Katalog Jadwiga Grondalska Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Witaminy źródłem naszego zdrowia - scenariusz zajęć zintegrowanychWitaminy źródłem naszego zdrowia.Scenariusz zajęć zintegrowanych przeprowadzonych w klasie IIITemat ośrodka: Promujemy zdrowie. Cele ogólne: - doskonalenie umiejętności redagowania listu, - zapoznanie ze znaczeniem witamin w życiu człowieka, - wdrażanie uczniów do prawidłowego odżywiania się i dbania o własne zdrowie, - rozwijanie twórczej aktywności uczniów. Cele szczegółowe: Uczeń: - potrafi zredagować list stosując odpowiednie formy grzecznościowe, - umie wymienić najważniejsze dla organizmu witaminy i wskazać, gdzie należy ich szukać, - potrafi wykorzystać praktycznie zdobyte wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych, - zna podstawowe witaminy i ich znaczenie dla prawidłowego rozwoju organizmu, - zna budowę listu oraz zasady obowiązujące przy jego pisaniu, - wie jak wyszukać i zaprezentować informacje na określony temat, - twórczo uczestniczy w grze dramowej, - projektuje z grupą działania plastyczne i twórczo je realizuje. Metody: - asymilacji wiedzy /pogadanka, rozmowa/ - waloryzacyjna /ekspresja/. - praktyczna /realizacja zadań twórczych/. Formy: - zbiorowa jednolita, - indywidualna jednolita, - grupowa. Środki: - karty pracy, - informacje zebrane przez uczniów, plansze. Przebieg zajęć: 1. Wykonanie obliczeń w obliczance-kołowance - wykonanie działań sposobem pisemnym w zakresie 1000, ułożenie wyników rosnąco. Odczytanie haseł: "Zdrowie Twój największy skarb", "Szanujmy zdrowie", "Dbamy o swoje zdrowie". 2. Prezentacja przez uczniów zebranych wcześniej informacji o witaminach. - co to są witaminy, - jakie znamy witaminy, - gdzie ich możemy szukać. 3. Układanie "Listu do dzieci" od wybranej witaminy. Przypomnienie budowy listu i zasad stosowanych przy jego pisaniu. 4. Praca w grupach. Każda grupa przygotowuje i przedstawia informacje o wybranej witaminie. - gdzie można ją znaleźć? - jakie ma znaczenie dla organizmu? - co się dzieje, gdy jej zabraknie? 5. Drama - scenka u lekarza. Uczniowie jednej grupy opisują dolegliwości - uczniowie z drugiej grupy odgadują jakiej witaminy brakuje pacjentowi. 6. Praca indywidualna /karta pracy/. Uzupełnianie tekstu z lukami / uczniowie wpisują nazwy odpowiedniej witaminy/. 7. Pogadanka dotycząca konieczności dostarczania organizmowi wszystkich witamin. 8. Przygotowanie jadłospisu na cały dzień z zaznaczeniem jakich witamin będziemy dostarczać swojemu organizmowi /praca w grupach/. 9. Przygotowanie wizytówki witaminy - praca plastyczna. 10. Ułożenie domina z hasłem: "Słońce, owoce i jarzyny to najlepsze witaminy". 11. Wręczenie uczniom dyplomów - zdobycia sprawności "Znawca witamin. KARTA PRACY UCZNIA l. Wykonaj obliczenia. Wyniki ułóż rosnąco. Odczytaj hasło.
2. List Witaminki do dzieci. ............................................................................................ 3. Uzupełnij tekst. Jeżeli nie chcesz mieć kurzej ślepoty, powinieneś jeść dużo witaminy............(marchew, jajka, mleko, margaryna i żółte owoce). Jeżeli chcesz być duży, silny i mądry (tak, tak) - jedz witaminę.................. (ryż, orzeszki ziemne, mleko, otręby, owsianka i chuda wieprzowina). Jeżeli chcesz być zawsze energiczny, mieć ładne włosy i dobry wzrok - jedz witaminę...................................(mleko, drożdże, sery, zielonolistne warzywa, ryby, jajka, wątroba). Jeżeli chcesz mieć dobrą pamięć -jedz witaminę............................................ (wątroba, wołowina, wieprzowina, jajka, mleko, sery). Jeżeli nie chcesz się przeziębiać -jedz witaminę..............................................................(cytrusy, jagody, zielonolistne warzywa, pomidory, kalafiory, ziemniaki, papryka, natka pietruszki). Jeżeli nie chcesz szybko się zestarzeć -jedz witaminę.................................. (soja, jajka, oleje roślinne, brukselka, owoce, warzywa).
Opracowanie: J. Grondalska Wyświetleń: 7904
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |