Katalog

Renata Tess-Wasiluk
Różne, Scenariusze

Scenariusz turnieju "Zdrowa rodzina"

- n +

Scenariusz Turnieju "Zdrowa rodzina"

Pragnę serdecznie powitać rodziców i uczniów naszego gimnazjum, którzy przybyli na dzisiejsze spotkanie, aby poprzez wspólną zabawę szerzyć wiedzę na temat zdrowego stylu życia. Zmierzyć swe siły w tej dziedzinie mogą dzisiaj drużyny, które będą walczyć o tytuł zwycięzcy turnieju "Zdrowa rodzina". Dwuosobowe drużyny to uczeń naszego gimnazjum i jego rodzic. Powitajmy ich gorąco brawami.

Witam również nasze jury, w składzie:
- p Barbara Kotłowska - nauczyciel biologii,
- p. Jacek Łabudzki - lekarz medycyny
- p. Ewa Janisz - pielęgniarka szkolna.

Zaproponujemy 10 konkurencji. Jury ocenia każdą z nich w skali od 1 do 3 punktów. Wyniki konkurencji pierwszej ogłoszone zostaną po wykonaniu drugiej konkurencji, wyniki drugiej - po trzeciej, itd.
Pozostaje mi życzyć szczęścia i zdrowej rywalizacji. Przechodzimy do pierwszej konkurencji.

Konkurencja 1.
Hasło pierwszej konkurencji to odżywianie.
Zadaniem państwa jest w ciągu 1 minuty podać przepis na smaczną i oczywiście zdrową sałatkę lub surówkę. Czas start.
Proszę o zaprezentowanie przepisu.

Konkurencja 2
Niewłaściwe odżywianie się powoduje choroby. Każda z wymienionych chorób ma przyporządkowany numerek. Wpisz w prostokącik numerek odpowiadający czynnikowi sprzyjającemu powstawaniu danej choroby. Czas 1 minuta.
Za chwilę jury oceni poprawność wykonania, a teraz proszę jury o odczytanie wyników 1 konkurencji.

Konkurencja 3.
Zmęczenie bardzo często towarzyszy mam w ciągu dnia. Proszę zaproponować sposób, w jaki można zregenerować siły, czyli prościej, w jaki sposób odpocząć? Należy podać jak najwięcej przykładów. Czas 1 minuta
Przykłady wędrują do Jury.
Proszę jury o odczytanie wyników 2 konkurencji.

Konkurencja 4.
Wyobraźcie sobie, że właśnie wróciliście ze sklepu z torbą wypełnioną zakupami. Niektóre z nich należy przechowywać w lodówce i tam je musicie umieścić.
Wasze zakupy znajdują się w torebkach, a nazwy kupionych produktów na kartkach. Proszę na przygotowanym kartonie symulującym lodówkę przypiąć kartony z nazwami produktów, które należy w niej umieścić. Czas 1 minuta.
Proszę o odczytanie nazw produktów.
Proszę jury o odczytanie wyników 3 konkurencji.

Konkurencja 5.
Widzimy tutaj domową apteczkę. Powinna ona mieścić najpotrzebniejsze środki, służące udzielaniu pierwszej pomocy. Czy mieści - zaraz sprawdzimy. Tymczasem proszę o wypisanie pięciu artykułów, które powinny znaleźć się w apteczce. Czas 1 minuta.
Otwórzmy zatem apteczkę. Są tam: środki opatrunkowe, środki przeciwbólowe i przeciwgorączkowe, chusta trójkątna,
Jury proszę o odczytanie wyników 4 konkurencji.

Konkurencja 6.
Kategoria: zdrowa żywność
Każda drużyna otrzymała opakowanie z jakiegoś produktu. Przeanalizujcie skład tego produktu i podkreślcie nazwy środków zagrażających naszemu zdrowiu. Czas 1 minuta. Prace wędrują do jury.
Proszę jury o odczytanie wyników 5 konkurencji.

Konkurencja 7.
Otrzymaliście na tackach sałatki przygotowane przez młodzież gimnazjalną zajmującą się promocją zdrowia. Waszym zadaniem jest zasmakować tej potrawy oraz wymienić składniki, z jakich została ona wykonana. Proszę o odpowiedź drużynę A, później B, C,itd.
Proszę jury o odczytanie wyników 6 konkurencji.

Konkurencja 8.
Alkohol z krwią dociera do wszystkich organów, powodując szkody w organizmie. Przyczynia się również do szkód duchowych. Spośród podanych nazw, wypisz te narządy, które uszkadza alkohol.
Proszę jury o odczytanie wyników 7 konkurencji.

Konkurencja 9.
Zanim przystąpimy do pytań, proszę o wysłuchanie naszych gimnazjalistów.
Wysłuchaliście dwóch wypowiedzi. Waszym zadaniem jest wskazać, która z nich - chłopiec czy dziewczyna - prawidłowo się odżywia oraz wypisać 5 zasad prawidłowego odżywiania się. Czas 1 minuta. Odpowiedzi trafiają do jury.
Proszę jury o odczytanie wyników 8 konkurencji.

Konkurencja 10.
Wiedza na temat udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków może uratować komuś życie.
Waszym zadaniem jest udzielić pierwszej pomocy osobie, która doznała uszkodzenia głowy. Należy zatrzymać krwawienie przez zabandażowanie uszkodzonej głowy. Czas oczywiście 1 minuta.
Proszę jury o odczytanie wyników 9 i 10 konkurencji, które pozwolą nam wyłonić zwycięską drużynę.
- Najwięcej punktów otrzymała drużyna. ........gratulujemy i prosimy o odbiór nagrody, którą ufundowały dla was. ...
O wręczenie nagrody proszę jury.

- Kolejnym punktem naszego spotkania jest prelekcja na temat "Jak zapobiegać chorobom układu pokarmowego?" Poproszę o wystąpienie pana...........- lekarza medycyny z. .......................Bardzo serdecznie dziękujemy za cenne wskazówki.
Teraz wszystkich zapraszamy do obejrzenia naszej wystawy prac, degustacji surówek i koreczków wykonanych przez uczniów Koła Zdrowych Gimnazjalistów. Pragnę jeszcze podziękować firmie. .....za sponsorowanie opakowań jednorazowych oraz niektórych owoców.
Zapraszam również do punktu pomiaru ciśnienia krwi, który będzie wykonywać pielęgniarka szkolna - pani....... Dziękujemy za uwagę.

Opracowanie: Renata Tess-Wasiluk

Wyświetleń: 1387


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.