Katalog

Anna Trawińska
Matematyka, Scenariusze

Zadania tekstowe utrwalające dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 - konspekt lekcji matematyki dla klasy II nauczania zintegrowanego

- n +

Zadania tekstowe utrwalające dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

Konspekt lekcji matematyki dla klasy II nauczania zintegrowanego

Kategorie celów.

A. Uczeń zna i nazywa liczby w dodawaniu, odejmowaniu. Dadaje i odejmuje w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
B. Uczeń rozumie treść zadanie tekstowego, wyróżnia w nim liczby dane i szukane, rozumie pojęcia: higiena, racjonalne odżywianie, witaminy.
C. Uczeń potrafi porównać i uporządkować liczby w zakresie 20. D. Uczeń rozwiązuje zadania z dodawaniem i odejmowaniem.

METODY:
  • słowna
  • praktyczna
  • oglądowa

    FORMY PRACY:
  • zbiorowa
  • indywidualna
  • zróżnicowana

    ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
  • karty pracy, treści zadań, owoce, opaska, worek, prace plastyczne.

    PRZEBIEG LEKCJI:
    1. Ćwiczenia rachunku pamięciowego
    - podaj sumę liczb: 3 i 7, 9 i 5, 16 i 2
    - jak nazywają się liczby w dodawaniu
    - podaj różnicę liczb: 7 i 2, 13 i 4

    2. Rozwiązanie hasła poprzez obliczenie działań, uporządkowanie wyników malejąco i przyporządkowanie im odpowiednich liter.

    - rozmowa na temat higieny, nawiązanie do konkursu plastycznego.

    3. Ciche czytanie ze zrozumieniem treści zadania zapisanego na tablicy.
    - w sklepie było 9 mydeł "Kajtek" i 11 mydeł "Bobas"
    Ile było wszystkich mydeł dla dzieci?
    - rozwiązanie zagadek.

    4. Gimnastyka śródlekcyjna.

    5. Odczytanie zadania przez nauczyciela.
    - co wiemy z treści?
    - krótki zapis danych na tablicy
    - rozwiązanie
    - odpowiedź.

    Mama przygotowała 17 kanapek. Dzieci zjadły kilka. Zostało 8 kanapek.
    Ile kanapek zjadły dzieci?

    było    17
    zjadły    X
    zostało    8

    6. Indywidualne rozwiązanie zadania.
    Na talerzu były 4 jabłka, 5 gruszek i 7 śliwek. Ile owoców było na talerzu ?
    - sprawdzenie poprawności
    - rozmowa na temat treści, czyli witamin
    - rozwiązanie zagadki.

    7. Zabawa "Jaki to owoc" - rozpoznawanie po dotyku.
    - wspólne spożywanie owoców.

    8. Ocena udziału dzieci w lekcji, podziękowanie.

    Karta pracy

    ... ...................................................................

    1. Oblicz. Uporządkuj wyniki malejąco w tabeli i odczytaj hasło.

    10 + (8-5) = I
    13 - 4 = N
    (7 + 3) + 10 = H
    (17 + 3) - 10 = E
    16 - 16 = A
    20 - 3 = G
    (12 - 2) + 8 = I


    20
    H


    2.

    ..........................................................................

    ROZWIĄZANIE

    Odp.
    ... ...........................................................................................................................................

    3. Ile
    ... .......................................................................................................................................?

    PYTANIE

    BYŁO .............................
    ZJADŁY .............................
    ZOSTAŁO .............................

    Spr.
    ... ..................................................................................................................

    Odp.
    ... .........................................................................................................................................

    4 Na talerzu były 4 jabłka, 5 gruszek i 7 śliwek. Ile owoców było na talerzu?

    .....................................................................
    ROZWIĄZANIE

    Odp.
    ... ...........................................................................................................................................

    1. Wpisz w okienka takie liczby, aby ich suma wynosiła 20.

    Opracowanie:
    Anna Trawińska
    Nauczyciel w Zespole Szkół Sportowych
    Aleksandrów Łódzki

  • Wyświetleń: 18488


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.