Katalog

Beata Fabicka
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Przebieg warsztatów "Kto mieszka w drzewie?" dla klas kształcenia zintegrowanego prowadzonych w ramach II Festiwalu Sztuki Małego Dziecka

- n +

Przebieg warsztatów "Kto mieszka w drzewie?" dla klas kształcenia zintegrowanego prowadzonych w ramach II Festiwalu Sztuki Małego Dziecka

Masz swój dom. Odpoczywasz w nim, chronisz się w nim przed zimnem, deszczem. Jesteś w nim bezpieczny, szczęśliwy. Drzewo to też czyjś dom. Kto w nim mieszka?. Może zwierzątko, owad, elf albo... Zapukaj może ci otworzy?

Kto mieszka w drzewie?

Warsztaty plastyczne przeprowadzone przez Beatę Fabicką dnia 25-03-2002r.

Cele:
- Rozwijanie wyobraźni i fantazji dzieci.
- Pogłębienie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących drzewa.
- Uświadomienie dzieciom dla jak wielu stworzeń drzewo jest domem.
- Wzbudzanie uczucia radości ze wspólnie wykonanej pracy.
- Integracja grupy poprzez tworzenie jednego dzieła.

Materiały:
- Ilustracje zwierząt i owadów, kartony, klej, kolorowy papier, mazaki, kredki pastelowe, bibuła, szpilki, taśma klejąca, duże drzewo (pień z tektury i gałęzie prawdziwego drzewa).

Liczba uczestników: 25

Czas warsztatów: 3 godziny dydaktyczne

Przebieg:
1. Oglądanie dużego drzewa - pień wykonany z tektury, a w środek włożone prawdziwe gałęzie. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat drzewa (jakie jest?, z czego jest zrobione?)
2. Witanie się z drzewem. Podanie swojego imienia i wykonanie pewnego gestu lub ruchu np. klaśnięcie, tupnięcie, podskok, ukłon itp.
3. Taniec wokół drzewa. Zaśpiewanie i zatańczenie na melodię piosenki "Stary niedźwiedź mocno śpi" tekstu:
Nasze drzewo mocno śpi.
Nasze drzewo mocno śpi.
Lecz my je lubimy
Do tańca prosimy.
Chcemy się z nim bawić dziś.
4. Omówienie treści odśpiewanej piosenki. Ustalenie kiedy drzewa śpią, a kiedy się budzą.
5. Wymyślanie przez dzieci sposobów na obudzenie drzewa znajdującego się w sali np. zapukać w pień, zaklaskać, zasiedlić, dorobić liście itp.
6. Rozmowa z dziećmi na temat ich domów - jak wyglądają, jak się w nich czują.
7. Ustalenie "Kto mieszka w drzewie?". Wymienianie nazw zwierząt, owadów - pokazywanie ich ilustracji.
8. Rysowanie kredkami pastelowymi mieszkańców drzewa. Oklejanie pracami tekturowego pnia.
9. Wymyślanie fantastycznych mieszkańców. Rysowanie ich mazakami. Oklejanie pracami pnia drzewa.
10. Uświadomienie dzieciom, że drzewo jest domem dla wielu różnych stworzeń.
11. Ozdabianie drzewa aby zwierzętom , które w nim mieszkają było miło i przyjemnie.
- Malowanie kredkami pnia drzewa (wolne miejsca między naklejonymi pracami dzieci).
- Wykonanie kwiatów z bibuły i ozdobienie nimi gałęzi drzewa.
- Wycięcie zielonych liści i umocowanie na gałęziach.
12. Pożegnanie. Odśpiewanie i zatańczenie na melodię piosenki "Stary niedźwiedź mocno śpi" tekstu:
Nasze drzewo nie śpi już.
Nasze drzewo nie śpi już.
Całe jest wesołe.
W nim zwierzaków roje,
Więc samotne nie jest już.
13. Rozdanie dyplomów i lizaków za uczestnictwo w zajęciach.

Opracowanie: Beata Fabicka

Wyświetleń: 1921


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.