![]() |
![]() |
Katalog Mariola Sędek Wychowanie fizyczne, Scenariusze Kształtowanie zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych poprzez pokonanie toru przeszkód - scenariusz lekcji wychowania fizycznego
KL. VI - dziewczęta i chłopcy Miejsce ćwiczeń - naturalny teren przyszkolny, las lub park. Zadania (cele) lekcji w zakresie: 1. Sprawności motorycznej: Uczeń: - rozwinie szybkość reakcji i szybkie działanie wobec osób będących w ruchu, - rozwinie zdolności kondycyjne i koordynację ruchową, - wzmocni siłę mięśni nóg. 2. Umiejętności: Uczeń potrafi: - pokonać tor przeszkód, - radzić sobie w trudnych sytuacjach. 3. Wiadomości: Uczeń wie: - rozumie polecenia nauczyciela, - zna zdrowotne znaczenie ruchu w środowisku naturalnym, - szanuje środowisko. 4. Usamodzielnienia: Uczeń: - czuwa nad bezpieczeństwem własnym i kolegów, - uczestniczy w organizacji toru przeszkód, - przestrzega reguł współzawodnictwa. Edukacja pro zdrowotna - ochrona środowiska naturalnego człowieka. PRZEBIEG LEKCJI: Część I - wstępna 1. Czynności organizacyjne: zbiórka przed szkołą, sprawdzenie obecności. 2. Czynności informujące: podanie zadań lekcji oraz wskazanie miejsca ćwiczeń, omówienie sposobów zachowania się w terenie. 3. Marsz do miejsca ćwiczeń w formie podchodów za znakami patrolowymi lub w formie biegu na orientację z wykorzystaniem busoli. Część II - główna 1. Zabawa orientacyjna "Podchodzenie wartownika". 2. Wybrane elementy atletyki terenowej - pokonywanie w dowolny sposób przeszkód terenowych, rzuty szyszkami, gałęziami itp. 3. Ustalenie toru przeszkód, objaśnienie i próby pokonywania niektórych przeszkód w wolnym tempie. 4. Pokonywanie toru przeszkód ze współzawodnictwem indywidualnym lub grupowym. OPIS TORU PRZESZKÓD: - Start z linii oznaczonej chorągiewkami lub tyczkami. - Przeskok przez krzak. - Podbiegnięcie pod skarpę. - Przejście równoważne po leżącej nad rowem kłodzie drzewa. - Przejście po linie zawieszonej poziomo między drzewami. - Bieg między drzewami lub krzakami - slalomem. - Przejście po linie zawieszonej poziomo między drzewami. - Dowolne wejście na sąg ściętych drzew i pokonanie go. - Przeskok przez rów z wodą przy pomocy drewnianej tyczki. - Zbieganie po pochyłości z wymijaniem pni drzew. - Przejście na czworakach pod kłodą drzewa. - Szybki bieg do mety. Uwaga: Poszczególne przeszkody i ich kolejność mogą być różne, zależy to od ukształtowania terenu i inwencji twórczej nauczyciela. 5. Gra o charakterze orientacyjnym, np.: pomiar odległości lub wysokości drzew, określenie stron świata przy pomocy busoli lub zegarka. 6. Zabawa uspokajająca - obserwowanie i zapamiętanie pojazdów na odległej drodze, głosów ludzkich i innych sygnałów dźwiękowych. Część końcowa - III 1. Czynności organizacyjne: omówienie lekcji, podanie współzawodnictwa, omówienie sposobu zachowania się w drodze powrotnej. 2. Marsz do szkoły i pożegnanie.
Opracowanie: Mariola Sędek - nauczyciel wychowania fizycznego w Szkole Podstawowej Nr 195 w Warszawie. Wyświetleń: 4019
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |