Katalog

Beata Zielińska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Hasło dnia: W Krainie Zabawy

- n +

 

Hasło dnia: W Krainie Zabawy

Scenariusz imprezy dla kl. I - IV z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka

Zabawa – upiększa życie, uzupełnia je,
w tej właśnie mierze jest niezbędna.
J. Huizinga

Cele imprezy:

  • integracja uczniów całej społeczności szkolnej,
  • kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy wśród uczniów, rozwój społeczny uczniów: doświadczanie odpowiedzialności za drugiego człowieka, wspólne podejmowanie decyzji,
  • aktywizowanie uczniów do czynnego udziału w zabawie,
  • kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy oraz pracy w grupach (bez rywalizacji, celem dania szansy słabszym i nieśmiałym uczniom), tworzenie okazji do wspólnych przeżyć,
Metody
  • aktywizujące, wywołujące zaciekawienie i zaintrygowanie wspólną zabawą, umożliwiające równoczesne kierowanie przez dziecko własną aktywnością, wyrażanie siebie i nawiązanie ściślejszych kontaktów z innymi członkami grupy.
Materiały
  • arkusze szarego papieru,
  • kolorowe kartony,
  • balony,
  • maskotki - niespodzianki,
  • plansze z napisami,
  • płyta audio ze ścieżką dźwiękową.
Uwaga!

Klasy biorące udział w imprezie otrzymują arkusze szarego papieru. Ich zadaniem jest przedstawić portret „Moja klasa", będący później dekoracją sali. Portret jest dostarczony do organizatorów w dniu poprzedzającym imprezę.

1. ZBIÓRKA UCZESTNIKÓW SPOTKANIA

Podczas, gdy klasy zbierają się na sali gimnastycznej, w tle słychać przeboje dziecięce (CD utwory 1 - 4)

2. POWITANIE


Witamy wszystkich bardzo serdecznie, a szczególnie was kochane dzieciaki, gdyż dziś jest wasze święto. Witamy również tych. którzy niestety nie są już dziećmi, a jeszcze nie tak dawno nimi byli.

Zapewne rozpoznaliście wszystkie maskotki, które przybyły do nas w tym szczególnym dniu. Należałoby je odpowiednio przywitać. Proponujemy okrzyk Ho, ho. ho!!! Uwaga! Witamy wszyscy (...) Ho, ho, ho!!!

Zapraszamy wszystkich do jedynej w swoim rodzaju krainy zabawy.

Osoby prowadzące witają dzieci mówiąc wierszyk:

Witamy wszystkich gości
Kłaniamy się niziutko
A na dowód tego
śmiejemy się cichutko

Po chwili na sali słychać przeraźliwy śmiech (CD utwór 7)

Czy chcecie jechać do krainy zabawy?
My nic nie słyszymy!

Czy chcecie jechać do krainy zabawy?
My nic nie słyszymy!

3. ROZPOCZĘCIE IMPREZY

Piosenka w wykonaniu Margolci i Misia (CD utwór 5)

4. WEJŚCIE MASKOTEK - NIESPODZIANEK

(CD utwór 6)

5. PODRÓŻ DO KRAINY ZABAWY - ZABAWA INTEGRUJĄCA KONIK

Zazwyczaj jeździmy autobusem, tramwajem, rowerem, ale czy ktoś z was jeździ konno?
Widzimy, że na sali jest mnóstwo jeźdźców. W takim razie wyruszamy w podróż konno. Słuchajcie komend i naśladujcie ruchy. Uwaga, uwaga! Dosiadamy konie!

Prowadzący podaje komendy i pokazuje ruchy:
  • Wsiadamy na konia (podniesienie prawej nogi bokiem w górę)
  • Jazda kłusem galopem (uderzanie dłońmi o uda z naprzemiennym podskokiem)
  • Uwaga zakręt w prawo (jak wyżej z podniesieniem prawej ręki w górę z równoczesnym przechyleniem tułowia w bok)
  • Uwaga zakręt w lewo (jak wyżej tylko lewa ręka)
  • Przeskakujemy przez rów (okrzyk hop - skok naprzemienny z ugięciem rąk w przedramionach)
  • Uwaga fotoreporterzy (naprzemienny skok z uderzeniem jednej ręki o udo, drugą ręką machamy w górze)
  • Przeskakujemy rów z wodą (okrzyk chlap, skok naprzemienny z ugięciem rąk w przedramionach)
  • Ostatnia prosta (naprzemienny skok z uderzaniem dłońmi o uda, przyspieszamy tempo).
Wspaniale jeździcie, my jednak musimy być pewne, że nikt się nie zgubił nie wpadł do rowu z wodą.

6. ZABAWA INTEGRUJĄCA - LISTA OBECNOŚCI

Uwaga!
Osoba prowadząca wyczytuje klasę z listy. Po usłyszeniu okrzyku odhacza klasę z listy.
Czy wszyscy dojechali do celu?

Sprawdzimy obecność. Przygotujcie do prezentacji okrzyk, który posiada wasza pani. Na umówiony znak będziecie krótko i głośno potwierdzać swoją obecność okrzykiem. Uwaga! Czy do krainy zabawy dojechała klasa (la, Ib...)

Nauczyciel potwierdza na planszy obecność klas.

Okrzyki:
  • Acha, acha
  • Ryc, cyc
  • Gulu lulu
  • Pim pom
  • Bim bom
  • Lacz placz
  • Ryć kić
  • Szuru buru
  • Kulu lulu
  • Trala lala
  • Zip zap
  • Cąk bąk
  • Ping Pong
  • Rach ciach
  • Rum bum.
A teraz wszyscy razem! Jesteśmy w komplecie.

7. WIERSZYKI MASAŻYKI

Po jeździe na koniu wszystko mnie boli. Czy was też? Uważam, że konieczny jest masaż, więc zabawimy się w wierszyki masażyki.

Osoby prowadzące zakładają rękawiczki - łapy i pokazują ruchy. Dzieci naśladują.

Masujemy rączki, nóżki, brzuszki i pępuszki,
A na koniec głową, a z niej wszystkie złe myśli wyrzucamy
I imprezę co...

Za - czy - na - my!!!

8. ZABAWA ZE ŚPIEWEM „ENEDUE” z PŁYTY KOSMOKWAKI

Czy znacie Kosmokwaków?
Naśladujcie goszczące u nas Kosmokwaki (trzy dziewczynki przebrane za Kosmokwaki wbiegają na salę i śpiewają rymowankę; cała sala naśladuje i śpiewa)
(CD utwór 8).
Enedue, ene due, riki faki
My jesteśmy, my jesteśmy Kosmokwaki

Deus Deus Kosmateus
Raz dwa trzy

Kosmokwaki z jednej paki
Kosmokwaki trzy to my

Podziękujmy im dużymi brawami, to być może do nas wrócą.


9. ZABAWA NA WSPÓŁPRACĘ - KUBKI

Każda klasa otrzymuje komplet kubków w czarnych workach. Worki odbierają nauczyciele. Zadaniem grupy jest w określonym czasie (3 minuty) zbudować jak najwyższą wieżę z kubków.
Trzy klasy, które zbudowały najwyższe wieże otrzymują nagrody niespodzianki.

Jesteście wspaniałymi budowniczymi i za to czekają na was nie - spo - dzian - ki! (cukierki i kalendarzyki).

Uwaga!

Worki z kubkami odbierają porządkowi
Przed nami pokaz żonglerski w wykonaniu uczniów naszej szkoły (CD utwór 9)

10. POKAZ ŻONGLERKI W WYKONANIU UCZNIÓW SP NR 16 POD OPIEKĄ P. ALICJI USOWICZ (WOAK TORUŃ)

Widzimy, że bardzo podobał się wam występ, gdyż wielu z was zamarło z wrażenia. W takim razie należy się trochę poruszać. Czy znacie rymowankę Kąfacela? W takim razie zapraszamy do wspólnego śpiewania. Zobaczymy, która klasa zaśpiewają najgłośniej?

11. ZABAWA ZE ŚPIEWEM KĄFACELA

Nauka rymowanki (CD utwór 12)

Triumf, triumf. Misia bela
Misia Kasia Kąfacela
Misia A, Misia B
Misia, Kasia, Kąfa Ce
Fajnie było, co?


12. ZABAWA PIĄTKOWI MALARZE

Uwaga, uwaga! Zaczynamy kolejną zabawę. Zapraszamy waszych wychowawców na środek sali.

Porządkowi wręczają nauczycielom papiery i markery. Nauczyciele podchodzą do prowadzącego i losują jedno hasło np. przejażdżka o jeziorze. Następnie wszyscy idą do swoich klas i mają za zadanie wyjaśnić to hasło sporządzając rysunek na szarym papierze (3 minuty). Rysujący nie może przy tym nic mówić, nie może również napisać tego hasła, tylko uczniowie z danej klasy mogą ze sobą rozmawiać i znaleźć odpowiednie słowa. Kto je odgadnie mówi to swojemu nauczycielowi, który potwierdza lub zaprzecza przez kiwnięcie głową. Wygrywa ta klasa, która jako pierwsza odgadnie hasło oraz zasygnalizuje ten fakt podniesieniem arkusza papieru do góry. Wykonane prace odbierają porządkowi; stanowią one element dekoracyjny sali.

Hasła:
  • Jazda na hulajnodze
  • Wodospad
  • Burza - błyskawica
  • Wybuch wulkanu
  • Palące się ognisko
  • Statek na morzu
  • Strzelanie z łuku,
  • Gaszenie pożaru
  • Słuchanie muzyki
  • Taniec w dyskotece
  • Łowienie ryb
  • Zbieranie grzybów
  • Jazda na rowerze
  • Budowanie domu
  • Lot w kosmos
Czas, w którym wykonaliście te zadanie świadczy o tym, że bardzo dobrze się rozumiecie ze swoimi wychowawcami. Należą się kolejne niespodzianki (lizaki).

Uwaga!
Możliwa wersja:
Klasy I - łowienie ryb,
Klasy II - statek na morzu,
Klasy III - lot w kosmos
Klasy IV - strzelanie z łuku

13. GOŚCINNY WYSTĘP ZESPOŁU CRAZY FREEZERS Z KLUBU OSIEDLOWEGO JANTAR

Opiekun: Hanna Rak
Instruktor: Maciej Zaborowski
Uwaga! Teraz super atrakcja! Przed nami występ wspaniałych tancerzy ze znanego wam osiedlowego klubu Jantar
Nadszedł czas na kolejną zabawę, w której po raz kolejny sprawdzimy waszych wychowawców.

14. PRZENOSZENIE PIŁEK

Nauczyciele klas mają za zadanie w określonym czasie (30 sekund) przenieść z basenu i włożyć do pojemnika stojącego w oznaczonym miejscu, jak największą liczbę piłek (opiekun grupy liczy je i zapisuje markerem ich liczbę). Wygrywa ten nauczyciel, który przeniesie największą liczbę piłek.

Porządkowi wnoszą na środek sali kosz z piłkami i baniakami, które odbierają opiekunowie grup.

Uwaga!
Na liście obecności prowadzące wpisują liczbę wrzuconych piłek. Wszystkie klasy zostają nagrodzone arbuzami.

15. ROZWIESZANIE PRANIA

Teraz czeka was niezwykłe zadanie. Każda klasa w swoim rewirze otrzyma stare gazety (żółty papier). Waszym zadaniem będzie wydarcie z gazet części garderoby: spodnie, majtki, getry, koszula, suknia, skarpety, płaszcz, sweter. Przekażecie je waszym nauczycielom, a oni zawieszą je na lince. Kolejnym waszym zadaniem będzie rozpoznanie wskazanych przeze mnie części garderoby.

Jesteście wspaniali! Znowu należą się wam nagrody (cukierki).
Mamy wspaniałą garderobę, czyli czas na najwspanialszy, jedyny pokaz mody.


16. POKAZ MODY

Osoby prowadzące przedstawiają i komentują modne trendy w ubiorze uczniów (CD utwór 13)

Uwaga!
Przy wejściu modeli na wybieg wszyscy uczniowie wyrażają swój podziw za pomocą samogłosek (a, e, i, o, u), które pokazuje osoba prowadząca.

A oto propozycja stroju dla ucznia, który nie czuje się jeszcze pewnie w szkole, jest nieśmiały. Jest to strój, który pozwoli mu nabrać pewności siebie. Jak widzimy kolor kreacji jest kolorem tzw. szkolnym, nie powinien zatem strój ten budzić negatywnych emocji u nauczycieli.
    - Wychodzi uczeń w czarnym stroju punka

Kolejna propozycja skierowana jest do uczniów, którzy wolą pozostawać z wielu powodów niezauważonymi w klasie przez nauczyciela. Nie możemy im niestety zaoferować czapki niewidki, ale za to oferujemy strój maskujący! - Wchodzi uczeń w stroju moro

A teraz przedstawiamy wam strój, który pomoże wam skutecznie zniknąć z oczu nauczyciela w sytuacjach kryzysowych. Jedynym miejscem w szkole, które zapewni wam wtedy skuteczne ukrycie się jest oczywiście basen, stąd nasza propozycja stroju, który nosi nazwę Ratuj się kto może
    - Wychodzi uczeń w stroju płetwonurka
Strój, który przedstawimy za chwilę wychodzi naprzeciw potrzebom ucznia, który wyznaje zasadę Przezorny zawsze ubezpieczony.
    - Wychodzi uczeń obwieszony ściągami.

Uwaga! Proszę zwrócić uwagę, że jest to idealny strój na okoliczność wszelkich sprawdzianów i klasówek.
Kolejny projekt adresowany jest do uczniów, którzy podpadli z jakichś powodów i muszą poprawić swój wizerunek w oczach nauczycieli. J
    - Wychodzą dziewczynka i chłopiec ubrani na biało - granatowo.

Czy podobał się wam pokaz mody?
Czy chcielibyście chodzić w takich strojach?

17. WSPÓLNY TANIEC ZE ŚPIEWEM KRASNOLUDKI

Troje dzieci przebranych za krasnali pokazuje ruchy, reszta naśladuje.

Uwaga!
W tańcu biorą udział goście - niespodzianki.

18. NIE ZAPUSZCZAJ ŻURAWIA
W każdym zdaniu ukryta jest nazwa zwierzęcia. Odszukajcie ją i napiszcie na kartkach. Zdania, które otrzymacie odpowiadają waszym wiadomościom i umiejętnościom. Jeśli odgadniecie swoje hasło podnieście kartkę do góry.
  • Wczoraj wkręciłem nową żarówkę.
  • Rozważ, Kaziu, czy to ci się podoba.
  • Duża baba wielkanocna czekała na gości.
  • Ile waży rafa koralowa?
  • Krzyś maluje żółtą farbą.
  • Wiraż mijamy bokiem, bo jest niebezpieczny.
  • On lubi tylko żurawinowy sok.
  • Dawno, dawno temu żyli król i królowa.
  • U stolarza Paweł na pewno powie: wiórki lecą.
  • Tomku, kułka piszemy przez ó.
  • Jak przyjemnie wietrzyk dmucha.
  • Z braku radia i telewizor dobry.
  • Jurek kopie swoją piłkę.
  • Bar Andrzeja był niedaleko domu.
  • Zawiało śniegiem w całym mieście.
Uwaga!
W trakcie trwania tej zabawy uczniowie siedzą na podłodze.

Gratulujemy wszystkim! W nagrodę otrzymujecie niespodzianki (cukierki).

19. ZABAWA WĄŻ

Za chwilę będzie nie lada gratka. Ale to tylko dzięki wam. Czy znacie rymowankę Idzie wąż? W takim razie zadaniem klas jest przedstawienie jej w sposób, jaki został zapisany na kartce, którą wylosował wasz opiekun.

Zapraszamy do prezentacji klasę (...)

Idzie wąż wąską dróżką
Nie porusza żądną nóżką
Poruszałby gdyby mógł
Ale przecież nie ma nóg.
  • Ksiądz,
  • Policjant,
  • Żołnierz
  • Nieśmiałe dziecko
  • Piosenkarz
  • Raper
  • Filozof
  • Ktoś bardzo zdenerwowany
  • Spiker z telewizji
  • Człowiek bardzo szczęśliwy
  • Człowiek wyznający miłość
  • Ludzie, którzy się kłócą
  • Ludzie, którzy się bardzo spieszą
  • Ludzie, którym jest bardzo gorąco
  • Ludzie zmarznięci
20. POWRÓT KOSMOKWAKÓW
Zobaczcie kto do nas wraca? Poznajecie ich?

Kosmokwaki przedstawiają piosenkę „Brum, brum”. Dzieci naśladują ruchy Kosmokwaków i śpiewają.

21. CZARODZIEJSKIE PUDEŁKO

Powiedzcie nam z jakiej bajki pochodzi zagubiony fragment.
Osoba prowadząca czyta fragment bajki, a uczniowie zgadują jej tytuł wykrzykując go.
Zagadki:
  • Co powiesz na tę suknię? Czy nie jest godna księżniczki? Zobaczysz, będziesz królową balu.
  • Stokrotne dzięki, matko chrzestna.
  • Nie zapomnij o najważniejszym, czar trwa tylko do północy
    (Kopciuszek)
  • Co za przeżycie, babciu! Chciał mnie schrupać! A ostrzegała mnie mama, żebym nie ufała wielkiemu, złemu wilkowi.
    (Czerwony Kapturek)
  • Dziewczynka ta wyrosła na najpiękniejszą z królewien. Ale macocha nie mogła jej ścierpieć.
  • To niemożliwe! Przecież to ja właśnie jestem najpiękniejsza! Ona musi zniknąć. Proszę wyprowadzić królewnę do lasu i tam j ą zostawić.
    (O krasnoludkach i sierotce Marysi)
Po trzecim kłamstwie nos mu się wydłużył tak gwałtownie, że biedny pajac nie mógł już się zupełnie obrócić. Jak obracał się, uderzał nosem w łóżko albo w okno. Speszony, nie wiedział, gdzie się ukryć ze wstydu. Chętnie uciekłby z pokoju, ale nie było to takie łatwe, ponieważ jego nos tak urósł, że nie mieścił się w drzwiach.
(Pinokio)

Sto lat później życie powróciło do zamku. Prowadzony przez wróżki książę pokonał tysiączne przeszkody i... wkroczył do wieży, w której spala piękna królewna.
(Śpiąca królewna)

Podczas gdy zbierali chrust w lesie, ich ojciec oddalił się po cichu.
    - Zgubiliśmy się! Co z nami będzie?
Niedaleko czekał na nich niezwyczajny domek -cały z piernika.
(Jaś i Małgosia)

22. JEDZIE POCIĄG Z DALEKA
Zabawa muzyczna kończąca spotkanie. Pociąg jest prowadzony przez opiekuna klasy, który trzyma planszę przedstawiającą lokomotywę.

Uwaga!
Nauczyciele odbieraj ą komplety balonów dla wszystkich uczniów w klasie.

23. POŻEGNANIE
Za chwilę opuścimy Krainą Zabawy. Myślimy, że jesteście pełni wrażeń. Jeśli wam się podobało krzyknijcie to głośno.

Zabawa – upiększa życie, uzupełnia je,
w tej właśnie mierze jest niezbędna.
J. Huizinga

Wyświetleń: 2481


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.