AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Wielgosz
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć otwartych z nauczania zintegrowanego dla klasy II

- n +

Scenariusz zajęć otwartych z nauczania zintegrowanego dla klasy II
OŚRODEK TEMATYCZNY - Technika na co dzień

Klasa: II SP

Czas: 2 godziny lekcyjne

Temat dnia: Urządzenia elektryczne w domu. Rozmowa na temat znaczenia urządzeń technicznych w życiu codziennym. Rozwiązywanie zagadek o urządzeniach elektrycznych. Zasady bezpieczeństwa. Rodzaje rzeczownika. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb dwucyfrowych w zakresie 100. Urządzenie elektryczne - składanie, oklejanie pralki.

Cele operacyjne:
  • Wzbogacanie słownictwa o nazwy nowoczesnych urządzeń technicznych i grupowanie ich ze względu na stosowanie i przydatność w życiu.
  • Bezpieczeństwo korzystania z urządzeń elektrycznych.
  • Podkreślenie znaczenia urządzeń elektrycznych.
  • Poznawanie urządzeń technicznych i grupowanie ich ze względu na stosowanie i przydatność w życiu.

    Metody pracy:
  • słowna,
  • praktycznego działania,
  • pokaz.

    Formy pracy:
  • indywidualna,
  • zbiorowa.

    Środki dydaktyczne:
  • podręcznik „Wesoła szkoła”
  • szablon pralki,
  • krzyżówka dla każdego ucznia,
  • pomoce wyrazowe do rozsypanki,
  • ilustracja komputera,
  • ilustracja odkurzacza do wykonywania działań matematycznych,
  • urządzenia elektryczne i eksponaty używane dawniej.

    PRZEBIEG ZAJĘĆ

    N - czynności nauczyciela
    U - czynności ucznia

    1. Powitanie gości i uczniów.

    2. Na podłodze leżą porozrzucane drobne śmieci

    N - Czy dobrze się czujecie w klasie?
    Co należy zrobić aby poprawić wygląd klasy?
    U - Swobodnie dzieci odpowiadają jak się czują i starają się poprawić wygląd klasy.
    N - Czy łatwo jest zbierać drobne śmieci?
    Co przydałoby się do sprzątania?
    U - Odkurzacz
    N - Instrukcja obsługi
    U - Sprzątanie klasy odkurzaczem
    N - Rozdam Wam zagadki, rozwiązania będziecie wpisywać do krzyżówki.



      1. To urządzenie lubię i cenię, bo w nim miksuję zdrowe jedzenie
      2. Bajkę w nim obejrzysz i w tygodniu i w niedzielę, tata mecz i wiadomości a mama telenowelę.
      3. Na półce - wieża, lecz bez rycerza. Głośna muzyka płynie z głośnika.
      4. Biała szafa w środku chłód, co w niej schowasz zmieni w lód.
      5. Słyszysz słowa cioci Andżeliki, która dzwoni prosto z Ameryki.
      6. Szumi, warczy, syczy, dmucha, wciąga z kątów kurz do brzucha.
      7. Może być duży, może być mały, z sufitu na ciebie patrzy w światło ubrany.
      8. Gdy wodę naleję do niego, na herbatę zaproszę Cię kolego.
      9. Do koszuli się tuli, gładzi kołnierz, mankiety, gdy je bierzesz uważaj! może parzyć niestety.
      10. Mały pstryczek elektryczek. Jak tym pstryczkiem zrobisz pstryk, to się światło zjawi w mig.
      11. Bez zapałek go zapalam i już słyszę wieści z dala. Bez kluczyków go zamykam, milkną słowa i muzyka.
      12. Dwa kundelki lubią .........
      13. gdy im nie dasz wpadają w ................. .

    3. Swobodne wypowiedzi na temat urządzeń elektrycznych znajdujących się w klasie
    - Jakie urządzenia elektryczne jeszcze znacie?
    - Które urządzenia służą do pracy, a które odpoczynkowi i rozrywce.

    4. Omawianie i wykonanie ćwiczenia z karty pracy.
    - Wyrażanie opinii wobec sytuacji przedstawionych na ilustracji.

    Drama.

    Będziecie układać wyrazy własnym ciałem, które będą odpowiedzią na pytania. - Jesteście osobami niemymi, możecie tylko porozumiewać się za pomocą gestów i dotyków.

    5. Rozmowa na temat techniki w życiu codziennym dawniej i dziś.
    - znaczenie wynalazków
    - oglądanie wystawki dawnych urządzeń zgromadzonych w klasie.

    6. Nazywanie poszczególnych urządzeń oraz jakie czynności te urządzenia wykonują - analiza ortograficzna
    - wypełnianie tabelki
    - odpowiedzi na zadane pytania nauczyciela
      1. Czy można zostawiać włączone urządzenia elektryczne?
      2. Czy po skończeniu odkurzania należy wyłączyć odkurzacz?
      3. Czy można mokrymi rękoma włączać urządzenia elektryczne?

    PRZERWA ŚRÓDLEKCYJNA

    7. Będziemy teraz naśladować urządzenia elektryczne.
    - Dzieci wychodzą z ławek i naśladują pracę tych urządzeń (odkurzacza, suszarki).

    8. Jakie mamy rodzaje rzeczownika.
    - Uczniowie wymieniają rodzaje rzeczownika i je określają (praca indywidualna).

    9. Uczniowie otrzymują kartki z ilustracją odkurzacza.
    - wykonują obliczenia i kolorują rysunek
    - uczeń wykonuje czynności, inni odgadują jakim urządzeniem wykonuje tę czynność.

    10. Różnorodne obliczenia na oddawanie i odejmowanie liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
    - szeregowanie wyników od najmniejszego do największego
    - odczytanie hasła.

    11. Wykonanie pralki automatycznej z szablonu.
    - ocena wykonanych prac.

    12. Podsumowanie dnia i samoocena.

    Opracowanie: Elżbieta Wielgosz

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5765


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 1



    Ilość głosów: 1

    Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
    Dowiedz się więcej.