Katalog Alina Żurakowska Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Nasze ciało" - scenariusz zajęć zintegrowanychNasze ciałoPrzewidywane osiągnięcia ucznia: 1. Indywidualne rozwiązywanie działań ( mnożenie w zakresie 100 ). Porządkowanie wyników od najmniejszego do największego - zapis w tabelce i odczytanie hasła, będącego tematem zajęć.( załącznik nr 1 ) hasło: CIAŁO CZŁOWIEKA 2. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat ich rozumienia pojęcia "ciało człowieka". 3. Odgadywanie zagadek - umieszczanie ich rozwiązań na tablicy flanelowej. (załącznik nr 2 ) Określanie podstawowych funkcji poszczególnych części ciała. - tułów - ręce - nogi - głowa 4. Wymyślanie zabawnych zagadek na temat różnych części ciała ( nie wyeksponowanych na tablicy) z wykorzystaniem ilustracji z podręcznika (Wesoła Szkoła str. 70) i karty pracy (nr 50). 5. Rozmowa na temat podobieństw i różnic w wyglądzie ludzi. - Czy wszyscy ludzie są tacy sami? - Jak to się dzieje, że ludzie różnią się między sobą i od czego to zależy? 6. Uzasadnianie przez dzieci, która część ciała jest dla nich najważniejsza. - wspólne sformułowanie wniosku, że najważniejszą częścią ciała jest mózg mieszczący się w głowie. 7. Uzupełnianie na kartach pracy rysunku głowy brakującymi elementami (załącznik nr 3) i opisywanie ich roli. 8. Zabawa - pokazywana piosenka "Głowa - ramiona". 9. Rozmowa w kręgu. - jak by to było, jeżeli nie mógłbyś widzieć swojego kolegi? - jak by to było, gdybyś nie słyszał osoby mówiącej do ciebie? - jak byś się czuł nosząc cały czas grube rękawiczki? - jaką częścią ciała dotykasz najczęściej różnych przedmiotów? - jakie byłyby kwiaty bez zapachu? - czy lubiłbyś słodycze, gdybyś nie czuł ich smaku? 10.Wykonywanie doświadczeń z wykorzystaniem różnych zmysłów. Uczniowie z każdej grupy z zawiązanymi oczyma i ze spiętymi klamerką nosami dostają od nauczyciela do zjedzenia małe kawałki jabłka i cebuli. Próbują ocenić smak tego, co jedzą. Po doświadczeniu dzieci rozmawiają o roli zmysłu węchu w odbiorze wrażeń smakowych. 11. Podsumowanie wiadomości o zmysłach - uzupełnianie karty, na której uczniowie muszą połączyć narząd z nazwą zmysłu, za który jest odpowiedzialny. (załącznik nr 6) 12. Uczniowie w grupach układają na podłodze duże arkusze papieru. Jedna osoba z grupy kładzie się na nich, a pozostałe obrysowują jej sylwetkę. Następnie każdy z członków grupy wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne i na podstawie obserwacji zaznacza na arkuszu te miejsca, w których nasze ciało zgina się oraz te, w których pozostaje zawsze wyprostowane. 13. Rozmowa na temat funkcji części szkieletu ze szczególnym uwzględnieniem roli czaszki i kręgosłupa. - Oglądanie ilustracji w podręczniku (str. 71), ciche czytanie informacji; - Z ilu części składa się szkielet człowieka? - Jakie kości wyróżniamy w szkielecie? (demonstracja tych kości) - Jaką rolę pełni szkielet? - Jaką funkcję spełnia czaszka? - Zwrócenie uwagi na znaczenie ćwiczeń gimnastycznych dla naszego organizmu, ze szczególnym podkreśleniem ruchu na świeżym powietrzu. 14. Rozwiązywanie zadań tekstowych z karty pracy nr 29. 15. Barwna plama jako środek wypowiedzi plastycznej - "Moje myśli". Barwy ciepłe i zimne. Wzajemne oddziaływanie na siebie kolorów. Nakładanie farb na siebie. 16. Oglądanie prac w galerii klasowej. Próby odgadywania myśli autorów. 17. Podsumowanie dnia i samoocena. Załącznik
Opracowanie: Wyświetleń: 19177
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |