![]() |
![]() |
Katalog Beata Żukowska Zajęcia zintegrowane, Artykuły "Poznajemy i wyrażamy uczucia" - scenariusz zajęcia terapeutyczno-rozwojowego dla dzieci nieśmiałych (przedział wiekowy 7-9 lat)Poznajemy i wyrażamy uczuciaScenariusz zajęcia terapeutyczno-rozwojowego dla dzieci nieśmiałych (przedział wiekowy 7-9 lat )CZAS TRWANIA- 60 minut LICZBA UCZESTNIKÓW- do 10 osób CELE: METODY PRACY: rundka, praca w kręgu, forma plastyczna-"butelka nastroju", pantomima ŚRODKI DYDAKTYCZNE: kartki papieru, sól, lejek, butelka, gazety, "Cztery pory roku (Zima)-A. Vivaldi PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Powitanie grupy: Uczestnicy zajęć wraz z prowadzącym stoją w kręgu. Wyciągają ręce przed siebie, budują z nich piramidę, układając je jedne na drugich. Na hasło prowadzącego: "-Nasza grupa !", wyrzucają ręce do góry z okrzykiem "-Razem !". 2. Spotkanie w kręgu: Rundka Dzieci siedzą w kole, przekazują sobie maskotkę (np. misia, miękką piłkę) kończąc zdania: Jestem smutna, gdy... Jestem wesoła, gdy... Lubię, gdy mama... Źle się czuję, gdy... W zabawie biorą udział chętne dzieci oraz prowadzący, który kończy każdą część rundki. " Nasze uczucia"- pantomima Każde dziecko losuje karteczkę z nazwą uczucia. Następnie stara się je przedstawić członkom grupy, którzy je rozpoznają i nazywają. "Jakie uczucia mi towarzyszą? - mapa mentalna Każde dziecko otrzymuje kartkę z pięcioma okienkami. Do nich wpisuje nazwę uczucia, które odczuwa w różnych sytuacjach. Po wykonaniu zadania każda mapa jest przypięta do tablicy. Dzieci zauważają, że wszystkie przeżyły podobne emocje. Następnie opowiadają o chwilach, kiedy czuły złość, szczęście, radość, smutek, zazdrość, wściekłość, strach, spokój, zakłopotanie itp. Wspólnie dochodzą do wniosku, że wszystkie uczucia są ludzkie i nie należy się ich wstydzić. 4. " Butelka nastroju "- forma plastyczna Przed spotkaniem prowadzący przygotowuje naczynia z solą, którą miesza z różnymi kolorami kredy. Dzieci napełniają plastikową, przezroczystą butelkę kolorami, które wyrażają ich obecny stan emocjonalny. Słuchają przy tym utworu: "Zima" A. Vivaldiego. 5. Zabawa "gazeta-symbol" Spośród sterty gazet (symbolizują one uczucia), uczestnicy wybierają ich dowolną ilość. Prowadzący mówi: Teraz zróbcie z tymi uczuciami, co chcecie. Podaje kolejno nazwy (np. szczęście, rozpacz, strach, spokój). Dzieci lepią kule, gniotą je, podrzucają, rozrywają, rzucają w siebie, przekazują innym itp. 6. Zabawa "Klaun" Dzieci ponownie wracają do koła. Jedno z nich próbuje rozśmieszyć pozostałe, robiąc zabawną minę. Gdy mu się to udaje, zostaje nagrodzone znaczkiem "Uśmiechnięta buzia". 7.Zakończenie spotkania - W jakim nastroju kończę zajęcia? - Co mi się w nich podobało? Pożegnanie- "-Nasza grupa"- "-Razem"
Opracowanie: Wyświetleń: 10085
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |