![]() | |||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Katalog Anna Trawińska Matematyka, Scenariusze Zadania tekstowe utrwalające dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 - konspekt lekcji matematyki dla klasy II nauczania zintegrowanegoZadania tekstowe utrwalające dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.Konspekt lekcji matematyki dla klasy II nauczania zintegrowanegoKategorie celów. A. Uczeń zna i nazywa liczby w dodawaniu, odejmowaniu. Dadaje i odejmuje w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego. B. Uczeń rozumie treść zadanie tekstowego, wyróżnia w nim liczby dane i szukane, rozumie pojęcia: higiena, racjonalne odżywianie, witaminy. C. Uczeń potrafi porównać i uporządkować liczby w zakresie 20. D. Uczeń rozwiązuje zadania z dodawaniem i odejmowaniem. METODY: FORMY PRACY: ŚRODKI DYDAKTYCZNE: PRZEBIEG LEKCJI: 1. Ćwiczenia rachunku pamięciowego - podaj sumę liczb: 3 i 7, 9 i 5, 16 i 2 - jak nazywają się liczby w dodawaniu - podaj różnicę liczb: 7 i 2, 13 i 4 2. Rozwiązanie hasła poprzez obliczenie działań, uporządkowanie wyników malejąco i przyporządkowanie im odpowiednich liter. - rozmowa na temat higieny, nawiązanie do konkursu plastycznego. 3. Ciche czytanie ze zrozumieniem treści zadania zapisanego na tablicy. - w sklepie było 9 mydeł "Kajtek" i 11 mydeł "Bobas" Ile było wszystkich mydeł dla dzieci? - rozwiązanie zagadek. 4. Gimnastyka śródlekcyjna. 5. Odczytanie zadania przez nauczyciela. - co wiemy z treści? - krótki zapis danych na tablicy - rozwiązanie - odpowiedź. Mama przygotowała 17 kanapek. Dzieci zjadły kilka. Zostało 8 kanapek. Ile kanapek zjadły dzieci? było 17 zjadły X zostało 8 6. Indywidualne rozwiązanie zadania. Na talerzu były 4 jabłka, 5 gruszek i 7 śliwek. Ile owoców było na talerzu ? - sprawdzenie poprawności - rozmowa na temat treści, czyli witamin - rozwiązanie zagadki. 7. Zabawa "Jaki to owoc" - rozpoznawanie po dotyku. - wspólne spożywanie owoców. 8. Ocena udziału dzieci w lekcji, podziękowanie. Karta pracy ... ................................................................... 1. Oblicz. Uporządkuj wyniki malejąco w tabeli i odczytaj hasło.
2. .......................................................................... ROZWIĄZANIE Odp. ... ........................................................................................................................................... 3. Ile ... .......................................................................................................................................? PYTANIE BYŁO ............................. ZJADŁY ............................. ZOSTAŁO ............................. Spr. ... .................................................................................................................. Odp. ... ......................................................................................................................................... 4 Na talerzu były 4 jabłka, 5 gruszek i 7 śliwek. Ile owoców było na talerzu? ..................................................................... ROZWIĄZANIE Odp. ... ........................................................................................................................................... 1. Wpisz w okienka takie liczby, aby ich suma wynosiła 20. ![]()
Opracowanie: Wyświetleń: 18488
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |