![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Katalog Katarzyna Pilarz Wychowanie fizyczne, Scenariusze Aktywizowanie uczniów do usprawniania się i kształtowanie emocjonalnego stosunku do ruchu - scenariusz lekcjiAktywizowanie uczniów samo usprawniania się i kształtowania emocjonalnego stosunku do ruchu.Scenariusz lekcji koleżeńskiej dla nauczycieliwychowania fizycznego Nazwa formy: lekcje gimnastyki Prowadzący: mgr Katarzyna Pilarz Cele zajęć: Uczeń umie stosować ćwiczenia w celu podniesienia sprawności fizycznej - głównie zwinności, zręczności i siły. Uczeń zna ćwiczenia o charakterze rekreacyjnym i relaksacyjnym. Potrafi wykonać ćwiczenia przy muzyce wyzwalając własną inwersję twórczą. Miejsce zajęć: sala gimnastyczna Przybory i przyrządy: magnetofon, piłki do siatkówki, kometka, kółko ringo, woreczki, guma, ławeczki, siatka. Przebieg lekcji Po czynnościach organizacyjno-porządkowych uczennice przy akompaniamencie muzyki wykonały ćwiczenia ożywiające i kształtujące w marszu i w biegu, następnie wykonywały elementy taneczne według własnego pomysłu. W drugiej części lekcji klasę podzieliłam na cztery zastępy, w których uczennice wykonywały sugerowane na planszach ćwiczenia wg indywidualnego wyboru treści i form ruchowych: - Kształtowanie zwinności i zręczności na ławeczce wspartej o drabinki i skrzynię z użyciem przyborów: woreczków, obręczy, lasek, kółek ringo. - Kształtowanie zwinności i siły z użyciem materaców - skoki zajęcze, przewroty, stania na rękach, przewroty bokiem. - Rekreacyjne formy ruchu: zabawy z piłką, kółkiem ringo lub kometką. - Kształtowanie zwinności, skoczności i siły z użyciem skakanki, obręczy, gumy - wg indywidualnego wyboru uczennic. W części trzeciej z podkładem muzyki dziewczęta wykonywały ćwiczenia uspokajające i relaksacyjne, oddechowe w postawie siedzącej i leżącej - nauka rozluźniania mięśni metodą analityczną i elementami autorelaksu. Cel hospitacji: poznanie metod aktywizujących uczniów do usprawniania się stosowanie muzyki w lekcji poznanie różnych ćwiczeń relaksacyjnych wykorzystanie nietypowych przyborów do nietypowych form ruchu. LISTA OBECNOŚCI w dniu..................... na lekcji koleżeńskiej
Temat lekcji: Aktywizowanie uczniów do samo usprawniania się i kształtowanie emocjonalnego stosunku do ruchu. W lekcji pokazowej przeprowadzonej w dniu....................... wzięli udział nauczyciele Gimnazjum Publicznego w Lututowie, oraz nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Lututowie i na Swobodzie. Na pytania w arkuszu ewaluacyjnym: jakie zagadnienia, które wystąpiły w lekcji przydadzą Ci się w pracy dydaktycznej z uczniem? - nauczyciele uznali, że wykorzystają: - Poznane metody i organizację lekcji w aktywizowaniu uczniów do zajęć - Ćwiczenia relaksacyjne - Muzykę do wyzwalania inwencji twórczej ANKIETA dla nauczycieli uczestniczących w zajęciach otwartych na sali gimnastycznej w dniu............... 1.Czy przebieg zajęć był atrakcyjny?* a. zdecydowanie tak b. tak c. nie mam zdania d. nie e. zdecydowanie nie 2.Czy przekazywane treści oraz metody pracy były przydatne w pracy dydaktyczno - wychowawczej?* a. zdecydowanie tak b. tak c. nie mam zdania d. nie e. zdecydowanie nie 3.Przygotowanie prowadzącego do zajęć?* słabe 1-3 pkt, przeciętne - 4pkt, bardzo dobre 5-7pkt 4.Umiejętność przekazania treści?* słabe 1-3pkt, przeciętne - 4pkt, bardzo dobre 5-7pkt *właściwe podkreślić Ankietę opracowała i zajęcia prowadziła Katarzyna Pilarz Lututów, dn. 15.03.2002r Opracowanie: Katarzyna Pilarz Wyświetleń: 3154
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |