Katalog Anna Trawińska Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Mierzenie temperatury. Odczytywanie wskazań termometru. Konspekt lekcji środowiska dla klasy II nauczania zintegrowanego.Mierzenie temperatury. Odczytywanie wskazań termometru.Konspekt lekcji środowiska dla klasy II nauczania zintegrowanegoCele operacyjne: 1. Uczeń zna rodzaje termometrów i ich zastosowanie. 2. Uczeń potrafi odczytać wskazania termometru. 3. Uczeń potrafi dostosować ubiór do temperatury panującej na zewnątrz. 4. Uczeń potrafi rozróżnić temperaturę dodatnią i ujemną w odniesieniu do pory roku. Metody pracy wg R. Więckowskiego. - informacyjne: wyjaśnienie werbalne opisu z wykorzystaniem okazów naturalnych - heurystyczne: problemowe dyskusji FORMY PRACY: - zbiorowa - jednolita - indywidualan - jednolita ŚRODKI DYDAKTYCZNE: - termometry: laboratoryjny, zaokienny, lekarski, pokojowy, karty do pracy indywidualnej, karty pracy, kredki, lód, czajnik. PRZEBIEG LEKCJI: 1. Wprowadzenie do zajęć - powitanie. 2. Rozwiązanie zagadki, której rozwiązaniem jest hasło - termometr. 3. Rozmowa na temat przeznaczenia termometrów - pokaz rodzajów termometrów - rozpoznawanie i nazywanie termometrów. 4. Próby odczytywania wskazań termometrów - temperatura dodatnia, ujemna. 5. Ćwiczenia śródlekcyjne. 6. Wspólne rozwiązywanie zadań w karcie pracy - sprawdzenie poprawności, ocena ich wykonania. 7. Sprawdzenie w jakiej temperaturze rozpuszcza się lód - zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas przeprowadzania doświadczenia. 8. Rozmowa na temat dostosowania ubioru do temperatury powietrza. 9. Praca indywidualna dzieci. 10. Sprawdzenie temperatury wrzenia wody - zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas doświadczenia 11. Ocena pracy uczniów na lekcji. Podziękowanie.
Opracowanie: Wyświetleń: 10786
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |