Barbara Brachowicz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1388


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.