AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Danuta Schmidt
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Szukamy wiosny - scenariusz zajęć zintegrowanych

- n +

Szukamy wiosny

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH DLA KLASY TRZECIEJ

I. CEL ZAJĘĆ

1. Umiejętność dokonywania obserwacji w terenie.
2. Obiektywizm w podejmowaniu decyzji. Przewidywanie skutków oraz następstw bezmyślnych działań ze strony człowieka.
3. Rozwijanie właściwych kontaktów z przyrodą. Uświadomienie jedności człowieka z przyrodą.

II. PRZYGOTOWANIE

Uczniowie losują kartki z napisami:
- kwiaty
- drzewa
- ptaki
- ogrodniczki
Automatycznie zostają podzieleni na 4 grupy.

1. Określenie celu i miejsca wycieczki.
Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie - PARK
2. Przydzielenie zadań:
- Grupa "KWIATKI" - obserwacja pierwszych wiosennych kwiatów, w tym chronionych.
- Grupa "DRZEWA" - obserwacja drzew i krzewów.
- Grupa "PTAKI" - obserwacja ptaków oraz nasłuchiwanie ptasich odgłosów.
- Grupa "OGRODNICZKI" - pierwsze wiosenne prace w ogródkach przydomowych.
Zadanie dla wszystkich grup - Obserwacja zachodzących zmian atmosferycznych typowych dla wiosny (dłuższe dni, silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych).

III. PRZEPROWADZENIE WYCIECZKI

Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie - park, ogródki.

IV. POWRÓT I PODSUMOWANIE WYCIECZKI

1. Zaczynamy od omówienia zachodzących zmian atmosferycznych - silniejsze oddziaływanie promieni słonecznych.
2. Nauczyciel przypina na tablicy słońce z czterema promykami.
Dzieci otrzymują w grupach luźne promyki, na których zapisują swoje obserwacje, następnie dokładają do odpowiedniego promyka na słoneczku.
Wspólne układnie sprawozdania z wycieczki i zapis na tablicy. Objaśnienie trudnej pisowni, zakrycie trudnych wyrazów (np. nazw drzew, ptaków i kwiatów odpowiednikami - obrazkami). Przepisywanie do zeszytów.
3. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat: Jakie jest powietrze w parku? Jaki jest wpływ zieleni na czystość powietrza w parku? Co można zrobić na rzecz przyrody, aby park był miejscem rekreacji i odpoczynku? Na słoneczku umieść cechy człowieka, który właściwie zachowuje się w parku, - w chmurce cechy niewłaściwe.

Opracowanie: Danuta Schmidt - nauczanie zintegrowane
Szkoła podstawowa nr 3 Szamotuły.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3246


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.