Katalog Beata Zielińska Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz spotkania integracyjnego dla klas VI
Data: 23.04.2001 r.
Podczas, gdy rodzice z dziećmi się schodzą przed wejściem wita ich serce: Serdecznie wszystkich zaproszonych gości witamy i na spotkanie integracyjne zapraszamy Po wejściu na sali goście podchodzą do stolika, gdzie czekały na nich określone zadania do wykonania na szarym papierze. Zadania dla wszystkich W zależności od własnego nastroju należy wybrać określony kolor serduszka, ozdobić je i przykleić do ubrania. Zadanie dla dzieci Odrysować kontur swojego buta i wpisać słowo kojarzące się ze szkołą. Zadanie dla rodziców Na płatku wpisać słowo kojarzące się z zabawą i przykleić do łodyżki. 2. POWITANIE Prowadzący kieruje słowa powitania do konkretnych osób Witam wszystkich, którzy:
Osoba prowadząca mówi: Ażeby tak naprawdę dobrze się bawić, trzeba być w dobrej kondycji, dlatego odwiedzimy gabinet masażu, gdzie nasze ciała poddane zostaną wierszykom - masażykom. Osoba prowadząca wykonuje ruchy palcami osobie leżącej na brzuchu, mówiąc przy tym: Tędy płynęła rzeczka Tędy przeszła pani na szpileczkach Tędy przeszło stado słoni A tedy przeleciał tabun koni Potem zaświeciły dwa słoneczka Przyleciała szczypaweczka Spadł drobniutki deszczyk Czy cię przeszedł dreszczyk? Rodzic wraz z dzieckiem naśladuje ruchy osoby prowadzącej. 4. ZABAWY OŻYWIAJĄCE z CHUSTĄ Rybak i rybka Przekaż miłe życzenie Kwiat lotosu 5. NAUKA TAŃCA INTEGRACYJNEGO Ustawienie: parami naprzeciw siebie, tworząc rzędy Wstęp: 8 uderzeń. Część 1: 4 kroki do siebie, klaśnięcie w dłonie partnera, powrót 4 krokami do tyłu 8 krokami zamiana miejsc z partnerem 8 krokami ponownie zamieniamy się miejscami z partnerem 4 krokami do siebie, klaśnięcie, 4 krokami powrót. Część 2: Pary z początku rzędu tańczą na koniec uliczki, pozostali klaszczą w dłonie. Wszystko powtarzamy aż do zakończenia melodii. 6. ZABAWY INTEGRUJĄCE Ludzie do ludzi Dobór uczestników w pary, prowadzący podaje komendy np. kolano do kolana, ucho do ucha itp. Wszyscy wykonują to polecenie. Na hasło ludzie do ludzi zamiana partnera. Kto zostaje bez pary kontynuuje zabawę ZIG-ZAG Siad na krzesłach na obwodzie koła. Jedna osoba w środku wskazuje na kogoś mówiąc ZIG (osoba ta podaje szybko imię sąsiada z lewej strony) ZAG (z prawej strony) ZIG-ZAG (wszyscy zamieniają się miejscami) Osoba bez krzesła kontynuuje zabawę. 7. NAUKA TAŃCA INTEGRACYJNEGO Ciasto (Kuchensitztanz - Tanze für die Gruppe (Compact) AGB) Po wspólnym odtańczeniu wszyscy goście zostają zaproszeni na wcześniej przygotowany przez dzieci poczęstunek, podczas którego odbywa się pokaz żonglerski w wykonaniu uczniów z SP 16. 8. ZABAWY NA WSPÓŁPRACĘ Rozsypanka Dobór uczestników grupkami według pór roku. Każda grupa dostaje w kopercie rozsypane zdanie, które należy jak najszybciej ułożyć I grupa Dzieci pewną dozę wychowania muszą zawdzięczać samym sobie Maria Dąbrowska II grupa Kiedy dzieci nic nie robią robią głupstwa Henry Fielding III grupa Dzieci wychowane bez pieszczoty są jak kwiaty hodowane bez słońca Alfred de Musset IV grupa Jak ty rodzicom, tak dzieci tobie Tales z Miletu 9. WĄŻ Zadaniem grupy jest odczytanie poniższego tekstu w sposób, jaki został napisany na kartce, którą wylosował opiekun grupy:
Nie porusza żadną nóżką Poruszałby gdyby mógł Ale przecież nie ma nóg 10. SCENKI TEATRALNE W grupach następuje przygotowanie scenek teatralnych, w których rodzice wcielają się w role dzieci, a dzieci w role rodziców Rodzice Mama wraca z wywiadówki, na której dowiedziała się o złych ocenach i nieodpowiednim zachowaniu dziecka. Uczniowie W czasie nieprzemyślanej zabawy koleżanka złamała nogę, dziecko ma wezwać rodziców do szkoły. 11. POŻEGNANIE Odczytanie w grupach tekstu według inwencji członków grupy. Żegnam was Już czas Idę ja, idziesz Ty Raz, dwa, trzy 12. ZAKOŃCZENIE Zakończeniem spotkania była informacja zwrotna Buźka. Przy wyjściu z sali znajduje się arkusz szarego papieru i markery. Każdy przez narysowanie wybranej buźki: wesołej, smutnej lub obojętnej zaznaczał samopoczucie, jakie towarzyszyło mu podczas imprezy. Osoby prowadzące dziękują za udział w imprezie. Żegnają tych wszystkich, którzy świetnie się bawili oraz tych, którzy czuli się już trochę zmęczeni. 13. REFLEKSJA Dzięki wykorzystaniu metod z pedagogiki zabawy spotkanie to było zaskakującym przeżyciem dla rodziców i ich pociech. Kontakty z rodzicami oraz rodziców między sobą stały się cieplejsze, bardziej otwarte i szczere. Podczas wytworzenia klimatu wspólnej, dobrej zabawy był czas na relaks, na odreagowanie od aktualnych emocji. Zabawy z chustą animacyjną umożliwiły dzieciom i ich rodzicom integrację grupy bez względu na wiek. Pobudzały wyobraźnię, czerpały radość płynącą z ruchu i przebywania w grupie. 99% uczestników narysowało wesołą buźkę. Jeden uczeń wybrał buźkę smutną. Przyczyną było to, że nikt z jego rodziców nie przyszedł na tę, jego zdaniem, niezwykle udaną imprezę.
Wyświetleń: 2366
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |