AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Mirosława Chrzanowska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Matki

- n +

SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI Z OKAZJI DNIA MATKI

Świetlica odświętnie przybrana ilustracjami,portretami mam,kwiatami. Mamy siedzą przy stolikach, na których znajduje się słodki poczęstunek . Dzieci odświętnie ubrane stoją w grupie przed mamami, trzymają bukieciki kwiatów oraz drobne upominki samodzielnie wykonane na zajęciach.
Jedno z dzieci wychodzi na środek,składa życzenia. Następnie wszyscy śpiewają ”Sto lat”,podchodzą do swoich mam, indywidualnie składają życzenia oraz wręczają bukieciki kwiatów i upominki.
Dzieci wracają na środek, stoją półkolem .Prezentują przygotowany repertuar.
( W przedstawieniu bierze udział 26 dzieci )

(Na czoło wychodzi 7 dzieci)

Dziecko I
Mamusiu Kochana!
Dziś od rana chcę usiąść
na Twych kolanach.
I chociaż mówi tak skromnie
Twoja najmilsza pociecha,
proszę, uśmiechnij się do mnie,
bo lubię,gdy się uśmiechasz.

Dziecko II
Dla Ciebie Mamo pragnę być zuchem,
choć nieraz będę w wielkich opałach.
Mogę pić nawet mleko z kożuchem,
bylebyś do mnie się uśmiechała.

Dziecko III
Kochana Mamusiu moja,
to ja –córeczka Twoja.
Składam te skromne życzenia,
byś była zawsze radosna,wesoła
i kwitnąca jak wiosna.
Byś mnie zawsze kochała
i z mego powodu nigdy nie płakała.
Byś żyła lat sto, może i więcej,
bo bardzo kocham Ciebie i wiem,
że Ty też kochasz mnie.

Dziecko IV
Piękne są róże, piękne są bratki,
lecz najpiękniejsze jest serce Matki.
Za trud, za miłość w serdecznej podzięce,
życzę szczęścia, zdrowia i całuje Twe ręce.
Bądź zawsze tak samo:
piękna, droga, potrzebna.

Dziecko V
Ach te Mamy, nasze Mamy,
To są piękne, śliczne damy!
Jak gustownie są ubrane,
A jak pięknie uczesane!
Jak się ślicznie uśmiechają,
Jak radosne oczy mają!
Suknie mają w kwiatki,w groszki,
ładne butki i pończoszki,
paznokietki malowane
i usteczka szminkowane.
I brunetki,i blondynki,
I rudawe,i szatynki.

Dziecko VI
Mały bukiecik kwiatuszków
rozkwitł dziś rano
Z wiązanką życzeń słonecznych
dla ciebie – Mamo.

Dziecko VII
W Dniu Święta Matki
przynosimy świeże kwiatki.
Chociaż więcej nic nie mamy
to serdecznie Was kochamy!
Zawsze miejcie humor złoty
i choć troszkę mniej roboty.
(Wspólny śpiew piosenki ”Mama w kuchni” muz. S.Marciniak, sł.E.Zawistowska)

Dzieci stawiają pośrodku stolik, przy którym siada chłopiec, dziewczynka i uczennica grająca mamę.

Chłopiec
Co dla ciebie namalować, mamo ?

Mama
Co chcesz.

Chłopiec
A może być deszcz?

Mama
Tak, proszę o deszcz.

Chłopiec
Maluję wodę deszczową farbą perłową, kroplą okrągłą...

Mama
A teraz lato

Chłopiec
Maluję lato blaskiem słonecznym,
oddechem ciepłym, myślą pogodną.

Mama
Namaluj coś bardzo ważnego,
najważniejszego na świecie!

Chłopiec
To daj mi, mamo, trochę uśmiechu,
dobroci swojej garstkę, melodię kołysanki,
kawałek dawnej bajki i tę zmarszczkę,
która cię dzieli na dobrą i złą mamę,
gdy moje buty znowu są całkiem mokre...
A gdy to wszystko dostanę
dopiero namaluję, zgadnij co?

Mama
Nie wiem...

Chłopiec
Twój portret
(Chłopiec wstaje i mówi pokazując ręką)
Kochane Mamusie!
To Wasze portrety.
Och1Jakie wspaniałe
są na nich kobiety!
(Chłopiec siada przy stoliku)

Dziewczynka
Fajnie tak siedzieć razem wieczorem.
Mogę z Tobą, Mamuśku, rozmawiać o szkole.
Księżyc-rogalik przez okno zagląda...
W jego blasku-ty, Mamuś, prześlicznie wyglądasz.
Taka jesteś spokojna i pełna dobroci!
I wszystko nam wybaczasz, choć Jaś ciągle psoci.

 
Dla Mamy portret teraz namaluję!
A w nim powiem wszystko, wszyściutko, co czuję!
Czy twoje włosy mogą być farbą złotą?

Mama
Maluj-popatrzę na to z ochotą!

Chłopiec
A Twoje oczy, tak szczere zawsze...
Słonecznym blaskiem pociągnę, a jakże

Mama (stojąc)
Jakie szczęście, że mam
tak kochane dzieci!
Nawet w deszczu niech dla was
słonko zawsze świeci!
(Mama siada bokiem na krześle, jest smutna)

Dziewczynka
Mama usiadła przy oknie.
Mama ma oczy mokre.
Mama milczy i patrzy na ziemię.
Pewnie ma jakieś zmartwienie...
Zrobiłam dla niej teatrzyk,
a ona wcale nie patrzy.
Przyniosłam w złotku orzecha-
a ona się nie uśmiecha.
(Podchodzi do mamy, obejmuje ją za szyję )
Usiądę sobie przy mamie,
obejmę mamę rękami
i tak jej powiem na uszko:
”Mamusiu, moje jabłuszko!
Mamusiu, moje słoneczko!...”
Mama uśmiechnie się do mnie
I powie

Mama
Moja córeczko.
Na środek wychodzi inny chłopiec

Chłopiec
Cóż to za dama
cudnie uśmiechnięta
od stóp po włosy
cała w kwiatach.
A tata powiada:
-to za mało-
należałoby przynieść wszystkie kwiaty świata!
I ręce jej całuje
i krzesło podaje,
a ona-aż trudno uwierzyć –
jeszcze piękniejsza się staje.


Indywidualny śpiew piosenki ”Pomogę mamie” Na środek wychodzi 5 dzieci

Dziecko I
Wiesz, co robi twoja mama,
Gdzie pracuje,
Jaki zawód wykonuje?

Dziecko II
Moja mama mierzy, kroi,
kręci przy tym głową.
Wyczaruje suknię piękną,
jest przecież krawcową.

Dziecko III
Moja leczy chore dzieci,
Słucha, opukuje.
Ma dyżury w dzień i w nocy,
w szpitalu pracuje.

Dziecko IV
Moja mama uczy w szkole,
to jest praca ciężka.
Przekazuje innym wiedzę,
jest nauczycielką.

Dziecko V
Moja mama sprząta, pierze,
obiady gotuje.
No i małych swych urwisów
dzielnie wychowuje.
Wie, jak ciasto pyszne zrobić,
jak załatać dziurę,
żeby deszcz nas nie przemoczył,
odpędzi złą chmurę.

Recytacja wiersza ”Mama”. Na środek wychodzi 4 uczniów. Recytując wiersz podnoszą kartoniki z kolejnymi literami wyrazu ”mama”.

Dziecko I

M-jak miłość do swego syna.

Dziecko II
A –jak akacji zapach, które pamiętam z tamtego spaceru, gdy ledwo dosięgałem do jej ręki.

Dziecko III
M-jak moja, moja jedyna...
i to słowo do snu szeptane: maleńki...

Dziecko IV
A-jak anioł, tyle piękna i taka w niej siła.

Zbiorowy śpiew piosenki ”Wiele pięknych kwiatów znamy”(na tle melodii z kasety ”Wesoła szkoła cz.1. klasa III” WSIP
Dwóch uczniów przedstawia scenkę ”Plecak”. .


Chłopiec I
Cześć Wojtek !Co się obładowałeś jak wielbłąd?Przecież ledwo idziesz!

Chłopiec II
Cześć...Uf, już nie mogę!

Chłopiec I
Człowieku, toż ty się przełamiesz pod tym plecakiem. Coś ty tam naładował ?!Przecież jedziemy tylko na trzy tygodnie .Podróżować z takim ładunkiem to jest straszne, okropne !

Chłopiec II
Co ja zrobię ?Przecież wziąłem wszystko to, co mi będzie potrzebne .A ile się jeszcze nie zmieściło !Trochę włożyłem do kieszeni .O, zobacz .

(Chłopiec II pokazuje wypchane kieszenie, zdejmuje z trudem plecak i stawia go na ziemię)

Chłopiec I
Nie wytrzymam !Co ty robiłeś na zbiórce, kiedy druh tłumaczył,co należy zabrać na wyprawę w góry?

Chłopiec II
Słuchałem i mam nawet zanotowane. Każdy przecież miał wziąć ulubioną książkę,a ja mam ich 10,to nie wiedziałem, którą bardziej lubię.

Chłopiec I
Szkoda, że nie wziąłeś całej swojej biblioteki .Ty naprawdę nie myślisz .Przecież jak się nadźwigasz, to ci się czytać nie zechce ze zmęczenia. No, ale książki to jeszcze nie wszystko.

Chłopiec II
Druh mówił, że można wziąć swoje jakieś hobby .A ja zbieram różne kamienie .To one są takie ciężkie!

Chłopiec I (zdumiony)
I ty masz tu te swoje kamienie?!

Chłopiec II (zdziwiony) No, tak...

Chłopiec I
Ojej, ty kapuściana głowo !Przecież druh mówił o hobby takim lekkim, o piosenkach, o gitarze, wierszach, no o jakiejś książce, piłce. Mówił wyraźnie.

Chłopiec II
Ja nie mam gitary...Nie pamiętałem dokładnie jak mówił druh. Wiem, że mówił o hobby.

Chłopiec I
No i gdzie ty masz to swoje hobby?

Chłopiec II
Trochę w plecaku, trochę w kieszeniach.

Chłopiec I
A buty masz wygodne?

Chłopiec II
Tak !Cztery pary!

Chłopiec I
A po co ci aż tyle?

Chłopiec II
Nie wiem, wszystkie były wygodne, to zabrałem.

Chłopiec I
Tyle butów? Przecież one ci zajmą tylko miejsce .Nie będziesz przecież każdego dnia chodził w innych butach!

Chłopiec II (radośnie)
Dlaczego nie?...Ale za to mam jeden ręcznik!

Chłopiec I (zrozpaczony)
Jeden ręcznik na trzy tygodnie ?!To jak on będzie wyglądał pod koniec, a jeżeli go wypierzesz, to czym się wytrzesz? O jejku, jejku !

Chłopiec I
To już nie wiem, jak cztery pary butów to dużo, a jak mam tylko jeden ręcznik, to też źle .

Chłopiec I
A mydło masz?

Chłopiec II
Nie, nie mam... Nie zmieściło się.

Chłopiec I
Nie wytrzymam! Ile jeszcze do odjazdu pociągu? (patrzy na zegarek) O, jeszcze 20 minut. Chodź ze mną do mojej mamy. Ona pracuje tu na dworcu. Przeładujemy to wszystko.

(Chłopiec II niesie plecak, chłopiec I pomaga mu,wychodzą ze sceny,po chwili wraca chłopiec I)

Chłopiec I
Że też ten Wojtek tak się zapakował, strach pomyśleć co by było, gdyby musiał dźwigać te swoje kamienie i tyle tych butów, książek... Przecież trzeba by było wynająć taczki, żeby to woził. Dobrze, że moja mama tu jest.

(Wchodzi mama)

Mama
No! Zrobiliśmy co się dało. Mydełko dałam mu swoje i miałam też czysty ręcznik.

Chłopiec II
Wziąłem tylko jedną książkę, wiesz jaką? ”Tomek w krainie kangurów”. Kiedyś pojadę do Australii i będę wiedział już, jak zapakować plecak i co ze sobą zabrać. Dziękuję pani!

Mama
Nie ma za co. Biegnijcie do wagonu, szczęśliwej podróży!

Chłopcy (razem)
Dziękujemy!

Grupa dzieci ubrana w strój sportowy tańczy i śpiewa piosenkę ”Życie na sportowo”

Dwoje dzieci gra na organach wybrane melodie.

Wspólny śpiew piosenki ”Bajka dla mamy”.

Po zakończeniu części artystycznej dzieci podchodzą do swoich mam, rozmawiają z nimi, częstują się ciastem.


Wiersze zaczerpnięto z :
1.K.Lenkiewicz ”Wybór wierszy okolicznościowych” WSiP,Warszawa 1990
2.R.Przymus /wybór i opracowanie/ ”Inscenizacje pełne radości”, Wydawnictwo Juka,Warszawa 1995

Opracowanie: Mirosława Czesława Chrzanowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1923


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.