AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Jadwiga Grondalska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Witaminy źródłem naszego zdrowia - scenariusz zajęć zintegrowanych

- n +

Witaminy źródłem naszego zdrowia.

Scenariusz zajęć zintegrowanych przeprowadzonych w klasie III

Temat ośrodka: Promujemy zdrowie.

Cele ogólne:

- doskonalenie umiejętności redagowania listu,
- zapoznanie ze znaczeniem witamin w życiu człowieka,
- wdrażanie uczniów do prawidłowego odżywiania się i dbania o własne zdrowie,
- rozwijanie twórczej aktywności uczniów.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

- potrafi zredagować list stosując odpowiednie formy grzecznościowe,
- umie wymienić najważniejsze dla organizmu witaminy i wskazać, gdzie należy ich szukać,
- potrafi wykorzystać praktycznie zdobyte wiadomości i umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych,
- zna podstawowe witaminy i ich znaczenie dla prawidłowego rozwoju organizmu,
- zna budowę listu oraz zasady obowiązujące przy jego pisaniu,
- wie jak wyszukać i zaprezentować informacje na określony temat,
- twórczo uczestniczy w grze dramowej,
- projektuje z grupą działania plastyczne i twórczo je realizuje.

Metody:

- asymilacji wiedzy /pogadanka, rozmowa/
- waloryzacyjna /ekspresja/.
- praktyczna /realizacja zadań twórczych/.

Formy:

- zbiorowa jednolita,
- indywidualna jednolita,
- grupowa.

Środki:

- karty pracy,
- informacje zebrane przez uczniów, plansze.


Przebieg zajęć:

1. Wykonanie obliczeń w obliczance-kołowance - wykonanie działań sposobem pisemnym w zakresie 1000, ułożenie wyników rosnąco. Odczytanie haseł: "Zdrowie Twój największy skarb", "Szanujmy zdrowie", "Dbamy o swoje zdrowie".
2. Prezentacja przez uczniów zebranych wcześniej informacji o witaminach.
- co to są witaminy,
- jakie znamy witaminy,
- gdzie ich możemy szukać.
3. Układanie "Listu do dzieci" od wybranej witaminy.
Przypomnienie budowy listu i zasad stosowanych przy jego pisaniu.
4. Praca w grupach.
Każda grupa przygotowuje i przedstawia informacje o wybranej witaminie.
- gdzie można ją znaleźć?
- jakie ma znaczenie dla organizmu?
- co się dzieje, gdy jej zabraknie?
5. Drama - scenka u lekarza. Uczniowie jednej grupy opisują dolegliwości - uczniowie z drugiej grupy odgadują jakiej witaminy brakuje pacjentowi.
6. Praca indywidualna /karta pracy/.
Uzupełnianie tekstu z lukami / uczniowie wpisują nazwy odpowiedniej witaminy/.
7. Pogadanka dotycząca konieczności dostarczania organizmowi wszystkich witamin.
8. Przygotowanie jadłospisu na cały dzień z zaznaczeniem jakich witamin będziemy dostarczać swojemu organizmowi /praca w grupach/.
9. Przygotowanie wizytówki witaminy - praca plastyczna.
10. Ułożenie domina z hasłem: "Słońce, owoce i jarzyny to najlepsze witaminy".
11. Wręczenie uczniom dyplomów - zdobycia sprawności "Znawca witamin.

KARTA PRACY UCZNIA

l. Wykonaj obliczenia. Wyniki ułóż rosnąco. Odczytaj hasło.

127 +346 253 +261 362 +444 925 -136 738 -220 829 -441 645 -223

TWÓJ 473 KSZY 789 WIĘ 518 SKARB 806 ZDRO 388 NAJ 514 WIE 422

2. List Witaminki do dzieci.
............................................................................................

3. Uzupełnij tekst.

Jeżeli nie chcesz mieć kurzej ślepoty, powinieneś jeść dużo witaminy............(marchew, jajka, mleko, margaryna i żółte owoce).
Jeżeli chcesz być duży, silny i mądry (tak, tak) - jedz witaminę.................. (ryż, orzeszki ziemne, mleko, otręby, owsianka i chuda wieprzowina).
Jeżeli chcesz być zawsze energiczny, mieć ładne włosy i dobry wzrok - jedz witaminę...................................(mleko, drożdże, sery, zielonolistne warzywa, ryby, jajka, wątroba).
Jeżeli chcesz mieć dobrą pamięć -jedz witaminę............................................ (wątroba, wołowina, wieprzowina, jajka, mleko, sery).
Jeżeli nie chcesz się przeziębiać -jedz witaminę..............................................................(cytrusy, jagody, zielonolistne warzywa, pomidory, kalafiory, ziemniaki, papryka, natka pietruszki).
Jeżeli nie chcesz szybko się zestarzeć -jedz witaminę.................................. (soja, jajka, oleje roślinne, brukselka, owoce, warzywa).

Opracowanie: J. Grondalska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7904


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.