Katalog Krystyna Żurawka Różne, Konspekty "Wielkanocnym tradycjom niech stanie się zadość" - konspekt zajęć w świetlicy szkolnej"Wielkanocnym tradycjom niech stanie się zadość"Uczestnicy: uczniowie klas I-III gimnazjum (świetlica szkolna)Zadania edukacyjno-wychowawcze: - przypomnienie tradycji świąt wielkanocnych z uwzględnieniem tradycji regionalnych, - poszanowanie dla tradycji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego, - uściślenie słownictwa związanego z tematyką świąt wielkanocnych, - zdobycie umiejętności poszukiwania wiedzy na określony temat, Metody pracy: słowna, oglądowa, poszukująca Formy pracy: indywidualna, grupowa Zasady: aktywności, dobrowolności uczestnictwa Przebieg zajęć: 1. Powitanie uczestników zajęć. 2. Wprowadzenie do zajęć-wychowawca informuje uczniów o tematyce zajęć, zachęca do wzięcia udziału w zajęciach. 3. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat tradycji wielkanocnych w oparciu o wiedzę już posiadaną(dom rodzinny, kontakty z dziadkami) 4. Podział uczniów na cztery grupy w sposób losowy. 5. Uczniowie w grupach pracują nad przygotowaniem informacji na określony temat: - Grupa I Najstarsze święto - Wielkanoc (krótki rys historyczny). - Grupa II Wielkanocne zwyczaje (Niedziela Palmowa, Wielka Środa, Wielki Czwartek, Wielki Piątek, Wielka Sobota, Wielka Niedziela (Wielki Tydzień) - Grupa III Symbole wielkanocnego koszyka-święconka (sól, jajko, palma, gałąź bukszpanu lub mirtu, młody zielony owies, rzeżucha) - Grupa IV Zabawy wielkanocne (gaik-maik, śmigus-dyngus, zabawa z jajkami) 6. Każda grupa przygotowuje dodatkowo jeden przepis na wielkanocne ciasto(z kuchni mamy lub babci) 7. Zebrane informacje dot. świąt wielkanocnych opracowują z pomocą informatyka w pracowni komputerowej. 8. Przygotowane materiały upinają na ściennej gazetce w świetlicy ozdabiając stosownymi elementami świątecznymi. 9. Podsumowanie zajęć. Przewidywane osiągnięcia ucznia: - Zna i pielęgnuje tradycje wielkanocne, potrafi dostrzec ich piękno, - Posiada usystematyzowaną wiedzę, swobodne wypowiada się na temat Świąt Wielkiej Nocy, - Dokładnie wykonuje powierzoną pracę, - Chętnie uczestniczy w przygotowaniach do Świąt Wielkanocy, - Potrafi efektywnie współdziałać w grupie, - Integracja uczniów poprzez wspólne przedsięwzięcie, Opracowanie: Krystyna Żurawka Wyświetleń: 8004
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |