![]() |
![]() |
Katalog Elżbieta Malicka Matematyka, Scenariusze Utrwalenie wiadomości o przekształceniach geometrycznych - scenariusz lekcji matematyki w klasie III gimnazjum - hospitacja diagnozującaUtrwalenie wiadomości o przekształceniach geometrycznych.Scenariusz lekcji matematyki w klasie IIIgimnazjum Hospitacja diagnozującaCele ogólne: doskonalenie procesu uczenia się, myślenia, umiejętność współpracy i wspólnego poszukiwania rozwiązań. Cele operacyjne: Uczeń umie: Zagadnienia hospitacyjne ( umiejętności składowe i operacyjne) Zapamiętanie wiadomości: uczeń zna pojęcie symetrii osiowej środkowej, obrotu, jednokładności, osi symetrii figury. Zrozumienie wiadomości: uczeń potrafi zastosować poznane pojęcia, dotyczące przekształceń geometrycznych w układaniu pytań i formułowaniu odpowiedzi potwierdzających rozumienie wyuczonych pojęć, a także dobieraniu odpowiednich treści teoretycznych do rysunków praktycznych. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych: uczeń potrafi wykonywać przekształcenia geometryczne z wykorzystaniem poznanych własności tych przekształceń. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych: uczeń potrafi dokonywać prezentacji własnej pracy. Cele wychowawcze: Formy pracy: z całą klasą, praca indywidualna, praca w grupach Metody pracy: metoda aktywna (ćwiczeniowa), pogadanka Środki dydaktyczne: plansze wykonane przez uczniów, kartki z zestawami zadań, rozsypanka do układania, plansza do wpisywania punktów uzyskanych przez każdego ucznia. 1. Sprawy organizacyjne. 2. Podanie tematu lekcji. 3. Układanie pytań do przygotowanych przez uczniów odpowiedzi, dotyczących wiadomości teoretycznych z przekształceń geometrycznych. 4. Rysowanie indywidualnie przez uczniów konstrukcji, dotyczących przekształceń geometrycznych (3 zadania dotyczące symetrii osiowej, środkowej, obrotowej) 5. Dobieranie wiadomości (skali i opisu położenia obrazu) do rysunków jednokładności w różnych przypadkach - praca w grupach. 6. Zaprezentowanie swojej pracy przez przedstawicieli trzech wybranych grup. 7. Wylosowanie zadania do wykonania w grupie przez przedstawiciela każdej grupy (zadania dotyczyły przekształcania figur przez jednokładność) i rozwiązywanie. 8. Zaprezentowanie swoich rozwiązań przez przedstawicieli trzech pozostałych grup. 9. Podsumowanie pracy uczniów poprzez podliczenie ilości punktów zdobytych przez każdego ucznia wykazanych w tabeli oraz wystawienie na tej podstawie ocen (wszystkie czynności każdego ucznia indywidualne i grupowe są punktowane).
Opracowanie: Wyświetleń: 2395
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |